Vad hände med priserna?

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Jag vill ha en fin R6:a 99 runt 2500-3000 mil i fint skick, servad. Grejen är att det ville jag också ha 2004 fast jag köpte en zx6r, år 2004 köpte jag min zx6r för 38k och R6:orna låg väl runt 50(99 års), jag tycker inte det händer något med priserna efter att hojarna blivit en 7-10 år gamla. Jag tycker verkligen inte att en R6:a 99 som gått 3700mil är värd 49000:-? Är det ett orimligt bud eller är det jag som är ute och cyklar? jag vet att jag är i köpläge i helt fel säsong och folk fläskar på sina priser, men om jag skulle sälja en R6:a 99 idag så skulla jag lägga den på 38-42 oavsett hur fin den är för att hojen är ju fasen nästan 10år...

/Sökande efter R6:a som är i fint skick!

jag köpte min 01:a för 34K (1100mil)förra året (i feb) så det är nog vår priserna som är igång, det är bara å pruta när du har kollat på en cykel du vill ha men inte vill betala 40K+ för, pruta på tele är ju inte så popis, så kolla först stå med cash i näven å säg "Du får 35K för hojen på stubben" lättare å pruta om man kan ta hojen direkt.

jag köpte min 01:a för 34K (1100mil)förra året (i feb) så det är nog vår priserna som är igång, det är bara å pruta när du har kollat på en cykel du vill ha men inte vill betala 40K+ för, pruta på tele är ju inte så popis, så kolla först stå med cash i näven å säg "Du får 35K för hojen på stubben" lättare å pruta om man kan ta hojen direkt.

Tack för tipset, då är det alltså bara åka ut med cash i handen. jag har ju alltid gjort misstaget att pruta i luren och då kan ägaren max gå ner 500:- eller annan likande patetisk summa.

Men det känns ju bra att det inte bara jag som tycker att 50k för en 99 R6 är hutlöst. Jag väntar nog ut säsongen i värsta fall...

tja, om du tycker att 99orna är dyra så är det väl bara att lägga på tio tusen och få en fem år nyare hoj... eller pruta som en galning.

I var varannan tråd så gnäller säljarna på att ingen vill ge seriösa bud och varannan köparna på att allt är dyrt, någonstans emellan mötas de två och affärer och ljuv musik uppstår...

Måste säga att detta låter sjukt billigt i jämförelse mot de som finns ute nu! Får man fråga om det var något fel på hojen eller om du bara är bra på att snacka/pruta eller om säljaren var i behov av pengar?
Men ibland gör man ju klipp! :)

Tillgång o efterfrågan. Finns inte många sporthojar som blir 10år :D Dom flesta köps upp av bolagen långt tidigare:gnissla Dom få som finns kvar e guld värda:D :rolleyes:

Näh, det där är ju ett löjligt pris. Jag sålde min 05a 2007 för 56000. Jag skulle inte ge mer än max 35000 för en 99a, och jag tror aldrig säljaren får mer heller...

Näh, det där är ju ett löjligt pris. Jag sålde min 05a 2007 för 56000. Jag skulle inte ge mer än max 35000 för en 99a, och jag tror aldrig säljaren får mer heller...

Går inte att räkna så tyvär. En mc sjunker ganska kraftigt i pris dom första 5 åren för att sen oftast lite beroende på modell ligga i stort sett still ganska länge. Sen i och med att dom nya hojarna ökar i pris så följer dom beggade med. Så helt plötsligt ser man att om man gett fan i att sälja o istället behållt hojen så hade det knappt kostat en krona i värdeminskning under ganska många år:) Men sen finns det ju fler faktorer som spelar in försäkringspremien för sport hojar höjdes ordentligt under en Ganska kort tid på 90talet så då gick det knappt o sälja en sporthoj. Dom som köpte då när priserna rasade får nog nästan igen pengarna på hojen idag om den e i fint skick:)

Last edited:
Nu lär ju varanda tjomme som saknar vett använda Bikes nya värderingstjänst (som vad jag har förstått baseras på företagspriser), och de som har vett lär använda den i hopp om att någon utan vett slår till iallafall.

Så någon bättring lär det inte bli på ett tag.. Köp hoj på hösten istället.

Det beror på att dom (-00/03) fortfarande ser bra ut. Större delen av värdet sitter i utseendet. Ser den inte bra ut så är den inte värd skit.

Köpte tex min R1:a -00 för 3 år sen för 55k. Vurpade den 2ggr å sålde den 3år senare för 45k. (Mycket pga att priserna på -00/01 annonseras ut för uppåt 60k)

Sen kan man ju tycka att priserna på nyare hojar borde sjunka. Men många begär ju över 90k för en -06. Svårt att motivera då man kan köpa en ny -07 för 105 i affären.

Yepp, det verkar faktiskt bli så tyvärr att jag kommer att vänta till hösten. Såg verkligen fram emot en hoj denna säsong, men ärligt talat en R6 99-00 kommer jag verkligen inte ge mer än max 40 papp för, mer än så är den knappast värd oavsett skick den är i...

Yepp, det verkar faktiskt bli så tyvärr att jag kommer att vänta till hösten. Såg verkligen fram emot en hoj denna säsong, men ärligt talat en R6 99-00 kommer jag verkligen inte ge mer än max 40 papp för, mer än så är den knappast värd oavsett skick den är i...

Att köpa en org 00a för 40 k är billigt tkr jag. Men sen ska man köpa, styrdämpare, avgas, puckar, lite blingbling som undertail, blinkers, fälgstripes ;) Då blire dyrt!

Vad fick du för din zx6r nura?

Hittade en gixxer 750 häromdagen som jag täntke dra ned å köpa i helgen men hans bror skulle plötsligt ha den. Hittade en R600a för två år sen för 37, missade den med en kvart å köpte min förra för 46 istället.
Missade en annan R1 98 för ngn vecka sedan för ca 36. Det går ju att hitta, bara leta å leta. Om man orkar :tungan

Att köpa en org 00a för 40 k är billigt tkr jag. Men sen ska man köpa, styrdämpare, avgas, puckar, lite blingbling som undertail, blinkers, fälgstripes ;) Då blire dyrt!

Hittade en gixxer 750 häromdagen som jag täntke dra ned å köpa i helgen men hans bror skulle plötsligt ha den. Hittade en R600a för två år sen för 37, missade den med en kvart å köpte min förra för 46 istället.
Missade en annan R1 98 för ngn vecka sedan för ca 36. Det går ju att hitta, bara leta å leta. Om man orkar :tungan

Kollar blocket dagligen, tycker alla priser är överpris iaf årsm runt 00-05
Men som du säger så kommer det någon hoj med ett bra pris...

Kollar blocket dagligen, tycker alla priser är överpris iaf årsm runt 00-05
Men som du säger så kommer det någon hoj med ett bra pris...

Ja du, det är bara att vänta ut dom (säljarna) om en månad så är dom (vi) desperata och dumpar priserna!!!!!!! :D

Sesongen har inte ens börjat för de flesta, kanske priserna ligger kvar, säljarna chansar på att få sesongspriser redan nu. Eller så åker priserna upp något om 4 veckor.

Det är väl bara att ringa, fråga om priset är skrivet i sten. Åk ner, kolla och om hojen är duglig försök pruta, vill säljaren bli av med den tar han ett vettigt bud !

Den 750:n köpte jag på telefon direkt efter annonsen kom ut. Erbjöd mig att hämta den direkt efter jobbet dagen efter och vi kom överrens om det. Fick också höra att hans brorsa skulle ha den när jag sen skulle hämta den...

Angående priserna, har kikat lite efter Suzuki GSR. En ny kostar 59900kr med ett års fri vagnskada. På blocket vill de ha 57000kr för den billigaste begagande. Vem fan betalar det...?

Jag sålde den 2006 och då för 34 papp, riktigt billig men den var inte orginal utan andra kåpor och grejor, sen även ganska repad på ena sidan.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025