Vad hände med florida?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag hittade igen den här artikeln idag: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,627987,00.html
Nu börjar jag fundera vad som hänt med florida? Skjuter folk hejvilt? Har brottsligheten ökat? Har den minskat? Är den densamma förutom att folk blir förhindrade för att man har tillstånd att skjuta allt som hotar en? Det har ju gått över ett år nu iallafall så några effekter av lagen bör väl ha visat sig?

honkiie skrev:
2399276
Nu börjar jag fundera vad som hänt med florida? Skjuter folk hejvilt? Det har ju gått över ett år nu iallafall så några effekter av lagen bör väl ha visat sig?

Japp, rena vilda västern, men alla journalister är så suspekta så de har blivit skjutna. Det är därför det är så tyst. Finns ingen kvar som kan rapportera därifrån!

Det kommer inte bli en människa kvar i Florida :3freak

Hursomhelst kommer det att bli spännande att se hur det kommer att bli där.

Olsson skrev:
2399338 Det kommer inte bli en människa kvar i Florida :3freak

Hursomhelst kommer det att bli spännande att se hur det kommer att bli där.
Det har gått över ett år sen dom införde det... det är det jag undrar om, hur det blev?

honkiie skrev:
2399342 Det har gått över ett år sen dom införde det... det är det jag undrar om, hur det blev?

http://detnews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060809/NATION/608090353/1020

"Florida does not keep comprehensive records on the impact of its law, but prosecutors and defense lawyers there agree that fewer people who claim self-defense are being charged or convicted.

The Florida law, which served as a model for the others, gives people the right to use deadly force against intruders entering their homes. They no longer need to prove that they feared for their safety, only that the person they killed intruded unlawfully and forcefully"

Last edited:
Jag som trodde att rättssäkerheten inte kunde bli så mycket sämre. Det kunde den visst :va

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8