Vad hände med Dunlops kampanj?

Jag har pratat med "han som säljer däck och delar ut kondomer med sitt telefonnr på" och han hade ingen mer info än oss andra. En fundering som kom upp under samtalet var dock om det möjligen kunder vara så att Dunlop egentligen menade att det kommer att ta 30 dagar från det datum då kampanjen avslutades. I så fall får vi kanse vänta till den 15'e maj på att få tillbaka femhundringen...

Nåja, däcken håller i bra i både kallt och vått, så jag är ändå inte missnöjd med själva köpet. :tummenupp

Kampanjen avslutades 31 mars så vi ska inte behöva vänta till den 15e maj även om det nu skulle ta 30 dagar efter! :gnissla Jag har inte heller sett några balubas på kontot men spam får man som sagt. :mad:

Grattis! Jag har varken fått mail eller stålar ännu trots att det har gått över en månad. Minns du vilket datum du skickade ditt kvitto?

Hmmm. Det kan ha varit kring den 25 mars. Jag fick inget mail eller så, bara pengar insatta. 50 euro.

Väntar också på pengarna... skickade in lappen 28mars o mailutskick har man ju fått av Dunlop...

Kampanjen avslutades 31 mars så vi ska inte behöva vänta till den 15e maj även om det nu skulle ta 30 dagar efter! :gnissla Jag har inte heller sett några balubas på kontot men spam får man som sagt. :mad:

Nja, jag kanske uttryckte mig lite oklart. Jag gillar däcken till det jag använder dem till, men eftersom jag fortfarande inte har fått en spänn tillbaks så känner jag mig så klart grundlurad av Dunlop och kommer se till att välja andra märken bara på grund av det i fortsättningen. :rolleyes:

Det är ju inte mycket man kan göra som ensam konsument, men de ca 3 set däck jag gör av med per år kan någon annan än Dunlop få sälja till mig i fortsättningen. Jag har hört att Michelin Power Pure skall vara ett bra alternativ... :tummenupp

Sen säger du att du spar 1500kr via Dexon mot en handlare vilket för låter helt otroligt:
-Dexon & Sportsmart 120/70-17 + 180/55-17 = 2.957kr inkl frakt
(sen tillkommer normalt ca 150kr per däck i montering med lösa fälgar och ca 500kr per däck om man kommer in med hel mc)
-Däckshopen & Sportsmart i samma dimensioner = 3800kr monterat och klart på mc eller 3400kr monterat på lös fälg!!

Enkel ekvation i mina ögon!! :krama

Käre Herr Fürstenhoff

Jag ber om ursäkt, jag har räknat mer noggrant, jag sparade inte 1500:-utan exakt på kronan 1624:- och jag tänker inte hänga ut vilken firma jag har jämfört med. Jag är normalt skitnöjd med deras priser och service eftersom man får 20 % rabatt om man är med i SMC men däck är undantaget så dom kommer jag att handla på andra ställen.

Jag håller med dig, 3800:- monterat och klart är helt okej.

Pengarna trillade in på kontot idag, så nu är Dunlop tillbaks på min "bra" lista igen.... :tummenupp

Det tog bara lite längre tid än vad som framgick av websidan med erbjudandet. Det är väl smällar man får ta, bara det blir rätt i slutänden.

Last edited by a moderator:
Pengarna trillade in på kontot idag, så nu är Dunlop tillbaks på min "bra" lista igen.... :tummenupp

Det tog bara lite längre tid än vad som framgick av websidan med erbjudandet. Det är väl smällar man får ta, bara det blir rätt i slutänden.

Nja, inga pengar här fortfarande. Å ingen info heller... Sån tur att man har andra däck :-)

Skickat från en jävligt liten Android

Angående Dunlops kampanj"Love Dunlop"...

Hej Dunlop-vänner!

Först vill vi tacka alla er som deltog i kampanjen och vi hoppas att ni trivs bra med däcken!

Vi ber om ursäkt till er som eventuellt har fått vänta på återbetalningen.
Enligt våra listor skall nu alla ha fått pengarna utbetalda.

Skulle så inte vara fallet ber vi er omgående ta kontakt med oss så att vi kan korrigera och utreda detta.
Maila då till linda_brandelius@goodyear.com

Mvh
Dunlop

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...