Vad hände i söderledstuneln i kväll?

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Såg att det stog 2 hojar som jag sett på skogis innan på sidan & att en bil hängde efter en bärgare...

Hoppas att det gick bra för dom inblandade...

//Simon

BadToy skrev:
2134429 Såg att det stog 2 hojar som jag sett på skogis innan på sidan & att en bil hängde efter en bärgare...

//Simon
Vet inte om jag blandat ihop det hela.. eller om det var en annan olycka vid gullmarsplan också?

:(

IronMike skrev:
2134440 Vet inte om jag blandat ihop det hela.. eller om det var en annan olycka vid gullmarsplan också?

Inte samma olycka som jag snackade om för det var mycket riktigt vid gullmarsplan. Alltså inte i närheten av tunneln, den olyckan jag såg verkade dock ha gott ok för föraren satt iaf upp och pratade med polis (om jag inte missuppfattade situationen).

Hoppas ingen skadade sig i tunneln också!

/Micke

Enligt polisradion så var den "allvarlig"... skedde i norrgående strax innan söderledstunneln.

Nån halvtimme/timme före den olyckan hörde jag om en olycka med 1 mc och 2 bilar där mc orsakat olyckan då den försökte köra om mellan en bil och en refug. Enligt polisen skulle en mc dessförinnan gjort en likandan omkörning och klarat det medans nr 2 misslyckades - hastigheten skulle dessutom varit hög.

UltraMarine skrev:
2134845 Enligt polisradion så var den "allvarlig"... skedde i norrgående strax innan söderledstunneln.

Nån halvtimme/timme före den olyckan hörde jag om en olycka med 1 mc och 2 bilar där mc orsakat olyckan då den försökte köra om mellan en bil och en refug. Enligt polisen skulle en mc dessförinnan gjort en likandan omkörning och klarat det medans nr 2 misslyckades - hastigheten skulle dessutom varit hög.
Inte konstigt att försäkringar är skyhöga och olyckorna bara ramlar in.

KÖR FÖRSIKTIGT!!

BadToy skrev:
2134429 Såg att det stog 2 hojar som jag sett på skogis innan på sidan & att en bil hängde efter en bärgare...

//Simon

Jag läste om den olyckan på wighsnews.se. Det lät inte bra.

IronMike skrev:
2134440 Vet inte om jag blandat ihop det hela.. eller om det var en annan olycka vid gullmarsplan också?

Det var en annan olycka på Nynäsvägen i höjd med Söderstadion.

Han har troligtvis en del att förklara eftersom hojen var avställd. En avställd hoj brukar dessutom vara oförsäkrad.

Från det ena till det andra så såg jag Potäterna utanför mitt hem i Södertälje... kul o se. Blev ju lite sugen på att brumma men ack för dyrt är det.

Swedie skrev:
2135055 Från det ena till det andra så såg jag Potäterna utanför mitt hem i Södertälje... kul o se. Blev ju lite sugen på att brumma men ack för dyrt är det.
Dyrt ? Menar du att PotatoessMC tar avgift för att man ska få köra med dom eller ? :va

Ut å gasa föffan. :)

hehe nä. inte så jag menade direkt. vill inte köra med dom heller, går lite för fort för min smak. jag har blivit sån där som kan njuta av naturen och omgivningen runt mig i lite lägre farter :hihi fast visst, bakhjulet går det ju på ändå titt som tätt.

RoLLER skrev:
2134977 Jag läste om den olyckan på wighsnews.se. Det lät inte bra.

Det var en annan olycka på Nynäsvägen i höjd med Söderstadion.

Han har troligtvis en del att förklara eftersom hojen var avställd. En avställd hoj brukar dessutom vara oförsäkrad.
Fyfan.. Fast då påverkar det ju inte premierna. Vad var det för hoj i tunneln? Den vid söderstadion var ngn äldre väl..

Sen kom det ngn ambulans från tyresö igår kväll runt 20.30 :(

Swedie skrev:
2135076 hehe nä. inte så jag menade direkt. vill inte köra med dom heller, går lite för fort för min smak. jag har blivit sån där som kan njuta av naturen och omgivningen runt mig i lite lägre farter :hihi fast visst, bakhjulet går det ju på ändå titt som tätt.

Det är så otroligt skönt att faktiskt puttra lite dryga laglig hastighet och bara mysköra. Klart underskattat! Det behöver inte vara fullt skägg, och varva arset av sig prexist hela tiden. Bara ibland :tomten

Daniel - 37 år. Dvs snart 40, och det märks. :backontop

IronMike skrev:
2135085 Fyfan.. Fast då påverkar det ju inte premierna. Vad var det för hoj i tunneln? Den vid söderstadion var ngn äldre väl..

Sen kom det ngn ambulans från tyresö igår kväll runt 20.30 :(

Den vid söderstadion var en Kawa ZX7R..... hummsa.... En 97'a va det.

IronMike skrev:
2135085 Fyfan.. Fast då påverkar det ju inte premierna.
Försäkrad eller oförsäkrad, det påverkar premierna ändå.
(Fler MC-olyckor = högre risk = dyrare premier.)

Men vem bryr sig, det känns viktigare att höra hur det gick med föraren.

Usch, fan va olyckor det är...
Såg på Blockets nyhets-spalt om en MC-olycka i korsningen mellan Rågsvedsvägen & Magelugnsvägen igår också.
Föraren var medvetslös när han proppades in i pling-plong-taxin.

Fyfan, det är ju hemma hos mig ju, passa er för andra bilister, inga fler olyckor nu.

Swedie skrev:
2135076 hehe nä. inte så jag menade direkt. vill inte köra med dom heller, går lite för fort för min smak. jag har blivit sån där som kan njuta av naturen och omgivningen runt mig i lite lägre farter :hihi fast visst, bakhjulet går det ju på ändå titt som tätt.
Hehe... låter bra det. :tummenupp

Last edited:
War-psycho skrev:
2135107 Försäkrad eller oförsäkrad, det påverkar premierna ändå.
(Fler MC-olyckor = högre risk = dyrare premier.)

Men vem bryr sig, det känns viktigare att höra hur det gick med föraren.

Usch, fan va olyckor det är...
Såg på Blockets nyhets-spalt om en MC-olycka i korsningen mellan Rågsvedsvägen & Magelugnsvägen igår också.
Föraren var medvedtslös när han proppades in i pling-plong-taxin.

Fyfan, det är ju hemma hos mig ju, passa er för andra bilister, inga fler olyckor nu.
De va inte så jag menade.. Man hoppas ju att det gick bra för de som gick omkull! Usch, hänt mkt på sistone :(

IronMike skrev:
2135110 De va inte så jag menade.. Man hoppas ju att det gick bra för de som gick omkull! Usch, hänt mkt på sistone :(
Även om jag citerade dig, så var det inte just dig jag menade. (Logiskt va ? :va)

Ville bara tysta den debatten i såna här trådar, tycker inte riktigt det passar in.
(Men det är ju bara min uppfattning.)

Inga fler olyckor nu, lova det allihop. :3freak

Hellre ha kul på hoj, än åka ambulans.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...