Vad hände där?

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Hoj
Z1000SX -18
Är det bara jag som har haft enorma problem att komma åt sidan sedan igår kväll typ? Fortfarande problem med nya server-lösningen?

Sidan svarar inte alls av och till för mig.
Senaste dygnet har den varit oåtkomlig oftare än jag kommit in.

Yes igår eftermiddag hände nått, tog mig en kvart att komma till den här tråden och tapitalken funkar inte alls. :huvet Serverstrul antar jag...

Hej, jag har försökt nå teknisk ansvarig för driften. Jag har inte den längre. Men jag loggade in och rebootade skiten. Nu verkar saker funka igen. Någon hängde sig i AWS-fronten. Så kan det bli ibland antar jag :)

Ledsen för detta. Det konstiga är dock att det fungerat fint för vissa, men inte andra (mig inkluderad). Fick dock tid först nu att åtgärda.

Är det möjligt att Sporthoj.com skulle kunna byta servrar med någon ointressant sida som typ aftonbladet.se eller liknande skräpsida ?

Swedie-Dom borde ju ha en incident organisation som du kan eskalera dig igenom, eller var det det lägsta priset som styrde?

Swedie-Dom borde ju ha en incident organisation som du kan eskalera dig igenom, eller var det det lägsta priset som styrde?

Vi är på en temporär server just ni i väntan på att sajten flyttats över till den skalbara AWS-fronten. Det ska ske inom några veckor är tanken.

Det har inte snålats vad jag vet. Utan detta är bara ett sätt att få kontroll på utgifterna.

Back