Vad gjorde ni i lumpen

Lone Sleeper 86

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
kawa gpx750r... atm
Hej apropå inget alls började jag undra vad för uppgifter de som gjort lumpen har haft, undrade varförslags militär bakgrund det finns hos sporthojsåkare.
Själv var/är jag truptransportsbåtsförare/ATUkustjägare. Påminner litet om Sveriges stridsbåtsförare

PS. för guds skull sätt inte ut nåt hämligstämplat, det här skall inte vara nån spionsida ifall nån får för sig nåt sånt. (ja det ger möjlighet för en och annan"jag skulle kunna berätta, men då skulle jag vara tvungen att döda dig", sådär så var det sagt) DS.

..ett år hit eller dit vad gört väl det?!

Komp.stabsgruppchef för ett gäng kabeltattare på ING3 i Boden 97-98

Last edited:
Skyddsvakt 10mån på Fältjägarregementet I5 Östersund
Skulle vart närskydd på A4 Östersund men dom la ner det.

Amfibiesoldat/stridsbåtmek KA1/AMF1 Waxholm. Bytte namn medans jag låg inne, och sen flyttade dom ju hela härket till Berga :näsblod

Båtchef på bl.a. Strb90 H/E och sen jobbade jag vidare ett tag som instruktör/ambulansbåtschef.
Saknar det :)

Doggydriver Bassäk F21.

Körde en skräckinjagande 29 kilos monsterschäfer vid namn Kickan.

Saknar henne.

85-86 Ambulansförare/RÄTO (brandman) på AF2 Helikopterflygbataljon på Malmslätt, utanför Linköping.

Med stöd av försvarsmaktens outsägliga vishet och logiskt tänkande blev jag sen krigsplacerad som... Traktorförare... :va
(det gick att ändra när jag förklarade att jag med tanke på den utbildning dom tillhandahållit nog snabbare skulle demolera eget läger med hjullastaren än vad lede fi skulle klara)

/Danne

00-01
Grupp.C bevakning på K1 stockholm. Förlagt på I1 och Almnäs (när det fortfarande fanns)

pansarspaning, gruppc i strängnäs men tjänsten fanns inte när jag kom dit. då blev det granatkastare men pjäserna räckte inte till för det va för många pansarspanare på granatkastarkompaniet. då blev jag signalist och fick lära mig allt om nintendo och indie-pop. efter nån månad blev jag istället stabplats 3 chef och reste tält i några månader. slutövningen fick jag göra med en spaningsgrupp från nåt ställe i södra sverige, det va kul. jag muckade i alla fall som signalist men har ingen aning om hur man sköter en radio. heja sverige!

Momek, HMS BELOS. Låg inne 98, När vi låg till kaj var det antingen på Berga Örlogsbas vilket var helt ok. Resten vid Muskö vilket inte var lika kul.
Lumpen i sig var rätt kul (läs vuxendagis), absolut inget jag vill ha ogjort. Bra gäng och inte så strikt. Alldeles för bra mat, gick upp 11 kg det året. :gnissla

Radiogruppchef, S3 Boden 97-98. Satt på en fjälltopp och tutade morse och pratade radio i 10 månader samt sköt lösplugg i skogen på imaginära ryssar. Kalaskul! :banana

Gjorde inte lumpen...

Men jag rymde från mönstringsomdrådet och drog en krogrunda :yoparty :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back