Vad gjorde du på Youtube idag?

Lade upp Umbrail pass nedifrån och upp till Stelvio. En tagning, ingen störande musik, ingen fortkörning. Rätt bra hojkänsla faktiskt. Men om man inte kört den så kan man ju kolla vad som väntar.

Mangart i Slovenien. Uppifrån och ned.

Samma här. Ingen fantomfilm men miljön och spårval framgår, i den mån man är intresserad av alpkörning även nedför. Personligen tycker jag att jämn fart är eftersträvansvärt.

Nu fick den bilen smisk innan detta men lite intressant med tanke på spec..

Laddade upp lite slow-motion film från första provskjutningen av min senaste revolver, en Remington police i cal .36:

Har själv med lite eftertanke kommit fram till den där filmen består av äkta film: När hunden hoppar upp på hojen.
Och AI-film: när hunden åker med MC och förare på BMX(?)-banan.
Orsaken är att när hojen flyger i luften hade hunden som bara står på hojen släppt från hojen.
För jag har sett det i verkligheten.
En MC med förare och passagerare passerar en liten tvär nerförsbacke efter järnvägsövergång efter raksträcka.
Passageraren som har NOLL koll på vad som väntar sitter med händerna på ryggen.
När hojen "faller fritt" i väntan på landningen ca 10 meter längre fram lossnar passageraren från hojen , armarna och benen sträcker han rakt ut åt sidorna, det ser ut som ett X.
Sedan bromsar föraren inför vänsterkurvan och han landar påföraren och hojen igen.
Jag låg sist (långsammast redan då !) och såg det. Det här hände ca 1967, vi kom från höger i över 100 km/h över järnvägen och var tvungna bromsa inför vänstersvängen in på Prästbergavägen.
Moderna kartor visar inte hur det såg ut då, vägen vi kom på var då slutet på vägen Lund till Lomma.
1727430229347.png
i

Last edited:
Screenshot-20240928-190654-You-Tube.jpg

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma