Vad gjorde du när kablarna kopplades in?

Visst kan det kännas lite obehagligt (särskilt om man inte har helt rent mjöl i påsen), men alla terrorattentat som har drabbat landet dom senaste åren har knappast gått nån obemärkt förbi. Jag tror vi alla känner nån som har blivit drabbad. Det är slut med sånt nu.

Ja, man känner sig ju helt klart tryggare nu senaste timmen.

Jag ger det nog ett tag till, men sen ska jag prova att åka kollektivt utan att vara rädd....

Ja, man känner sig ju helt klart tryggare nu senaste timmen.

Jag ger det nog ett tag till, men sen ska jag prova att åka kollektivt utan att vara rädd....

Fy fan vad jag avundas ditt mod. Själv försöker jag hitta en firma som levererar handsprit till dörren så jag kan gå ut och hämta posten igen.

Visst kan det kännas lite obehagligt (särskilt om man inte har helt rent mjöl i påsen), men alla terrorattentat som har drabbat landet dom senaste åren har knappast gått nån obemärkt förbi. Jag tror vi alla känner nån som har blivit drabbad. Det är slut med sånt nu.
Haha :rofl

Ironin är död länge leve ironin!
Skönaste inlägget på länge :)

Last edited:
de hade nog ingen fest på FRA inatt, så har vi skrivit allan i onödan......

FRA:s avlyssning försenad

På tisdagen skulle Försvarets Radioanstalt (FRA) börja tappa våra telekablar på samtal, sms och epost. Men enligt Ny Teknik på nätet så är FRA långt ifrån klara med det tekniska system som ska användas för att avlyssna tele- och datatrafiken.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3876977.svd

de hade nog ingen fest på FRA inatt, så har vi skrivit allan i onödan......

FRA:s avlyssning försenad

På tisdagen skulle Försvarets Radioanstalt (FRA) börja tappa våra telekablar på samtal, sms och epost. Men enligt Ny Teknik på nätet så är FRA långt ifrån klara med det tekniska system som ska användas för att avlyssna tele- och datatrafiken.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/artikel_3876977.svd

Det är ju det de vill att vi ska tro :rolleyes: Övervakningen är i fullgång

Jag tyckte det var intressant när DN hade en chatt med en polischef på rikskrim för ett par år sen och man fick ställa frågor. Han hävdade att de (svenska polisen) hade löst flera grova brott tack vare övervakningen. Jag skickade in frågan efter diarienr för utredningen samtidigt som jag undrade hur de kunde ge ett exempel på framgångsrika fall när lagen inte ens införts? Menade han att de övervakade allt redan idag eller att den lagstiftning för övervakning som fanns vid brottstillfället var tillräcklig?

Fick jag något svar? Självklart inte.

Jag tyckte det var intressant när DN hade en chatt med en polischef på rikskrim för ett par år sen och man fick ställa frågor. Han hävdade att de (svenska polisen) hade löst flera grova brott tack vare övervakningen. Jag skickade in frågan efter diarienr för utredningen samtidigt som jag undrade hur de kunde ge ett exempel på framgångsrika fall när lagen inte ens införts? Menade han att de övervakade allt redan idag eller att den lagstiftning för övervakning som fanns vid brottstillfället var tillräcklig?

Fick jag något svar? Självklart inte.

Det nya är ju att dom får avlyssna alla, utan misstanke om brott.

Tidigare kunde dom ansöka om att få avlyssna människor som var misstänkta för brott som kunde ge kraftiga straff.

Klart dom satte dit folk när dom bara fick avlyssna brottslingar dom redan hade kraftiga misstankar mot (tex genom angiveri/tips)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg