sir Urban
Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Förra säsongen så firade vi ett dåligt kval på Mantorp med att spränga lite väsentliga delar av motorn i bitar. Detta gjorde att vi var tvungna söka rätt på en ny motor. Då tiden var knapp så fanns det inte någon tid för optimering utan den blev så standard det går.
Men nu till i år så måste vi ju ändra lite på detta.
Förutsättningar:
Yamaha R1 -04
Acra helsystem
KN filter
Kit kabelstam
Kit-box
Det som är gjort innan bänkningen är service i form av:
Nya stift
Justerade ventiler
Vanlig service
Ställt kamdreven i justerbart läge
Skrotet lastades upp på Henkes lastbil (tack Henke) och transport gick mot TB-Racing i Ålem. Där togs vi vänligt emot av Thomas och Billy.
Så vad tror ni, hur mycket mer effekt får vi ut ur den jämfört med standard?
2 HP
5HP eller vad?
För att denna resa skulle kunna ske måste vi få Tacka MATTI (Pekka) för hans stöd och hjälp!
Fortsättning kommer....
Men nu till i år så måste vi ju ändra lite på detta.
Förutsättningar:
Yamaha R1 -04
Acra helsystem
KN filter
Kit kabelstam
Kit-box
Det som är gjort innan bänkningen är service i form av:
Nya stift
Justerade ventiler
Vanlig service
Ställt kamdreven i justerbart läge
Skrotet lastades upp på Henkes lastbil (tack Henke) och transport gick mot TB-Racing i Ålem. Där togs vi vänligt emot av Thomas och Billy.
Så vad tror ni, hur mycket mer effekt får vi ut ur den jämfört med standard?
2 HP
5HP eller vad?
För att denna resa skulle kunna ske måste vi få Tacka MATTI (Pekka) för hans stöd och hjälp!
Fortsättning kommer....