Vad ge i betalning för en garageplats?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Lååånga väntetider på ett garage har gjort att jag nu har hojen ståendes hos en arbetskamrat och lånar därmed en två kvadratmeter golvyta i hanses garage. Nu undrar jag vad man ska hitta på att ge honom/hans familj i "hyra"??? :va

Han är av den typen som säger att han inte ska ha något. Att jag får stå där i alla fall. Men innerst inne så visst skulle någon form av hyra uppskattas...så är det ju alltid.

Allt han vill ha är ett -"Tack så mycket!"... men va f-n...det går ju inte pruta på! :va :mad:

Så vad har ni för tips och idéer?...bara ös på!

//KaliZ

KaliZ skrev:
Lååånga väntetider på ett garage har gjort att jag nu har hojen ståendes hos en arbetskamrat och lånar därmed en två kvadratmeter golvyta i hanses garage. Nu undrar jag vad man ska hitta på att ge honom/hans familj i "hyra"??? :va

Han är av den typen som säger att han inte ska ha något. Att jag får stå där i alla fall. Men innerst inne så visst skulle någon form av hyra uppskattas...så är det ju alltid.

Allt han vill ha är ett -"Tack så mycket!"... men va f-n...det går ju inte pruta på! :va :mad:

Så vad har ni för tips och idéer?...bara ös på!

//KaliZ

Släng åt han en hundring eller något då, eller ge han ett par bärs eller något. En hundring är ju inte mycket, även om han tycker det är för mycket :hihi

Hinkas skrev:
Släng åt han en hundring eller något då, eller ge han ett par bärs eller något. En hundring är ju inte mycket, även om han tycker det är för mycket :hihi

En summa pengar känns svårt att beräkna utan att man ska verka småsnål eller för generös. Man är ju smålänning. :tungan
Han var i tyskland i helgen o handlade...så all form av alkoholhaltiga drycker kan vi därmed stryka.

Mera förslag.

//KaliZ

Det lär han inte ta emot...men det går ju smussla ner dem i en chockladkartong..eller något. Godis tackar han inte nej till. :hihi

//KaliZ

KaliZ skrev:
Det lär han inte ta emot...men det går ju smussla ner dem i en chockladkartong..eller något. Godis tackar han inte nej till. :hihi

//KaliZ

Ännu smartare, men börjar han inte fundera när plasten runt den nya alladin boxen har blivit borttagen?
Neh, kanske köra en sådan som en polare alltid brukar svara när man frågar han vad han ska ha för någonting som är till salu: En back öl och en ICA kasse tyska bögtidningar blir bra. :3freak

Om han också är cykelintresserad kan du ju ge honom en årsprenumertion på Bike, fast du säger inget förens tidningen har börjat leveraras så klart. :)

Köp en oxfile, grönsaker, bakpotatis, chips, läsk, bira och bjud familjen på en grillkväll i det fina sommarvädret. :fyllisar

Jag skulle ju helt klart utesluta pengar.
Kanske behövs det fixas nått i eller på eller runt kåken? Som du kan ta tag i och se till att det blir gjort. Middag en solig kväll som du fixar till familjen.
Oftast så är det dom små betydelselösa saker som betyder mest.

Fråga hans sambo partner vad han är intresserad av, eller som sagt, bjud på middag, lite biocheckar, eller något du vet att han blir glad över om det händer.

Qwerty skrev:
Jag skulle ju helt klart utesluta pengar.
Kanske behövs det fixas nått i eller på eller runt kåken? Som du kan ta tag i och se till att det blir gjort. Middag en solig kväll som du fixar till familjen.
Oftast så är det dom små betydelselösa saker som betyder mest.

Har erbjudit mig diverse trädgårdstjänster. Men inte vet jag var klipparen står dessutom så är han kvick med den själv så fort gräset vuxit lite... :(
Lutar åt biocheckar just nu, om ingen kommer med något annat lysande? Inte vet jag om han uppskattar det, men döttrarna i familjen gör kanske det iaf.

//KaliZ

KaliZ skrev:
Har erbjudit mig diverse trädgårdstjänster. Men inte vet jag var klipparen står dessutom så är han kvick med den själv så fort gräset vuxit lite... :(
Lutar åt biocheckar just nu, om ingen kommer med något annat lysande? Inte vet jag om han uppskattar det, men döttrarna i familjen gör kanske det iaf.

//KaliZ

Bjud ut döttrarna i familjen på riktigt krogrunda med farbror Kaliz. Det uppskattas nog.

Ge honom en kinamoto.

Kanske ett fat bensin? Blir väl en 2500 kr..

Agent Apelsin skrev:
Bjud ut döttrarna i familjen på riktigt krogrunda med farbror Kaliz. Det uppskattas nog.

Hahha...you..you! Bara väntade på den! Angående hanses döttrar...så säger jag inget, så har jag inget sagt! :tummenupp :tuttar

Vi får hitta på något i sommar btw! Samla gänget. :fyllisar

//KaliZ

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!