Vad görs på 600 mila service?

poZ

Lev livet innan livet lever dig...
Gick med
19 May 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
CBR 600fs fighter
Hej!

Såhär ligger det till.
Jag köpte en honda cbr 600 FS -01 nu i vintras. Den hade varit avställd bra länge och den hade endast gått 400 mil just då. Nu är man då uppe i 600 mil och till och med lite över. Fick tyvärr inte med någon servicebok vid köpet.
Så nu till min fråga, vad gör de på en 600 mila service? och om det är nån som vet hur mycket en sådan skulle kunna gå lös på på ett ungefär?

Tack på förhand

// poZ
 
poZ skrev:
2413391 Hej!

Såhär ligger det till.
Jag köpte en honda cbr 600 FS -01 nu i vintras. Den hade varit avställd bra länge och den hade endast gått 400 mil just då. Nu är man då uppe i 600 mil och till och med lite över. Fick tyvärr inte med någon servicebok vid köpet.
Så nu till min fråga, vad gör de på en 600 mila service? och om det är nån som vet hur mycket en sådan skulle kunna gå lös på på ett ungefär?

Tack på förhand

// poZ

Är det dags nu poZ!!! Ska du fixa det innan älvdalen eller tar du servicen efter??? hoppas du får svar snart kompis!!!

ciao!!:yoparty
 
poZ skrev:
2413391 Hej!

Såhär ligger det till.
Jag köpte en honda cbr 600 FS -01 nu i vintras. Den hade varit avställd bra länge och den hade endast gått 400 mil just då. Nu är man då uppe i 600 mil och till och med lite över. Fick tyvärr inte med någon servicebok vid köpet.
Så nu till min fråga, vad gör de på en 600 mila service? och om det är nån som vet hur mycket en sådan skulle kunna gå lös på på ett ungefär?

Tack på förhand

// poZ
min service gick på 700 kr ungefär men bytte olja+filter också så det blev 500 kr till
 
pucko skrev:
2413433 min service gick på 700 kr ungefär men bytte olja+filter också så det blev 500 kr till

ok, det var inte så farligt ändå.
Vart lämnade du in den? Bike i trollhättan?
 
pucko skrev:
2413457 Ja jag lämnade in den på Bike, såg nu på kvittot att det va 1300kr det kostade.

ok tackar, lite långt till trollhättan dock :)
får nog ta det i karlstad istället.
 
600-mila servicen är dock inte särskilt komplicerad... (men man vill ju åt stämpeln).

- Kontroll tomgångsvarv
- Kontroll bromsvätska
- Kontroll bromsbelägg
- Kontroll av kopplingen

Själv byter jag, precis som Pucko även olja+filter var 600:e mil.
 
Last edited:
chili skrev:
2413515 600-mila servicen är dock inte särskilt komplicerad... (men man vill ju åt stämpeln).

- Kontroll tomgångsvarv
- Kontroll bromsvätska
- Kontroll bromsbelägg
- Kontroll av kopplingen

Själv byter jag, precis som Pucko även olja+filter var 600:e mil.

Tack för infon, det där hade man ju kunnat kolla själv. I mitt fall så blir det kvittot jag är ute efter :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top