Vad göra...?

Marvin750

Computer says no...
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
CBR 929
Var ute o åkte idag med en kvinnlig bekant på bönpallen... :tuttar Hursomhelst, damen ifråga är av kortare modell, för att komma av o på hojen så använder hon sig av metoden stå-på-fotpinnen-o-svinga-sig-över.... O det är väl ok.... Om man är beredd på det... Och det var jag inte vid ett tillfälle med följd att hojen åkte i gatan :( Krokigt kopplingshandtag, sprucken fotpinne och repad kåpa blev resultatet samt att jag fick åka 11 mil utan vänster fotpinne...(stor publik var det också naturligtvis... :yoparty ) Nån som har gjort en liknande reparation och har en aning vad det kostar att lacka en kåpa tex :confused: Jo, jag vet att det är snuskigt dyrt... Nån ide att blanda in försäkringsbolaget? självrisken är på duktiga 6000 pistoler... Solidariskt så beslöt vi att dela på kostnaden (vad det nu blir) känns mest rättvist så eftersom det är svårt att säga vem som gjort fel... :va Nåja, kunde varit värre... *suck*

Hej!
Min kostnad för motsvarande saker hamnade på 5-6 000:- Lacken gjordes vitt och delarna (kopplingshandtag, styrändplugg, generatorkåpa) köptes i original. Finns således en viss prutmån beroende på om du vill ha det tip-top eller funkis.

Tricket är att aldrig låta dom stiga av. Kör raka vägen hem och
bär in dom i sovrummet direkt...

Men för att vara lite seriös också :rolleyes:

... Eftermarknadshandtag borde väl gå att få tag på, fotpinne blir kanske värre. Och lacken har ovanstående talare redan skrivit om.

va hon ny på att sitta på bönpall?
bra å ha lite komunikation å säga åt :tuttar att inte göra ett piss innan de blir beordarde.. dvs som de alltid ska göra :rolleyes:

Han utan holk . . .

Det va väl ingenting. Min hoj välte oxo men över sidovagnen . . . mohahahaha ...för det satt en ASAfet kärring i den. Hur som helst så kom vi på efter att vi lyckats välta hojen på rätt köl, att det va hon som skulle slanta hela kalaset. Checken kom med posten en vecka senare med hälsningen " sidovagnen kan hämtas på salgrenska" .

Tyvärr va den inget att ha eftersom att de hade klippt loss den som en konservburk. Detta kan jag leva med eftersom att checken var på 23 000 USD.

Valand Rules. . . . . .

Last edited:
Marvin750 skrev:
Var ute o åkte idag med en kvinnlig bekant på bönpallen... :tuttar Hursomhelst, damen ifråga är av kortare modell, för att komma av o på hojen så använder hon sig av metoden stå-på-fotpinnen-o-svinga-sig-över.... O det är väl ok.... Om man är beredd på det... Och det var jag inte vid ett tillfälle med följd att hojen åkte i gatan :( Krokigt kopplingshandtag, sprucken fotpinne och repad kåpa blev resultatet samt att jag fick åka 11 mil utan vänster fotpinne...(stor publik var det också naturligtvis... :yoparty ) Nån som har gjort en liknande reparation och har en aning vad det kostar att lacka en kåpa tex :confused: Jo, jag vet att det är snuskigt dyrt... Nån ide att blanda in försäkringsbolaget? självrisken är på duktiga 6000 pistoler... Solidariskt så beslöt vi att dela på kostnaden (vad det nu blir) känns mest rättvist så eftersom det är svårt att säga vem som gjort fel... :va Nåja, kunde varit värre... *suck*

Samma sak hände mig när jag skulle ut och köra brud. Minus att jag välte som tur var, men det var sjukt nära.
Var får dom det där ifrån? ridskolan?

Finns en anledning att glidare är lägre än sporthojar... :D

Skämt så sido, när bromsklossen ska med så ställ dig brevid en trottoar och säg åt henne att slänga benet över INNAN hon hasar sig upp. Det är inte riktigt som när hon sätter upp nya gardiner, det är liksom ingen jävla stege hon ska upp på...
/fredde

ZpiX skrev:
Tricket är att aldrig låta dom stiga av. Kör raka vägen hem och
bär in dom i sovrummet direkt...

:hihi :hihi :hihi

Du vet det finns såna där handtagsgrejer som man kan koppla fast passageraren i. Det är väl för om man skjutsar småbarn men det verkar som om det skulle vara något för dig.

UrbanTiger skrev:
Men tjena....
Är det hennes fel att du inte förklarat proceduren för henne innan :va
Är det hennes fel att du inte lutat hojen lite år motsatt sida innan hon börjar klättra :va

Nu tar du ditt ansvar och ringer upp henne och säger åt henne att du tar hela smällen själv och att det inte var hennes fel. :4skrika

Vad jag förstått så sa hon inte till innan.... det är vanligt sunt bondförnuft att säga typ: -Jag hoppar upp nu. innan hon svingar sig upp, (eller att föraren uppenbarligen sitter och väntar på henne och är beredd) att han inte lutade hojen åt motsatt sida innan var för att han antagligen inte hann... Hon måste ju förstå skillnaden på 2 hjul och 4 hjul. Hoppar hon även upp på en pakethållare på en cykel om *föraren* är helt oförberedd?

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Nja... jag föredrar att dom står så nära hojen det går på vänster sida och sen sätter vänsterfoten på pinnen och sen kliver upp på det benet rakt uppåt samtidigt kan högerbenet svängas över sadeln. I grunden är detta sättet idiotsäkert om man förklarat det innan.

Jo jo man parkar ju såklart så NÄRA trotoarkanten man kan, det är bara för att tjäna 10cm. Det är ju lika högt upp till skjutsapinnen som att slänga benet över limpan. Klarar hon inte det är hon ändå inte tillräckligt vig att plocka upp min smutstvätt på golvet och hojturen är över.

UrbanTiger skrev:
Om du bjuder in en tjej som aldrig åkt förut så får du ju räkna med att hon inte kan ett skit om hur det går till. Du får själv se till att förmedla den information som du tycker behövs och att ta dom åtgärder som krävs utöver det.
Allt är ditt fel och det är synd om tjejen

Helt sant, har skjutsat en del och det har alltid gått bra, man står bredbent och säger, upp och hoppa lilla gumman, precis när hon svingar över benet så varvar man till och greppar lite med kopplingen så den rör sig två centimeter he he he he he då blir de extra glada!

/fredde

Får väl klargöra några saker... På och avstigningsproceduren gick vi igenom innan vi åkte och det hade vi klarat av 3-4 gånger innan detta hände, utan några som helst problem...Men när vi kommer fram till ortens glasskiosk blir det visst väldigt bråttom att hoppa av, av nån anledning... :rolleyes: Är man 1.63 och det inte finns trottoar så är det inte så lätt att slänga över benet om man inte har tillgång till stege... Risken om man försöker är väl att blinkersen sparkas av... Nåja, har kollat runt lite idag och det verkar som att jag inte behöver blanda in försäkringsbolaget... ska kolla några fler lackerare dock...

Last edited:
UrbanTiger skrev:
Men tjena....
Är det hennes fel att du inte förklarat proceduren för henne innan :va
Är det hennes fel att du inte lutat hojen lite år motsatt sida innan hon börjar klättra :va

Nu tar du ditt ansvar och ringer upp henne och säger åt henne att du tar hela smällen själv och att det inte var hennes fel. :4skrika

BRA TALAT. . . .

Mandus skrev:
Du vet det finns såna där handtagsgrejer som man kan koppla fast passageraren i. Det är väl för om man skjutsar småbarn men det verkar som om det skulle vara något för dig.
Sådan har jag redan. Men den sitter på henne och sedan kedjar jag fast den i sängstolparna så att hon inte kommer iväg när jag väl fått in henne i sovrummet. Enkelt, prisvärt, effektivt.

Går även att tjudra vid spisen/tvättmaskinen/gräsklipparen när det är dags för dom aktiviteterna.

(A vafan. Jag erkänner. Jag är egentligen en toffel som måste leva och låtsas på internet istället för i den riktiga världen...)

Last edited:
Back