Vad göra vid smitning?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En arbetskamrat fick sin nyinköpte fårrd påbackad i fredags (han köpte den i torsdags, iofs begagnad men ändå) och det blev en smitare av det hela.
En riktigt ful bakre kofångare blev resultatet och han vet inte hur han ska gå tillväga.
Finns det nåt att göra? Jag bad honom polisanmäla det till att börja med sen ska han ringa f-bolaget. Han har bara halvförsäkring, är det kört för hans del då?

Dee_cati skrev:
En arbetskamrat fick sin nyinköpte fårrd påbackad i fredags (han köpte den i torsdags, iofs begagnad men ändå) och det blev en smitare av det hela.
En riktigt ful bakre kofångare blev resultatet och han vet inte hur han ska gå tillväga.
Finns det nåt att göra? Jag bad honom polisanmäla det till att börja med sen ska han ringa f-bolaget. Han har bara halvförsäkring, är det kört för hans del då?

Det är inte hans försäkring som täcker parkeringsskador och smitning utan där går "trafikföreningen" in och pröjsar kalaset...

..

Han kan ringa trafikförsäkringsföreningen och kolla om han kan få ersättning från dem. Jag har för mig att det krävs polisanmälan och vittne på att bilen var oskadd när han parkerade den m m. http://www.tff.se/

Ok, det var det jag hade hört talas om då, kom bara inte på vad det hette.

Tac för svaren!

Först måste man väl göra en skadebesiktning. Min kusins polares bil blev inte godkänd, för besiktningsmannen trodde inte på att skadorna hade uppkommit på P-plats :kocko

När sånt här händer ska man ringa polisen direkt på plats!
Då blir det inget tjafs sen. (förhoppningsvis)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt