Vad göra när man fyller 30?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Någon gång under detta år fyller jag antikt. Jag tänkte då självfallet försöka festa bort den sista ungdommen för att på allvar vakna upp som surgubbe dagen efter.

Jag försöker nu komma på något, iaf marginellt roligare än en vanlig hemmafest. Min budget är en smula begränsad så det bör inte kosta för mycket eller så bör det vara så att folk kan bekosta deltagandet själva..

Jag börjar överväga att bjuda med mig folk på en 22-timmars kryssning för då kommer de lixom inte undan. Folk försvinner inte hem i taxibilar och liknande och man kan ha gemensam lucköppning dagen efter.

Vikingbåtarna är dock så förbannat skabbiga att jag helst inte sätter min fot där.

Överväger Birka Paradise för att kunna locka med folk med lite "höst-sol och bad" på båten innan festiviteterna sätter igång på allvar.

Finns det något annat liknande man kan hitta på i samma prisklass?
Är Silja ett alternativ?

Jag ser gärna att det blir någon form av kortare "bortavistelse" med en övernattning och förhoppningsvis kan folk kosta på sig att delta istället för att ge mig nån present då deltagandet vore present nog... Det behöver inte vara just en kryssning med andra ord.
Samtliga deltagare bor i Sthlms med omnejd så det bör vara inom rimligt avstånd.

Så, ge mig tips på hur jag ska fira att jag snart står med en fot i graven?!

http://www.syllerstorpett.com/ här var jag och polarna på min 30 årsdag.
Riktigt kul och manligt hehe.:yoparty :yoparty

Verkar iofs rätt kul men de flesta är helt ointresserade av motorer och skrammel. Dessutom blir det blandat killar å tjejer.

Ett mycket bra tips däremot jag spar till något annat tillfälle. :tummenupp

Edit:
Dock alldeless för långt.. Man ska inte behöva åka en massa bil å så för att ta sig till platsen som jag önskar hitta. Därav mina funderingar på kryssning.

Ok men om du någongång ska hitta på något med ett gäng killpolare och kan tänka dig åka en bit så är det kanonbra där.

Är det en eller två nätter? Rätt många som har knoddar så det funkar nog bara att vara borta en natt med tanke på barnvakter å sånt.

Ingen aning. Kolla med polferries och hmm.. Viking tror jag går till Riga.

Finns det inte en "fin" Siljabåt annars? en sån där med shoppinggata i? Silja....Serenade? Symphonie?

Finns det inte en "fin" Siljabåt annars? en sån där med shoppinggata i? Silja....Serenade? Symphonie?

Jo, de verkar nice men problemet är att det är två nätter.. och jag vill inte ta med barnen samtidigt som det är svårt för alla att lämna bort barnen i två nätter... därför är det max ett dygn som gäller.

Jo, de verkar nice men problemet är att det är två nätter.. och jag vill inte ta med barnen samtidigt som det är svårt för alla att lämna bort barnen i två nätter... därför är det max ett dygn som gäller.

Okej.

Men kama till dej lite - du bor i Stockholm och har hela världen för dina fötter. Det vore väl fan om du ska behöva fråga en massa lantisar om råd?

Annars kan du kankse finna tips och inspiration på aktiveteter här: http://www.liveit.se/

Last edited:
Problemet är väl att vi Sthlm:are inte ser gobitarna för att vi har dom under näsan hela tiden medans ni lantisar sitter och lusläser Allers efter sthlms-tips varenda gång ni ska ta bussen till Hufvudstaden. ;)

Ps. Mycket ironi där då jag själv e lantis.

Ingen aning. Kolla med polferries och hmm.. Viking tror jag går till Riga.

Viking går inte till Riga längre.

Nää. Vill ni ha party är det avgång lördagar med Birka som gäller. Inte speciellt dyrt om man tar insideshytt.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT