Vad göra med en rgv 97:a

frillan

TSIO-550
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RGV 250- 97, Moto Guzzi 1200 Sport -10.
Blir comeback för mig ikväll efter lång tid borta med hoj och från sh.

Jag slutade tvärt att köra hoj 2004, gick över natten bara. Ville bara spy på allt med hojar.

Men nu har hojintresset vaknat till liv och då tvåtakt så klart.

Har en rgv 250 97:a.

Vad göra.

1:Köpa riktiga pipor, race tändbox, se över bak och framdämpare, krashkåpor, ingen belysning.

2: Bojsänke

3: gräva ner.

Kommer allafall inte att köra på gata igen, lockar mig inte pga risker, körkort osv.

Är det regler på hur hojen skall vara utrustad vid bankörning, sist jag körde så var det strikt original som gällde.

kom med tips.
 
Denne man har nog lite heta tips vad gäller bra att ha-grejor till din hoj. Annars står de högt i kurs i exempelvis England. Du kan nog få rätt bra betalt för den.

Se http://www.rgv250.co.uk för mer inspiration alternativt en hungrig marknad.
 
var inne mycket på det engelska forumet förut, finns skapligt med info nu.
Bara å beställa reservdelar verkar ha förenklats betydligt nu, fick ringa suzuki å be om art nr för att kunna göra något på hojen 03.

Sälja? Nä Nä. hellre gå linan ut å bygga rikrig hoj å lära sig att köra.
 
var inne mycket på det engelska forumet förut, finns skapligt med info nu.
Bara å beställa reservdelar verkar ha förenklats betydligt nu, fick ringa suzuki å be om art nr för att kunna göra något på hojen 03.

Sälja? Nä Nä. hellre gå linan ut å bygga rikrig hoj å lära sig att köra.

Mjo, fast du får ju inte köra den i SP om du kittar alltför mycket. Ger den full effekt som den är nu, eller är det en 45-hästare?
 
RGVn kan du ju inte förstöra :va

Fixa den tipptopp och kör som den är tänkt att köras :tummenupp
 
Som den e just nu 45-50 hp. Trycksatt luftbox, ostrypta pipor, men den japanska cdi:n.

Med den tändboxen stryper den avgasventilerna, ockh stoppar vid 180.
Ostrypt cdi kostar sist jag kollade 12000kr.

Därför är race cdi ett alternativ, 3500kr.

Dock så försvinner styrning till olja (premix krävs) inget hinder på bana, sen så förvinner lyset dock så tvistar de lärde om lyset.

ide´n är ett par sygaya pipor, r cdi, hög komp och race stuk.

eller ska jag lära mig köra å bara skaffa crashkåpor å biltema lyse fram.

Sentimental:huvet som jag är så vill jag inte sälja, hellre grotta ner sig i tekniken å bevara den.:banana


Tack för tankdekalerna som du fixade mattias. Du har faktiskt provkört den här för länge sedan.:7peta
 
Sälj den o köp en färdig banhoj för pengarna

du kommer ha råd med ett par stycken
skulle gärna köpa en sådan om jag hittade en fin
 
Så mycket är den inte värd, inte ens för amerikaner.

Kan behålla den och köpa färdig banhoj allafall, behöver en hobby som inte är jobbet..

Har haft sem en vecka nu, jobbat två dagar, hur gick det till:brinnerup.
Känns mest som man skulle lära sig att köra ordentligt, hellre på bana än vanlig väg.

På gatan kan jag ställa upp som crash taxi, jag har dragkrok.:D
 
Sälj den inte, du kommer att ångra dig. Jag är också en sentimental fåne så jag vet vad jag talar om. Är man sentimentalt lagd och inte vill behöva känna ånger för ett beslut måste det finnas hårda skäl, typ behov av pengar eller brist på plats.

Dessa uppdateringar ska du göra och i just denna ordning och allt eftersom pengar blir tillgängliga.

Däck, kraschkåpor, R-cdi, pipor.
 
Last edited:
Sentimental javisst:3freak:banana

Jag var ute och klämde på den igår, dammig, torrgasade och luktade lite i avgaspiporna.

Tänk vad snabbt ett intresse kan spira upp igen.

Jag köpte hojen 2001 tror jag från en kille i Lagan. Då hade den vart SP körd i x antal år så alla original kåpor var i nyskick.

Motorn var värre dock, vibrerade som fan. Men eftersom jag inte hade åkt tvåtakt sen 125:an så tänkte jag att det var normalt, körde mycket med lakritsremsan i vås och på vägar i sthlm.
Mattias provkörde och jag hans polkagris r1:a, han tyckte också den vibrerade.

Sen kom bandagen nere på svistad, gick väl hyffsat med tanke på att jag vibrerade sönder motorn och ett motorfäste.

Rev isär allt och konstaterade att balansaxeln satt 180´ grader fel.
Då fanns det ingen information om vare sig hoj eller motor och lokala suzuki handlarn hjälpe så gott det gick.
Jag letade info och han ringde suzuki om art nr. det mesta gick att lösa.
Alla lager är bytta utom mittenlagringen på veven, ingen ville åta sig det.

Skick. Slitna styrändar, fotpinnar och lite skrap på svingen från kedjan avsågad lamphållare bak. SP hoj alltså.
Jo borrad i styrkronan för en styrdämpare, varför? Finns fäste på ramen för det.

Jag kommer att behålla hojen och bygga rolig hoj med finish, kanske svart ram?

Skall regga mig igen på det engelska forumet, fanns ju redigt med info nuförtiden.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top