Vad göra med ca 1 dl vatten i knät?

Lindén skrev:
2124946 1 Åka till läkare som redan ej vill göra någe
2. Dränera det själv med hjälp utav utsugarmojjängen för fram gafflarna...
3 Bara skita i det... smärta o vara vig som ett lik e kul ( det som inte dödar det härdar)

4. Sätt in en kran och tappa ut det om du skulle bli fast i öknen utan vatten någon gång.

Quest skrev:
2125124 4. Sätt in en kran och tappa ut det om du skulle bli fast i öknen utan vatten någon gång.
Hörredu jag tror han har fått nog med dumma tips nu! Kom med något vettigt istället! :hihi

Hsb-Chrille skrev:
2125120 Börja med att bända loss tårna en å en, sakta sakta så du inte gör något fel. Gör ett snabbt knyck upp, sen vriid! ordentligt! RYCk! ja där kom den! Sen på foten, här kan morakniven komma väl till pass, kör in den rakt i fotleden och bänd, här blir du nog tvungen att ta i ordentligt, men ge inte upp för tusan, den lossnar, tro mig! Och så till knät... nu kan det börja göra lite ont, men bit ihop bara, tänk att det gäller livet! Ja då tar du och spjärnar knät mot någonting, så att det inte kan röra sig uppåt, sedan tar du och böjer benet, i den riktning man normalt inte gör. Ta gärna hjälp av någon här, för knäskålar är tunga som fan att knäcka!! Men när det väl brakar till så brakar det ordentligt! Sedan är det bara lite skinn och trådar som ska väck så du får väck nedre halvan av benet. Har du nu tid över (det lär behövas) så tar du sekatören, och klipper av låret uppe vid lårbenshalsen, när du väl är inne vid benet så ta fogsvansen och såga, försiktigt här också, du vill inte ha in benflisor i blodet eller hur! Det kan vara farligt!

Lycka till min vän! Hoppas att du förstår beskrivningen!

PS: Tänk noga så du tar rätt ben! Det kan bli lite tråkigt att behöva börja om från scratch när du inser att du just lagt ner en massa jobb i onödan på att ta väck fel ben...
Orkade ej läsa allt men du e rolig/sjuk
Nu måste jag sova!
Killen ha det bäst!

Lovar dem andra här på forumet som sagt aj aj jag skall fråga dem så de får dem kika på det.
Förvisso då jsg kännt andra spänningar över bröstkorgen sedan klotningen.
Men orkar ej e det inte imörra vi skall festa?

Lindén skrev:
Förvisso då jsg kännt andra spänningar över bröstkorgen sedan klotningen.

Få nu inte för dig att det är nåt fel på pumpen, det fick jag för 12-13 år sen men det var det inte :hihi
Har du klotat så gissar jag på spräckta revben :)

Vatten i knät? Byt byxor för fan, det ser ut som du pissat på dig. Och försök att inte spilla nåt mer.

Lindén skrev:
2125212 O den har väl inte gjort någe annat de senaste 10 årena heller :tungan :hihi
Det e mitt knä o din lem.... nu vete fan om jag inte tycker mer synd om dig!

Nej tänk om man hade haft chansen att bara drämma lemmen i en bil så den plötsligt blir dubbelt så stor! Inte klagar man väl då? :rofl

Helvete va klockan går! Måste nog lägga mig nu! natti

Last edited:
Det GÅR över, tar ett par veckor men det försvinner. Tror inte läkarna gillar att dränera knän längre om det inte är inne I knäskålen som vattet står. Har du en vattensäng under skinnet utanpå knät så tjöp ett par större byxor och vänta tills det går över..! Eller så kan du ju pressa läkarn lite till om du vill men ärligt talat, det går över... :tungan

Okej..snackade just med morsan. Hon tycker att du skall åka in igen (för det är en annan läkare på jouren nu) eller in till Uppsala, för hon skulle dränera det om det var som du beskriver. :) Hoppas det blir bra. Och inga DIY jobb nu :nurse

Du ska börja med att gå till läkarn, proceduren kan du göra själv, men hos läkarn kan du med lite tur få bedövning.
Be han samtidigt installera en kran i nedkant av knät och en luftningsventil i överkant. Väl hemma igen så trycker du ner lite jäst, humle o malt genom luftningsventilen. Detta börjar efter en stund jäsa (tur med luftningsventilen, annars skulle du fåttt knät fullt med kolsyra och det vill man ju inte). Efter lagomt långt ta (förslagsvis på krogen när du vill fläscha) så kan du tappa upp egen öl ur knät. Alla kommer bli tokimpade!

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back