Vad göra ifall man rasar

Har aldrig klotat med hoj, däremot är jag en jävel på att krascha med MTB och slalomskidor.

Jag upplever att man hinner tänka en hel del under sin resa på väg till stoppet och att man reflexmässigt skyddar vitala kroppsdelar men att man även lär sig att krascha vid ihärdigt tränande.

Vad jag kommer ihåg från vattenskidor/wakeboard eller hoppa med slalomskidor är att tiden stannar nästan upp... man hinner tänka som faan känns det som. Kanske är det för att man inte blir lika överaskad som på en motorcykel.... jag vette faan.

Angående om man ska spänna sig.
Jag var riktigt stupfull (sprudelfull alltså :hihi ) i höstas och ville visst rulla ner två våningar i ett trapphus. Dagen efter kände jag ingenting av det och hade bara ett pyttelitet blåmärke. Jag antar att jag var rätt så avslappnad då.
Moskovskaya och Stolichnaya är gott :fyllisar

Last edited:
Det ligger ju en film med alla varianter av krascher på servern
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/MotoGP3.wmv

1.30 in så är den enda som håller in armarna ordentligt.. det käns meningslöst att diskutera om man hinner tänka på det eller inte. Det är väl snarare intressant att diskutera vad som skulle vara lämpligast *OM* man nu faktiskt är kall nog att ha sinnesnärvaro när det är dags.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026