Vad göra i Tyskland?

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag och min bättre hälft står mer eller mindre vid dörren och ska åka till Tyskland. Vi har en helt planlös 4-5 dagars tripp framför oss och frågan lyder: Vad ska vi göra där?
Med tanke på att vi åker något så otrevligt som bil så vill vi ju tillbringa så lite tid i bilen som möjligt, med andra ord så är inte Bayern att tänka på.

Mekus skrev:
2320859 Jag och min bättre hälft står mer eller mindre vid dörren och ska åka till Tyskland. Vi har en helt planlös 4-5 dagars tripp framför oss och frågan lyder: Vad ska vi göra där?
Med tanke på att vi åker något så otrevligt som bil så vill vi ju tillbringa så lite tid i bilen som möjligt, med andra ord så är inte Bayern att tänka på.

Har ni vägarna förbi Bremerhafen så finns det ett rätt häftigt marin/sjöfartsmuseum där, fast det kanske ni inte är så roade av.

Annars finns Ottos schnell-resturant i den stan också, deras curry würst mit kartoffelsallat är helt otroligt god. Toppa med curryketchupen och du har en festmåltid du sent kommer att glömma. :tummenupp

Hur långt vill ni åka då? Eifel/Westerwald/MittelRhein/Mosel/Ahr/Lahn är skitfint, så länge man inte kör Autobahn. Ta sikte på Köln/Koblenz. Kölnerdomen, dricka Kölsch på ett Brauhaus, Nürburgring, åk båt på Rhen till Lorelei, åk Moseldalen och testa/köp vin. Finns massa coola borgar både längs Rhen och Mosel. Tror det är Marksburg som har fågelshow, havsörnar och falkar som används i uppvisning och man sitter högt upp med Rhen som bakgrund. Schloss Schwanstein längs Mosel, WaltDisney stuk. Åk längs nån av de mindre floderna Lahn/Ahr också, finns en gammal järnväg som de kör museiånglok på längs Ahr tror jag.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti