Vad göra i Tyskland?

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Jag och min bättre hälft står mer eller mindre vid dörren och ska åka till Tyskland. Vi har en helt planlös 4-5 dagars tripp framför oss och frågan lyder: Vad ska vi göra där?
Med tanke på att vi åker något så otrevligt som bil så vill vi ju tillbringa så lite tid i bilen som möjligt, med andra ord så är inte Bayern att tänka på.

Mekus skrev:
2320859 Jag och min bättre hälft står mer eller mindre vid dörren och ska åka till Tyskland. Vi har en helt planlös 4-5 dagars tripp framför oss och frågan lyder: Vad ska vi göra där?
Med tanke på att vi åker något så otrevligt som bil så vill vi ju tillbringa så lite tid i bilen som möjligt, med andra ord så är inte Bayern att tänka på.

Har ni vägarna förbi Bremerhafen så finns det ett rätt häftigt marin/sjöfartsmuseum där, fast det kanske ni inte är så roade av.

Annars finns Ottos schnell-resturant i den stan också, deras curry würst mit kartoffelsallat är helt otroligt god. Toppa med curryketchupen och du har en festmåltid du sent kommer att glömma. :tummenupp

Hur långt vill ni åka då? Eifel/Westerwald/MittelRhein/Mosel/Ahr/Lahn är skitfint, så länge man inte kör Autobahn. Ta sikte på Köln/Koblenz. Kölnerdomen, dricka Kölsch på ett Brauhaus, Nürburgring, åk båt på Rhen till Lorelei, åk Moseldalen och testa/köp vin. Finns massa coola borgar både längs Rhen och Mosel. Tror det är Marksburg som har fågelshow, havsörnar och falkar som används i uppvisning och man sitter högt upp med Rhen som bakgrund. Schloss Schwanstein längs Mosel, WaltDisney stuk. Åk längs nån av de mindre floderna Lahn/Ahr också, finns en gammal järnväg som de kör museiånglok på längs Ahr tror jag.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg