Vad göra i trakterna kring Vancouver?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date
Airborne skrev:
2200285 Har faktiskt långtgående planer på att emigrera till Canada. Vancouver är primärmålet, även om det är lättare för mig få jobb i Toronto.. Kommer söka uppehållstillstånd som "skilled worker", uppfyller man kraven är det enkelt. Annars näst intill omöjligt..

Hur får man reda på om man uppfyller kraven som skilled worker? funderar själv på att emigrera nån gång i framtiden, o som du säger är de näst intill omöjligt. Om man inte hittar en :tuttar därifrån, då gick de väl bra att flytta dit.

unke_b skrev:
2201233 Hur får man reda på om man uppfyller kraven som skilled worker? funderar själv på att emigrera nån gång i framtiden, o som du säger är de näst intill omöjligt. Om man inte hittar en :tuttar därifrån, då gick de väl bra att flytta dit.

Det handlar bara om att du ska bevisa att du har kompetens nog att klara dig på arbetsmarknaden där. Alltså har utbildning och/eller erfarenhet. Ibland stoppar de möjligheten för vissa yrken då deras marknad är saturerad. Just nu är inga yrken svartlistade. De har poängsystem där viss utbildning ger visst antal poäng, språkkunskap i engelska samt franska ger antal poäng, yrkeserfarenhet osv. Kommer man upp till minimumkravet är det fritt fram att söka permanent uppehållstillstånd, tror det kostade runt 10 papp sist jag kollade. Allt du behöver veta finns här http://www.cic.gc.ca/english/index.html

Dessutom behöver du papper på hälsa, intyg från kriminalregistret, en viss summa pengar så du klarar dig ett tag där (mindre om du redan ordnat jobb). Det är bökigt men fullt möjligt om man klarar ovan "hinder". Personligen tycker jag det borde fungera så i Sverige också men det är en annan diskussion..

Det finns ett område i Vancouver som heter Low track, milt sagt underhållande o inte för spaka blekfisar med dåliga nerver :hihi

Några bilder.

Markus skrev:
2199789 Är det bra i Kanada
Det är bra där borta. Alla hatar Bush ;)

flemming skrev:
2201683 Det finns ett område i Vancouver som heter Low track, milt sagt underhållande o inte för spaka blekfisar med dåliga nerver :hihi
Råkade gå in i de värsta kvarteren där en gång. Man anar att något är fel när 90 % av alla människor man gått förbi de sista kvarteren varit uteliggare, prostituerade eller knarkare, samt att folket stirrar på en och undrar om man kommit för att köpa droger.

Bifogat

• IMG_0205.JPG
    IMG_0205.JPG
    132 KB · Visningar: 53
  • IMG_0822.JPG
    IMG_0822.JPG
    91.2 KB · Visningar: 45
  • IMG_1051.JPG
    IMG_1051.JPG
    127.8 KB · Visningar: 46
  • IMG_1660.jpg
    IMG_1660.jpg
    53.3 KB · Visningar: 36
  • IMG_2418.jpg
    IMG_2418.jpg
    29.6 KB · Visningar: 39
  • IMG_2463.jpg
    IMG_2463.jpg
    51.2 KB · Visningar: 37
Beror lite pa hur lang tid du har pa dig och hur langt du vill resa
Nara:
Stanley Park (tror nagon namnt det)
Aquariet
ta en bars o seafood vid Docks :tummenupp

Lite langre 1-3h
Skidakning pa glaciaren i Whistler - Blackcomb (fin natur oxa) :yoparty :tummenupp
Vancouver Island o Victoria, trevlig farjtur och mojligheter till val safari

Langt bort - 5-8h resa
Lake louise - sevart, pa vag till banff
Banff national park - mkt vackert

Hur somhelst ar det en javligt trevlig stad. Om du ska dit i maj sa kanske batsasongen borjat. Ta en segeltur?

Ten-0 skrev:
2158393 Lake Louise är ganska grym, klarblått vatten. :tummenupp

Scenic%5CMoraine%20LR.jpg

Högre upplösnings här

:Bugar helt fantastisk bild! :Bugar :tummenupp Dit måste man någon gång i livet! :banana

Biturbo skrev:
2248077 De är inte USA fientliga.. Däremot är det väl inte sådär jätteovanligt att man, oavsett land, ogillar Bush.

Jag har varit i kanada två gånger och jag har lärt mig två saker. Kanadensare är vänliga själar. Om man råkar kalla kanadensare "Americans" så brukar det ta ca0,05 sekunder innan man blir rättad

Mekus skrev:
2248638 Jag har varit i kanada två gånger och jag har lärt mig två saker. Kanadensare är vänliga själar. Om man råkar kalla kanadensare "Americans" så brukar det ta ca0,05 sekunder innan man blir rättad

Å om man skulle kalla dig norrman....

Just det! Är du Norge fientlig?

De tycker att amerikaner är lite "knäppa" precis som resten av välden.. Men är inte fientliga.. Iaf inte de jag träffat.

Scorpion.SE skrev:
2249352 Kom hem från Kanada igår, var upp till Lake Louise i helgen, grymmt schyst :tummenupp

Men det jag var messt förvånad över var brudarna i Canada, var iofs i Calgary med omnejd, men dang va de såg bra ut :tuttar :fyllisar

Dela med dig av bilderna nu då.. :Bugar :tuttar

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...