Vad göra i trakterna kring Vancouver?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ska till Kanada mot slutet av maj för att besöka en konferens och kommer i samband med detta att få några dagars ledig tid för mig själv.

Någon som varit där och kan tipsa om sevärdheter eller skojiga aktiviteter?

Ron_Stoppable skrev:
2157939 Lägg dig inomhus på soffan o ät sagga.

Hyr en scooter o glid runt bara? :fyllisar
Red: Gärna seriösa tips.

Last edited:
MB, har för mig att du studerade något med skog i Östersund innan? Kanske vandringslederna kring Cypress Provincial Park skulle intressera dig då. Ligger ca 13km utanför Vancouver. Du ser till och med två av bergstopparna från staden. :)

Ten-0 skrev:
2158212 MB, har för mig att du studerade något med skog i Östersund innan? Kanske vandringslederna kring Cypress Provincial Park skulle intressera dig då. Ligger ca 13km utanför Vancouver. Du ser till och med två av bergstopparna från staden. :)
Absolut! Googlade lite och det verkar finnas både vandrarhem och rejäla berg att bestiga. Om det hinns med är en annan sak, men man kan ju ha det i tankarna.

Har hört att det även ska finnas tempererad regnskog inte alltför långt ifrån dessa trakter. Dit skulle jag gärna ta mig.

Last edited:
War-psycho skrev:
2158305 Canada verkar ju ha skitfin natur.

Lake Louise är ganska grym, klarblått vatten. :tummenupp

Scenic%5CMoraine%20LR.jpg

Högre upplösnings här

Plåtniklas skrev:
2158442 Lovar att han får halva Kanada med sig. Dom gillar inte riktigt 'storebror' i söder. :crash
Mexico & Canada borde göra gemensam sak av det hela. :tummenupp

Ett blixtangrepp från bägge hållen, så blir det slut på "storebror".
Sen kan USA's befolkning trängas på Guantanamo istället. :hihi

Vancover Island ska visst vara riktigt fint, tyvärr har jag inte varit där men jag har inte hört nån som har varit där som har klagat. Du kan besöka Penticton som ligger ca: en timmes flygtur in i landet. Där går en stor IronMan tävling varje år. kommer inte riktigt ihåg när men staden ligger mellan två stora sjöar och är en riktig sommarstad med varmt vatten och pilska flickor.
Kelowna tar strax under en timme att flyga till också och är en riktigt travlig stad med ca 100 000 invånare. Både Penticton och Kelowna ligger i Okanagan dalen så gillar du vin så har du kommit rätt. Var och varannan gård runt Lake Okanagan tillverkar och säljer eget vin.

Har du fler frågor så skicka gärna ett PM. MVH: Mekus

Nu ar jag i Kanada. Ett vackert land maste jag saga. Kollegorna tog rutten mot klippiga bergen, men jag tankte gora Vancouver istallet. Ska besoka Stanley park, kolla in akvariet, fiska lax och ge mig ut pa valsafari, ar tanken.

Last edited:
Läste i en flygtidning, tror det var Malmö Aviation, en kort notis om att Vancouver var framröstad till världens bästa stad av handelsresande. Tog tydligen hänsyn till priser, aktiviteter, boende, trygghet, infrastruktur o.s.v. så du ska nog klara av att ha det bra där.
Fast jag undrar varför de glömde Helsingborg i den omröstningen??? :va

Är det bra i Kanada, jag funderar på att dra dit. Vilken stad ska man välja, Toronto, Quebec, Vancouver eller Montreal?

Schysst att åka til landra sidan jorden för att titta på djurplågeri förresten.
Späckhuggare i akvarium, jo jag tackar ja.

fy fan

Har faktiskt långtgående planer på att emigrera till Canada. Vancouver är primärmålet, även om det är lättare för mig få jobb i Toronto.. Kommer söka uppehållstillstånd som "skilled worker", uppfyller man kraven är det enkelt. Annars näst intill omöjligt..

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!