Vad göra i Los Angeles?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Tja, titeln säger allt. Jag skall dit, en veckas konferens och fem dagars semester. Några tips om vad man kan hitta på?

Celebspottning? Köp en karta, hyr en bil och åk omkring och olla kändisars brevlådor.

Man kan glömma det enda VISA-kortet man har i en ATM på flygplatsen...på ditresan! Testa det. Det gjorde jag för nån månad sedan. Det var jävligt roligt och sätter hela resan i ett helt annat perspektiv. :död :död :död

Eller så kan man ha ett nytt VISA som man bara kommer ihåg koden till m h a bokstäverna på tangenterna... och upptäcka att det i staden man skall bo i en sommar inte finns några bokstäver! :rofl

Det var spännande att rekonstruera ett bankomattangentbord ur minnet och sedan prova om maskinen skulle äta kortet för mig...

Kommit fram till att jag vill se den där gamla atlantångaren och Venice Beach. I övrigt är jag öppen för att bli lurad till det mesta! :D

Finns en del att göra, men nått som är kul om du gillar berg-och-dalbanor är Six Flags, Magic Mountain. Ligger lite utanför men har du tid så åk dit.

Åk ner till Staples Center och kolla på nån av Lakers hemmamatcher (om det nu går att få tag i NBA-biljetter så nära playoffs).

Hyr en bil (eller hoj!?) och kör Highway 1 (Pacific Coast Highway) som går längs Stillahavskusten från norr om San Francisco nästan ner till San Diego. Körde själv i somras från SD upp till Malibu/Santa Monica Beach sen upp i bergen mot Mulholland drive, körde vilse uppe i bergen sen ner mot Hollywood, Beverly Hills (inget speciellt där), sen Universal Studios (man behöver inte åka på Universal Studioes Hollywood (Parken) utan City Walk är kul med om man inte tänkt spendera en hel dag där).

Slutligen kolla www.latimes.com och deras Calendar Live för all nöje som finns under den tid du kommer vara där.

Några kort för att visa vad som väntar kommer här :)
Peace!

Bifogat

• SH_DSCN1937.jpg
    SH_DSCN1937.jpg
    132.5 KB · Visningar: 89
  • SH_DSCN1951.jpg
    SH_DSCN1951.jpg
    132.7 KB · Visningar: 77
  • SH_DSCN1984.jpg
    SH_DSCN1984.jpg
    139.4 KB · Visningar: 70
  • SH_DSCN2020.jpg
    SH_DSCN2020.jpg
    138.3 KB · Visningar: 74
  • SH_DSCN2042.jpg
    SH_DSCN2042.jpg
    135.4 KB · Visningar: 74
tjena

sitter själv i fresno (2.5h norrut) ett tag framöver och var i la en weekend för fyra veckor sen.

vi gjorde universalstudios på fredagen, city: hollywood blvd o sunset blvd på lördagen ut till santa monica på lör em, cyklade strandpromenaden till venice beach på söndagen.
kan tänka mej att det är lite mer folk ute att titta på nu när kvicksilvret ligger runt 90-96f varenda j..la dag..

hyrar du bil kan du ju titta till san diego en dag eller två.var själv där för två helger sen, schyssta beacher där också. åk inte till tijuana.. värre ställe får man leta efter...

highway 1 norrut blir riktigt schysst efter morro bay. hearst castle ligger efter vägen där. yosemite eller sequoia nationalparker nån timme norr om fresno skall enligt alla amerikanare jag pratat med vara helt underbart vid denna tiden fram till mitten av juni, ska upp o campa i helgen så vi får se...

vegas ligger ju inom räckhåll...nästa helg bär det av dit..

frågan här på västkusten verkar inte vara vad man ska göra utan hur mycket orkar man med...:)

måste käka 6 dollar burger hos carls jr, klart bästa burgerhaket...

www.laokay.com kan du kolla in också..

mvh daniel

six flags är också ett måste. åka bergodalbanor en hel dag utan att åka samma måste va ok. har inte hunnit med det än men jag har ett tag kvar här.

Last edited:
Tack för de tipsen! Bilderna var trevliga, lite neg till att åka av och till eftersom jag har för mycket att stå i härhemma, men bilderna gjorde mig sugen. Det blir nog bra det här!

Vi skall ha hyrbil sista fem dagarna, så vi kan ta oss runt lite. Jag satt i Connecticut en månad utan bil och lärde mig allt om hur allmänna transportmedel i USA fungerar - d v s inte. Det misstaget gör jag inte om. :)

Kom hem därifrån för ett par veckor sedan. Som folk påpekat redan, så Santa Monica - Venice. Sunset och Hollywood blvd. Universal Studios eller Six Flags. Skall du shoppa skor / Jeans billigt så dra till en outlet / köpcenter en bit utanför city t.ex Claremont / Ontario Mills / Victorias Garden. Hänga på kvällen och softa samt äta bra mat kan man göra i Passadena, som är en juste liten stad 30 minuter ifrån downtown.

Du bor i Linköping och undrar vad man kan göra i L.A.?? :confused:
Tvärtom hade jag förstått.
Svaret är väl att du kan göra (nästan) vad du vill i L.A, problemet är snarare att bestämma sig för du vill göra. Du har ju inte så mycket tid.
Mitt förslag för en annorlunda upplevelse: Ta på dig hotellets lakan, klipp hål för ögonen och ge dig in i dem där kvareteren som din mamma, och all andra, varnar dig för. Hoppa ur bilen och gör något kul, filma det och lägg sedan ut det på internet!

En parantes: Senast jag var där och körde runt på måfå så kom vi till en korsning där vi, slummpmässigt, bestämde oss för höger. En bil kör upp sidan om oss, föraren vevar ner rutan och säger: "You don´t wanna go there!"

Det är inte världens vackraste stad, men stranden är lite rolig, venice beach är ett zoo (+ att de har rent groteskt stora frukostar där...) och universal studios är roliga. ergen runtomkring med bil är inte så dumt, att hyra bil är rätt billigt.

Jag har inga jätteproblem att åka kommunalt när jag är ute och reser. Efter att ha frågat på flyplatsen+en inföding om tunnelbana och från bägge fått beskedet att det inte finns någon i LA så måste jag säga att jag blev positivt överraskad av den mycket fina och i princip tomma tunnelbanan som användes av mig och några hemlösa som låg och sov i vagnen. Passa dig dock för linjen som går hela vägen söderut, den går genom några mindre trevliga områden.

Down town efter 17.00 är ett otrevligt ställe, kan man vara någon annanstans så är det nog bättre. Jag brukar aldrig vara speciellt nervös på nya platser, men det är ett ställe jag inte vil åka tillbaka till i onödan vid den tidpunkten. Östra LA... tja, se de andra bitarna först.

The strip ser ut som en ostädad bakgata, men det ligger ju onekligen några småkultiga klubbar där.

Som bonny nämnde,INGEN risk att man spenderar tid i LA o har tråkigt,iaf om man i vanliga fall inte bor där.Efter 4 år blir man halvmätt till slut däremot,men så är det väl vart man än bor.

Starstriker skrev:

Ja, men killen som skall sälja mig en billig GPS svarar ju inte på mail! :huvet ;)

Planen är nog att fokusera på allmänt kringdrällande. Att försöka Se Saker och bocka av checklistor har jag för länge sedan gett upp i storstäder. Ofta ger det mer att skita i att köa till de stora attraktionerna och sitta på caféer!

Verkar som om det är många här som har samma filosofi, bra tips i tråden!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT