Vad göra i Kapstaden? Tips tack.

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Som rubriken säger, vad finns det att se o göra i Kapstaden? Kommer att spendera ca en vecka där nu i slutet av februari. Taffelberget har jag redan sett/varit på men annars då? Det måste ju finnas mer att göra, vi kommer att ha tillgång till bil förresten, så något längre utflykter kan absolut tänkas också. Och om nån kan rekomendera ett bra centralt placerat hotell med hyfsade priser vore det ännu bättre. :tummenupp

Som rubriken säger, vad finns det att se o göra i Kapstaden? Kommer att spendera ca en vecka där nu i slutet av februari. Taffelberget har jag redan sett/varit på men annars då? Det måste ju finnas mer att göra, vi kommer att ha tillgång till bil förresten, så något längre utflykter kan absolut tänkas också. Och om nån kan rekomendera ett bra centralt placerat hotell med hyfsade priser vore det ännu bättre. :tummenupp

Hyr en hoj och dra norröver någhra dagar?

Kapa ett gäng järnrör till passande storlek och använd dessa för att kapa ett flygplan. Det är ju Kapstaden föfan! :yoparty

Åk till Robben Island, ön där Nelson Mandela och andra politiska fångar satt fängslade.
Båtar avgår från Victoria&Alfred Waterfront. Hela turen tar runt 3 timmar och kostade R150 vill jag minnas.
Enligt mig ett måste för den som besöker Kapstaden.

/ Andreas

Hajsafari för våghalsen och pingvin+valross safari för de mer sansade....

Annars är det safari eller motorcykelåkning inne i landet som lockar mig mest..

Hyr en hoj och dra norröver någhra dagar?
Låter inte helt illa, finns det nåt speciellt att se/göra norröver?

Åk till Robben Island, ön där Nelson Mandela och andra politiska fångar satt fängslade.
Båtar avgår från Victoria&Alfred Waterfront. Hela turen tar runt 3 timmar och kostade R150 vill jag minnas.
Enligt mig ett måste för den som besöker Kapstaden.

/ Andreas
Bra idé, skadar nog inte att få lite historia också. :tummenupp

Och vad du än tar dig för så använd kondom :gnissla
Du har snuskig fantasi. :gnissla

Last edited:
Back