Vad göra i Gdansk?

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag och frun drar till Gdansk snart (eller, ja, Sopot blir det men det är ju nästan samma sak).
Vad kan man hitta på där? Tips på restauranger, shopping, annat? Hur fan hittar man... hur betalar man på tåg/buss? Kontant eller busskort?
Annan info? Har 4 dagar där. Flyger till Gdansk och på flygplatsen har jag varit många gånger i jobbet och även kört i utkanten av Gdansk (varit på Auchan t.ex.) men nu ska vi in i centrum och där har jag aldrig varit.
Tips mottages tacksamt så jag slipper virra rundor och missa allt...

Tänkte föreslå något, men sen såg jag att du tar med dig bullar till bagaren.

Nu är det höst på sporthoj. Jag letar lite själv istället.

Bettskenas andra förslag är riktigt bra, en av de bästa öl jag druckit.
Gdansk är ju en gammal Hansastad som behållt känslan från gamla dagar. Var en gång i någon central del med gamla Hansahus bredvid en hamnbassäng där gamla båtar låg som var riktigt fint. Kan tyvärr inte säga exakt var det ligger, då Tyskie även gör dig snurrig, men det var gott om restauranger, barer, shopping och folk.
Gdynia kan du undvika helt, Sopot är en sommarstad och vet inte vad den har att erbjuda på hösten. Sommartid är det bara att följa strömmen, man kan inte gå fel.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park