Vad göra i Örebro en Söndag?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jag anländer till Örebro i morgon söndag och hade tänkt fördriva dagen med något bättre än att ligga på rummet och beställa PPV.

Vad gör man i Örebro med omnejd? Vart käkar man? Ligger där någon snö?

Snön är på väg bort, plusgrader och blött. Det jag skulle råda dig till är att antingen åka förbi leva&bo-mässan ute på Aspholmen och fördriva tiden där, eller gå en sväng i affärerna på stan. Eller så tar du bussen ut till Mariebergs köpcentrum, där finns allt från Ikea till Mediamarkt och klädbutiker och sånt tjaffs.
KTM-kontoret är antagligen stängt :)

Jag köpte en traktor där en söndag men det kanske inte du har lust med och kan väl anses som aningen dyrt "nöje".

Örebro är en helt ok stad, men söndagar har sina begränsningar. Personligen tycker jag Pizzabagarns förslag är bäst.

Finns inte mycket att göra. Bara ligga inne på rummet och grina och vänta tills du får åka hem igen :D

Jag köpte en traktor där en söndag men det kanske inte du har lust med och kan väl anses som aningen dyrt "nöje".

Jag äger redan en Trabant, det får räcka som onödigt hobbyfordon....

Finns där verkligen absolut inget att göra en Söndag förutom att hänga med WT-barnfamiljerna på shopping?

Vart är stadens bästa brunch då?

A-huset är stängt. Strike har monopol på bowling.

brunch kör du på 4:e våningen, eller radison sas.

Annars är söndagar nog ganska vigda åt WT shopping här i Örebro.

Just ja, Gustavsvik har du ju. Sveriges bästa äventyrsbad sägs det, du kan ju alltid gå dit och kolla på Milf:ar...

Du kan få komma o skruva på mina hojar :D

Gå o kolla på dedär jävla slottet o wadköping.
Själv föredrar jag nästan att ligga hemma framför tvn än att gå ner på stan, var nere o luncha idag o fick krupp på allt folk.

Stick ut och geocacha lite i krokarna. Då brukar man hitta intressanta ställen. Finns några cachar där :D

Bifogat

• Orebro.jpg
    Orebro.jpg
    69.9 KB · Visningar: 123
Kinamuren mitt inne i stan har schysst mongolisk buffé på söndagar, bra bakismat, man mår alltid illa så mätt som man är när man går därifrån.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg