Vad göra för att regga MC till 25Kw?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Vad är det som krävs för att man ska kunna regga en MC till mellanklass? Tappar man kortet om man kör en tung på mellankort, eller vad händer om man blir stoppad?

Tacksam för svar//Jandreas

jandreas skrev:
Vad är det som krävs för att man ska kunna regga en MC till mellanklass? Tappar man kortet om man kör en tung på mellankort, eller vad händer om man blir stoppad?

Tacksam för svar//Jandreas

Att vespan e på max 25kW och/eller max 0,15Kw/kg har jag för mig..
Tappar kortet?? ja förmodligen...eftsom det är olovlig körning... 25 kW-maskiner e så mesiga.. t om de tuffaste 125cc e för tuffa i fulleffektsutförande för att få köras med mellanKK så... det e bara o gasa på!!!
Flemming :hihi

flemming skrev:
Att vespan e på max 25kW och/eller max 0,15Kw/kg har jag för mig..
Tappar kortet?? ja förmodligen...eftsom det är olovlig körning... 25 kW-maskiner e så mesiga.. t om de tuffaste 125cc e för tuffa i fulleffektsutförande för att få köras med mellanKK så... det e bara o gasa på!!!
Flemming :hihi

Det där var ett lite udda svar. Jag funderar vad som ska göras innan reg. besiktning och om det är möjligt idag. Jag har hört att det inte går att regga 25kw nu, bara att det gick för.

jandreas skrev:
Det där var ett lite udda svar. Jag funderar vad som ska göras innan reg. besiktning och om det är möjligt idag. Jag har hört att det inte går att regga 25kw nu, bara att det gick för.
Ja du har rätt det går inte att göra det nuförtiden,men det gick förr
jag har 25 kw reggad cbr 900 97,a = mellanklass hoj.
Det var en mc handlare som förklarade varför det inte gick, men ja kommer
inte ihåg allt han babblade om.

Sniper skrev:
Ja du har rätt det går inte att göra det nuförtiden,men det gick förr
jag har 25 kw reggad cbr 900 97,a = mellanklass hoj.
Det var en mc handlare som förklarade varför det inte gick, men ja kommer
inte ihåg allt han babblade om.

Det var ju fan, då är det ju bara att hitta en färdigreggad då...

Det ni svamlar om är helfordonsgodkända hojar som för ett tag sedan inte gick att få som strypta till 25 kW. Nu har MC-kompaniet även strypsatser för dessa hojar. Som sagt, kolla där.

jandreas skrev:
Det var ju fan, då är det ju bara att hitta en färdigreggad då...
Så är det nog,och försök inte att försäkra den hos TH ,fast att det bara står
25kw i mina reg papper inte att de skulle vara strypt eller ändrad kort o gott 25 kw,så gick dom in och kollade på andra cbr,er hur mycket effekt där är
orginal,och resultatet blev 10500:- hel/helår, jag betalar 2300:- hel/helår
på LF lite skillnad så kolla dig för..

hållundan skrev:
Det ni svamlar om är helfordonsgodkända hojar som för ett tag sedan inte gick att få som strypta till 25 kW. Nu har MC-kompaniet även strypsatser för dessa hojar. Som sagt, kolla där.

Jag är ny på det här området så jag vet inte vad helfordonsgodkända hojar är för nånting men jag såg att dom hade strypsatser till dom på MC-kompaniet, så alltså verkar det gå att få vilken hoj som helst 25kw reggad.

jandreas skrev:

det gäller åsrmodeller nyare än -02 har jag för mig. det har något med helfordonsgodkännande att göra.

pila skrev:
det gäller åsrmodeller nyare än -02 har jag för mig. det har något med helfordonsgodkännande att göra.

Jag ringde runt till alla försäkringsbolag....men e reggad som 25kw...men inget bolag köpte det...dom gick på tillverkarens siffror=verklig effekt...så jag tror inte det är värt mödan längre att regga om.....tyvärr....

vad som krävs:
1. strypning med intyg på den angivna effekten
2. monteringsintyg (kan man skriva själv, typ "härmed intygar jag att...."
3. en regbesiktning där dom kollar på intygena och provkör en sväng
4. klart

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...