Vad gör vi på vintern?

Åker snowboard ca 6 dar i veckan. Men sen är jag förmodligen en av dom få på de här forumet som faktiskt gillar vintern mer än sommarn.

Banna trådskaparen som valt att starta en tråd under mc-relarerat om vad man gör när man inte kör hoj :)
Närå,,Själv kör jag en hel del hoj hela året .
Visst jag gillar å åka skidor osv, men det blir ju bara max ett par veckor på en vintersäsong .Enduro är ett jäkla bra tips om man har hojabstinens.
Själv har jag investerat i en wiikonsoll mtbh, vilket jag tycker verkar va kul.
Skruva med hojen, renovera inomhus, gör en väggmålning,hotta racebussen.
Skaffa hund , grilla korv, vintercampa, träna kampsport , slappa, lägg ner mer energi på middagarna än vad du gör sommartid.
Mvh/Turture

Som trådskaparen så har jag inte så mkt andra intressen än mc! Brukar kitta hojen och leta delar på ebay sen blir det lite tv-spel och det mesta som man kan åka i en slalombacke(tyvärr bor man på fel ställe numer)!

I vinter blir det nog lite annorlunda då det ska bli tillökning och bostadsbyte som följd...

På vintern gör man....

1: Kör cross antingen med vanliga däck eller med is "dubb" däck.

2: Tränar och gymar som en tok

3: Kollar på en jävla massa film

4: Mekar med race hojen inför nästa sesong och fixar de problem om man har några

5: Surfar på nätet

6: Pimpelfiskar

7: Bastar och dricker bira

8: Åker skidor (utför) och över på lite nya trick

10: Fikar med polare

11: Firar jul

12: Firar nyår

13: Sänliga aktiviteter :tuttar medan man ligger kvar längre i sängen på lördag/söndag morgon då man inte kan gå ut och åka hoj.

Så det finns juh en jävla massa att göra så sluta lipa haha :tungan :D :)

///Micke

vintern i sverige är bara så kass...

Flytta då...... :tungan

///Micke

Åker snowboard ca 6 dar i veckan. Men sen är jag förmodligen en av dom få på de här forumet som faktiskt gillar vintern mer än sommarn.

Jag hade med gillat Vintern mer än sommarn om jag åkt kromsläde :tungan

HAHA nedå det fanns en tid då jag också gillade vintern mer åkte twintip (jibb) skidor varje dag och utbildade mig till skidinstruktör. Men efter 5år som elmontör/skogshuggare så va man bara så jävla less på vintern och alla jävla snö man fick i nacken så fort man tog fram kviststången...

Så nu är det SOMMAR som gäller. Försöker fly Sverige någon månad på vintern. I Vintras va det Thailand 5V och i år blir det Australien 1månad :)

///Micke

Last edited:
Jobba, träna och drar några veckor till indien södra Goa , hyr nog en Royal Enfield och puttrar runt på :tummenupp

Är det ingen som är sugen att hyra, låna ett skåpsläp och dra söderut med hojarna och touringköra en vecka i vinter? Man kan sova på bed & breakfast och ha minimalt med packning med sig.

Lite ps3 och moto gp & superbike. Dricka massa alkohol (som om man inte gör det på sommaren)
Mecka hade man ju velat men man har ju ingen lokal

Från juldagen så onanerar jag en gång. Varje dag efter ökar jag med ytterligare ett extra onaneringstillfälle- ända framtills jag slått rekord, alt. att jag blivit steril eller fått någon fraktur där nere...

Men för att vara seriös, så är skillnaden inte särskilt stor denna säsong. Har nämligen haft växellåderas i somras, så särskilt mycket åka har inte blivit av.

Annars hoppas jag på en massa snö, så man kan sladda med pansarvagnen, och kanske några dagar få sticka upp lite högre upp i landet och glida på några skidor. Annars är det väl mest att dega hemma. :)

Vadå säsongen är över...

Den har ju precis börjat!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

*25 grader och äckelsvettigt i solen, awsome!!*:tungan

Ja själv har man nästan byggt klart hojen, typ bara lacken kvar. så vet inte vad jag ska hitta på efter det.
Träningen ska jag börja med igen, och det ska köras stenhårt. Sedan har man träffat en riktig pingla så henne ska man gulla med mycket, hoppas man sköter sina kort rätt så hon inte flyr sin väg och blir kär i tomten.

Hoppas på en riktigt bister vinter så isen blir lagom tjock.
Ska göra ett försök att dubba Rettan :näsblod Och målet :gnissla är knäskrap... lovar att posta bilder om det blir av.

* Snickrar rutter till sommarens Europaresa
* Grovhånglar med Snuttan i badtunnan
* Renoverar badrum
* Smiter på charter till Egypten o kör quad i öknen i Mars...:)

Övertygar ungarna att jag tillhör hushållet efter sommarens frånvaro. Lagar hojjen. Försöker intala mig själv att det är ånte såååå låååångt kvar till det blir varmt igen:brinnerup

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP