vad gör rossi innan race?

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
tju, vet inte om det är fel ställe att fråga men vad gör rossi när han sitter vid sin hoj innan han kör? Ser ut som att han ber eller något men nu måste jag veta:va

1sb7a1.jpg

Ser ut som att mekanikerna tagit ledigt... han kollar oljan

Han är ganska skrockfull av sig, har massvis med såna där grejer för sig före ett race. Varför han sitter just sådär har jag ingen aning om. En annan klassiker är när han ställer sig upp o gräver i arslet o "fixar till kalsongerna fram".

Han har samma rutin för att han skall komma i rätt sinnesstämning och koncentration. Dessutom så sätter sig stället bättre.

Jag gör så varje gång jag skall ut och åka! :näsblod

Jon as

Dessutom så sätter sig stället bättre.

Enligt hans bok var det precis därför han började göra sådär. Han höll sig i fotpinnen för att inte välta helt enkelt.

Alla har vi våra ticks(stavningen) kolla bara på en sådan som Stefan Holm när han hoppade.

Stefan Holm är väl iofs ett extremfall när det gäller ticks. Knappt så att han hann hoppa lixom. :hihi

Last edited:
Tror att han brukar be vid fotpinnen!

Allt Rossi gör innan hör till den ritual som ska få kroppen/sinnet att ställa in sig på race! Kollar man detta lite extra ser man att han i stort sett gör exakt samma saker varje gång och detta har med idrottspsykologi att göra och inte att jämföra med stefan holms tics som han inte är medveten om! Har faktist sett en artikel om just detta och personen sa att detta var mkt igenomtänkt för att få rätt sinnesstämmning!

För att relatera till något liknande så kan dom som jagar intyga vad som händer med hundens beteende sekunden man tar ut bössan eller liknande som indikerar jakt!

okej det va rätt många olika teorier:D men donar med skinnstället lät ju mycket troligt. jag hade också tanken att han donade med något på hojen. Slår på choken tror jag han gör :D

okej det va rätt många olika teorier:D men donar med skinnstället lät ju mycket troligt. jag hade också tanken att han donade med något på hojen. Slår på choken tror jag han gör :D

Enligt honom själv så är det stället han rättar till. Sa han i en intervju.
Så som så många andra sagt är det med ganska stor sannolikt även en ritual.
Han kanske inte ens är medveten om det själv men de flesta stora idrottare har sin saker för sig. Turkalsonger, ber en bön, inget sex x antal dagar före osv osv.

Det är bra att fokusera på saker som egentligen inte hör till för att lugna sinnet ;)

Enligt honom själv så är det stället han rättar till. Sa han i en intervju.
Så som så många andra sagt är det med ganska stor sannolikt även en ritual.
Han kanske inte ens är medveten om det själv men de flesta stora idrottare har sin saker för sig. Turkalsonger, ber en bön, inget sex x antal dagar före osv osv.

Det är bra att fokusera på saker som egentligen inte hör till för att lugna sinnet ;)

kollar man på paulo roberto så var det rätt onödigt att han inte hade sex sista månaden innan sin huvudmatch.såg mer ut som han hade hissat skinn hela natten för att tänka på annat när han stod i ringen:D

fin husky btw..

Husky? Hrmph. Alaskan Malamute ;) Nåväl är väl inte helt olika hundar.

kollar man på paulo roberto så var det rätt onödigt att han inte hade sex sista månaden innan sin huvudmatch.såg mer ut som han hade hissat skinn hela natten för att tänka på annat när han stod i ringen:D

fin husky btw..

Sjukgymnastik........ religon

Det är väl en del i träningen, han brukar ju avsluta med benen lite isär och armarna sträckta mot skyn. Därimellan är det ju ett pass på motionscykeln, numera utrustad med hjälpmotor men sidoförflyttningarna och de ideliga sittupsen är till för att hålla midjan i form. De många vridningarna med knät ut och ner mot marken vet jag ej vad de är bra för? Om det inte är sjukgymnastik så måste det väl vara någon form utav kamoflerad hatha-joga! Lite religös är han ju........... för många har han blivit en gud.:confused:

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!