Vad gör polizei??!!

Mouse

Nasare
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
RSV4 Factory
Sön 12/10
-1400kr pga 113km/h med bil på 90- sträcka

Mätningen pågick i 4 km!!! Vad fan väntade de på?
ska inte brott hindras så fort de upptäcks eller ska man invänta grövre handlingar för att kunna "sätta dit" hårdare
En misshandel kanske inte stoppas förrän en kniv används ...

dem vill väll vara säkra på att det inte är en såndär kort snabb körning bara. menar, kör du 150 km/h i 5 sekunder endast i test syfte, å sen tillbaka till lagligt fart så tror jag dem har hänseende med det och inte bötfäller dig.

Swedie skrev:
dem vill väll vara säkra på att det inte är en såndär kort snabb körning bara. menar, kör du 150 km/h i 5 sekunder endast i test syfte, å sen tillbaka till lagligt fart så tror jag dem har hänseende med det och inte bötfäller dig.

Kanske det, men hade det varit laser på 150Km/h så klipper de dig direkt.... var av med kortet 4 mån pga en omkörning som hamnade på 141 km/h på 90 sträcka

Mouse skrev:
Sön 12/10

ska inte brott hindras så fort de upptäcks eller ska man invänta grövre handlingar för att kunna "sätta dit" hårdare

Trafipax följer alltid efter ett tag för att iaktaga trafikanten betende.
De är inte ute efter att sätta dit någon hårdare. Är det så att du gjort en omkörning och sedan faller tillbaka till ungeför laglig fart släpper de ju oftast, men om du fortsätter i samma eller högre fart, så får man böter. Skulle man sedan under tiden göra andra saker åker man naturligtvis på dem oxå.

Helt normalt för dem, och i mitt tycke ett MYCKET bättre arbetssätt än "Laser metoden".

Kanske kräver utrustningen i bilen (eller lagen??) att de följer efter lite längre än t.ex laser pickadollen.

Trist med böter, men kör man sporthoj är det väll snarast en tidsfråga, inte om, utan när...

Jag har budgeterat (sparat undan) pengar till böter... :D

Re: Re: Vad gör polizei??!!

PutteLiten skrev:
Trafipax följer alltid efter ett tag för att iaktaga trafikanten betende.
De är inte ute efter att sätta dit någon hårdare. Är det så att du gjort en omkörning och sedan faller tillbaka till ungeför laglig fart släpper de ju oftast, men om du fortsätter i samma eller högre fart, så får man böter. Skulle man sedan under tiden göra andra saker åker man naturligtvis på dem oxå.

Helt normalt för dem, och i mitt tycke ett MYCKET bättre arbetssätt än "Laser metoden".

Kanske kräver utrustningen i bilen (eller lagen??) att de följer efter lite längre än t.ex laser pickadollen.

Trist med böter, men kör man sporthoj är det väll snarast en tidsfråga, inte om, utan när...

Jag har budgeterat (sparat undan) pengar till böter... :D

Nä jag ska väl inte klaga.... laser är mer orättvis men 4 km är i längast laget

Mouse skrev:
Sön 12/10

Polispilot tar snittfarten på 500 meters körstäcka, vägen måste va ganska rak, va skulle dom ha gjort då, bötfällt dig vid en lägre fart eller?

Re: Re: Vad gör polizei??!!

GSXR1100R skrev:
Polispilot tar snittfarten på 500 meters körstäcka, vägen måste va ganska rak, va skulle dom ha gjort då, bötfällt dig vid en lägre fart eller?

frågan gällde ej hastigheten.... utan mätsträckan

Polispiloten måste mäta under MINST 500 meter, finns ingen övre gräns. Att de mätte under fyra kilometer kan bero på en mängd orsaker, kanske de kollade beteendet osv.

Tycker personligen att de var lite hårda, en medelhastighet på 114 på 90 - väg hade jag nog släppt... men jag känner ju inte till hur situationen var just då! För inte kan de väl ha bötfällt dig på grund av något annat?? (Regn, konstiga omkörningar och dylikt??) :rolleyes:

Polisen II skrev:
Polispiloten måste mäta under MINST 500 meter, finns ingen övre gräns. ...... (Regn, konstiga omkörningar och dylikt??) :rolleyes:

Alla poliser som presenterar sig med "I am the LAW" uppnår omedelbar kultstatus :tummenupp

Gustav1 skrev:
Sluta fjäska nu. :D

I kant hjälp it!! Du skulle bara se min serie-samling.

Vet inte PolisenII vart hans citat kommer ifrån så är det färdigfjäskat men tills vidare så är han hjälte....

Vaffan fjäskar jag för förresten?? Kör Dodgevan och Volvo 740GL - ingen landsvägshoj.... Risken för fortkörning är begränsad....

Volvo 740? Snart kommer ju första snön. Kan vara svårt att inte göra sig skyldig till lite vårdslöshet då, hehe.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman