Vad gör ni om ni blir stående på vägen..?

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Runt Lygnern, Göteborg
Hoj
TRX 850
TLR-Johan skrev:
Hey, I guess they're right. Customhojåkare, although slow and dangerous behind the aphängarstyre, can still serve a purpose :D

Behöver jag säga att min åsikt om "gubbar på customcyklar" blev radikalt bättre efter den episoden? "Vi motorcyklister" heter det numera, inget annat.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Min gsx400 stannade (död generator och slut batteri) utanför halmstad (7mil hemmifrån) en mörk sen oktoberkväll för 1,5 år sen, efter att kört utan ljus i flera mil :crash . Bara ringa farsan och sätta sej ner och surfa under tiden man väntade...tog ett flertal timmar :(
 

czech_racing

Reset
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2019 Z900RS Cafe
Ang. punktering...

Jag fick vara min brors "försökskanin" för ett par år sedan, jag skulle köra hans punkterade HD till en däckverkstad. Jag tänkte det går nog bra med "punkspray" då det inte är så långt. Sprutar i, pumpar och kör.... Kör över Västerbron (rikt. Hornstull ((i sthlm))) då bakhjulet börjar köra sin egen väg kors och tvärs över Västerbron... å nej, å nej. Det här går inte alls så det blir nog bäst att jag stannar när jag kommer upp på Hornsgatan (vänstersväng). Det blir rött i korsningen och jag börjar bli lite smått nervös för vänstersvängen, *hmmm kommer däcket åka av fälgen*. Grönt, jag startar sakta, börjar svänga och sliiiiide (däckhelvetet åker av) genom hela korsningen som slutar med att jag står på Hornsgatan vänd mot trafiken med en 350kg järnhäst utan luft i däcket och styret är så brett att man knappt kan kör igenom en tunneln. Inte nog med det, billisten ska juh självklart tuta på mig som om jag inte själv fattar att jag hindrar trafiken.. Jag blev så arg att jag trodde jag skulle bli grön och springa fram och välta bilen. Jag går lungt fram och frågar om det är något fel på hans tuta...
Efter ca 10min som det tog att putta HDn de 10m till trottoaren så kommer brorsan i bilen efter och frågar hur det går :mad:

Det var förmodligen den längsta sliden jag har och kommer att göra, VdB och grabbarna skulle blivit impade. :cool:

Vi ringde b-bil (det kostade inget då det ingick i HD-försäkring) och konstaterade att fälgen aldrig nuddade asfalten, puh..


Jag har en annan på lager när jag flög 17m med min TL1000R... och bara kunda svänga vänster efter :crash, den kom vi halvägs hem med......

Helt OT: Det roliga är att jag aldrig "kraschat" så mycket som när jag kört SM, men aldrig gjort "illa" mig (och det har aldrig kostat mig så lite).

Mvh
PT
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
ringer pappa och säger att man behöver bli hämtad me släp :p
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag va ute och åkte en kväl för kanske 3 veckor sen.. åker lite krokvägar och livet leker..
kommer runt en kurva då går en kille (gubbe) och puttar fram sin Yamaha bulldog..

Stannar och frågar vad som hänt.. *soppatorsk*
lampan hade vist inte blinkat..

då frågar jag om han ville ha lift till macken 5 km bort..

125an gick segt med många kg knutte bakpå!
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
XT:n har aldrig stannat för mig än. Tur är väl det för ofta när jag är ute och kör så har jag ingen aning om var fan jag är. Inte helt lätt att ringa dit en bärgare då.

Mobilen är dock alltid i innerfickan. Vid en olycka känns det trots allt bättre att ha mobilen på sig istället för på hojen som kanske ligger en bra bit bort.
Förutsättningen är ju dock att man vet var man är.. :rodnar
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
czech_racing skrev:
Ang. punktering...

Jag fick vara min brors "försökskanin" för ett par år sedan, jag skulle köra hans punkterade HD till en däckverkstad. Jag tänkte det går nog bra med "punkspray" då det inte är så långt. Sprutar i, pumpar och kör.... Kör över Västerbron (rikt. Hornstull ((i sthlm))) då bakhjulet börjar köra sin egen väg kors och tvärs över Västerbron... å nej, å nej. Det här går inte alls så det blir nog bäst att jag stannar när jag kommer upp på Hornsgatan (vänstersväng). Det blir rött i korsningen och jag börjar bli lite smått nervös för vänstersvängen, *hmmm kommer däcket åka av fälgen*. Grönt, jag startar sakta, börjar svänga och sliiiiide (däckhelvetet åker av) genom hela korsningen som slutar med att jag står på Hornsgatan vänd mot trafiken med en 350kg järnhäst utan luft i däcket och styret är så brett att man knappt kan kör igenom en tunneln. Inte nog med det, billisten ska juh självklart tuta på mig som om jag inte själv fattar att jag hindrar trafiken.. Jag blev så arg att jag trodde jag skulle bli grön och springa fram och välta bilen. Jag går lungt fram och frågar om det är något fel på hans tuta...
Efter ca 10min som det tog att putta HDn de 10m till trottoaren så kommer brorsan i bilen efter och frågar hur det går :mad:

Det var förmodligen den längsta sliden jag har och kommer att göra, VdB och grabbarna skulle blivit impade. :cool:

Vi ringde b-bil (det kostade inget då det ingick i HD-försäkring) och konstaterade att fälgen aldrig nuddade asfalten, puh..


Jag har en annan på lager när jag flög 17m med min TL1000R... och bara kunda svänga vänster efter :crash, den kom vi halvägs hem med......

Helt OT: Det roliga är att jag aldrig "kraschat" så mycket som när jag kört SM, men aldrig gjort "illa" mig (och det har aldrig kostat mig så lite).

Mvh
PT

Jag är ledsen, jag vet att man inte ska skratta åt andras olycka men jag kan inte sluta garva!! :tummenupp
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Gustav1 skrev:

Mobilen är dock alltid i innerfickan. Vid en olycka känns det trots allt bättre att ha mobilen på sig istället för på hojen som kanske ligger en bra bit bort.
Förutsättningen är ju dock att man vet var man är.. :rodnar

WORD :fakta

Jag ringer brorsan. Han har STOR bil så jag kan slänga in hojen i bilen om det skulle behövas.... Han körde sin Gixxer1100 Jönåker-Sthlm i den bilen. Framdäcket stod mellan framsätena!! REEESPECT :fakta

/FrökenW
 

Biker78

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lite här o lite där
Hoj
En svart Kawwa o en svart Sucka
Har bara blivit stående en gång det var förra året då generator remen gick av i Ljungkile fick hjälp av en kille som servade crosshojar o åkte hem o hämntade startkablar fick igång hojen o ja drog vidare hemmåt, svänger av motorvägen då dör hojen igen. Fick hjälp med att försöka starta upp hojen igen men utan resultat så det va bara o ställa hojen o lifta in till Lilla Edet sen kom kompisen med släpkärra.

Ska jag på en längre tur brukar jag ha med en del verktyg men det hjälpte inte den gången.
 

TLR-Johan

Hojlös :(
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tidigare Suzuki TL1000R. Vill ha en 748:a!
R400 skrev:
Behöver jag säga att min åsikt om "gubbar på customcyklar" blev radikalt bättre efter den episoden? "Vi motorcyklister" heter det numera, inget annat.

Hehe, så sant så, bara ett dumt citat från filmen Dum Dummare....
Å andra sidan har jag ALDRIG tyckt annat än bra om hojåkare oavsett typ av hoj eller märke personen i fråga kör :fakta
 

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
chrismalm skrev:

Förresten, hur gör ni med mobilen, har ni den i en ficka i skinnstället? Själv är jag inte så glad för det, men det finns väl inga alternativ?

Själv har jag den under passagerar sadeln..
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag hade sovit över med hojen om det hade krävts.

har bara än så länge fått soppatörst. Tur man har reserv juh... :rolleyes:

750RR
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
fick punka vid Strägnäs för 3 veckor sen, som tur va var monobike med.
Nån som testat att åka två på en xr650? :eek: mono hadde fötterna på kylarvingarna och jag skötte växlingen, men sen gasa vi ifatt gasolmannen o mav som jag fick åka med istället :tummenupp

hojen fick stå på en mack.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top