Vad gör ni av hjälmen?

Vad gör ni med hjälmen?

• Antal röstningar
    0

Orange Coast

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
Honda
Jag tycker alltid det är ett problem vad man ska göra med hjälmen när man tex tar bågn till stan.

Vad brukar ni göra av den?

Enkelt. Tar med den. Jag har ingen lust att bli av med en hjälm för 8k, eller ens bli av med mitt specialvisir...

Last edited:
Tar med den såklart!

Om jag vet att det bara blir en kortis in till stan för att fixa ngt kan det hända att jag tar crosshjälm och låser fast den i hojen...

beror på situationen; går hellre omkring med den hela dagen i plugget än att låta någon fjortis pissa i den. Å andra sidan har jag inga problem med att lämna den på backspegeln om jag tar en fikapaus i Waxholm.

Tar för det mest med den.

Kan låsa fast den men det sägs att moppekids skär upp bandet och sen glatt kör omkrinig med mcband utan att knäppa dom :gnissla

Men om du fäller upp visiret o låser fast den genom "titthålet" blir det väll svårt o sno den?
Får inte asen med sig hjälmen förstör de den istället.

Hade det inte varit för att folk lämnar sina saker olåsta eller obevakade, hade det inte funnits tjuvar :)

Jag tar fegkrukan i handen och stövlar iväg. Av två orsaker, dels för riskerna med fjuniga, klibbiga tonårsfingrar såklart, men också för att ingen ska få för sig att jag struttar runt i färgglatt, stelt korvskinn på stadens gator bara för att det är så förbaskat snyggt. Man kan även krydda med nyckeln slängandes lite nonchalant i andra handen så inte heller efterblivna kan missa att jag faktiskt åker motorcykel!

;-) ;-)

/perris

Jag brukar oftas ta med den men om man är i närheten och ser hojjen så sitter den ju bra på sissyn..

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back