Vad gör man?

Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Vet inte riktigt vad jag vill syssla med i framtiden. Jobbar idag som el/tele-elektriker och är borta i veckorna, trivs inte för fem öre pga resorna. Tjänar inte tillräckligt så man tycker att det skulle vara värt uppoffringen. Iom att jag vart anställd på företaget sänkte jag ålderssnittet med 2år så nu är genomsnittsåldern 58 på företaget :D jag är 21.

Vet inte om hantverkare är mitt område, dock så skulle det kunna vara en väg till framtiden, starta eget skaffa behörighet och "projja" jobb sen men det är långt kvar dit.

Har sneglat på lite utbildningar men det är svårt!

Känner ni att ni trivs på ert arbete? Eller är det meningen att man ska gå och vantrivs, gör alla det? :)

Fan man kanske skulle jobba som mc-försäljare :tungan
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jag körde lasstbil men vantrivdes som ett djur i bur, så nu äter jag upp mina besparingar i jakten på det nya ''drömjobbet''. Leta upp ett arbete du trivs med, det tjänar både du och arbetsgivaren på det lovar jag.
 

Virtue

blått är flott
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Rsex
De e inte lätt Andersson! Ja går bara i skolan och vet inte om de e värt pengarna det heller ^^

Det är ju lättare att jobba med ett jobb man trivs på och tycker är roligt, sen vet ja inte hur viktig lönen är :S
 

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
Ort
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Jobbar just nu med ett arbete jag har tröttnat på , nästan så jag spyr åt skiten.

Förra veckan gick jag in till chefen och sa att jag ville vara tjänstledig för att
prova nått annat , så om en vecka så börjar jag som plåtis lärling , ska bli jävligt kul , men det känns jävligt pirrigt osv , hoppas man kommer trivas , då är det fan värt o gå ner i lön .
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
Jobba som bilmek tidigare och mådde pyton varje dag, studerade och blev lärare istället, jobbat som det snart i 5 år och har inte ångrat mig en sekund än. Mår du inte bra bytt jobb det är det värt enligt min erfarenhet. Det är mycket värt att vakna och känna "kul nu ska jag till jobbet" även om lönen inte är den bästa.
 

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki
lappmögel skrev:
2521310 Jobba som bilmek tidigare och mådde pyton varje dag, studerade och blev lärare istället, jobbat som det snart i 5 år och har inte ångrat mig en sekund än. Mår du inte bra bytt jobb det är det värt enligt min erfarenhet. Det är mycket värt att vakna och känna "kul nu ska jag till jobbet" även om lönen inte är den bästa.

Vad tjänar en lärare egentligen?
tänker då mest på högstadie och gymnasielärare.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top