Vad gör man idag? Julafton

Willmar

Träning ger färdighet...
Gick med
13 Nov 2003
Hoj
Olika 900/750/250/80 (Honda)
Ja vad skall man hitta på idag?
Har ingen julkänsla... och kommer ej att få.

När jag bodde hemma i Norrland var det andra bullar, Snö, kallt, släkt m,m
Man tog ut bilen på isen, körde lite skoter, gick ut till ladugården å va med djuren, körde 4 hjuling på isen m,m
Här nere är det + ute, Halvgrönt gräs.
Alla är med släkt o vänner, jag har blivit bjuden på många ställen... men känner igentligen inte för att planka in.

Hur/vad gör ni? som har långt till släkt?

Är det ok att planka in hos vänner, för att äta julmat och umgås?

Eller man kanske skulle ta ut hojen en sväng å köra lite :va
Eller blir man dumförklarad då :D

Förra julen satt jag ensam å de sög getpung. Man tror att man är så
stor å stark men att vara ensam över julen tycker jag ingen ska vara.
Så jag tycker du ska planka in hos någon polare å käka lite gratis mat.
Om inte annat så slipper du vara själv. :pannkyss

I år har jag grabben så nu åker vi till min morsa i Västerås.
:tomten GOD JUL från mig till er alla. :tomten

Jag har just skottat lite snö så nu tänkte jag ta en tur med hojen. :tummenupp Sedan kommer släkt och vänner.

Willmar skrev:
När jag bodde hemma i Norrland var det andra bullar, Snö, kallt, släkt m,m
Man tog ut bilen på isen, körde lite skoter, gick ut till ladugården å va med djuren, körde 4 hjuling på isen m,m
Här nere är det + ute, Halvgrönt gräs.
Alla är med släkt o vänner, jag har blivit bjuden på många ställen... men känner igentligen inte för att planka in.

Hur/vad gör ni? som har långt till släkt?

Är det ok att planka in hos vänner, för att äta julmat och umgås?

Eller man kanske skulle ta ut hojen en sväng å köra lite :va Eller blir man dumförklarad då :D
Den där första markerade meningen kan lätt missförstås... :tungan Hoppas du inte menade "va" med djuren?!? :D

Jag har en tanke men just nu regnar det så det får vänta lite.

Varför inte sätta på sig tomtedräkten och dra ut en runda på stan med hojen? Uppsöka alla ställen där folk julstressar. Tänk va svårt alla småbarnsföräldrar skulle få det roligt:

Lille Pelle / Lisa: "Men mamma!?!? Där kommer tomten på hoj? Vad gör han? Vi måste hem så att vi inte missar när han kommer till oss!!!"

Mamma: "Ehhhh.... hmmmm... ja, jag vet inte... det är nog inte den riktige tomten... Kom nu så stressar vi vidare..."

För övrigt tycker jag du ska våldgästa nåt ställe du blivit bjuen till. Gratis är gott och lite sällskap mår man inte dåligt av.

God Jul! :tomten

Maverick_ou812 skrev:
Den där första markerade meningen kan lätt missförstås... :tungan Hoppas du inte menade "va" med djuren?!? :D

Jag har en tanke men just nu regnar det så det får vänta lite.

Varför inte sätta på sig tomtedräkten och dra ut en runda på stan med hojen? Uppsöka alla ställen där folk julstressar. Tänk va svårt alla småbarnsföräldrar skulle få det roligt:

Lille Pelle / Lisa: "Men mamma!?!? Där kommer tomten på hoj? Vad gör han? Vi måste hem så att vi inte missar när han kommer till oss!!!"

Mamma: "Ehhhh.... hmmmm... ja, jag vet inte... det är nog inte den riktige tomten... Kom nu så stressar vi vidare..."

För övrigt tycker jag du ska våldgästa nåt ställe du blivit bjuen till. Gratis är gott och lite sällskap mår man inte dåligt av.

Haha... va me djuren :D
Folk gillar att.. börjar på F slutar på A... vad blir det?
Aaaah tänkte att du skulle tänka dirty :gnissla

Jag har tyvär ingen tomte dräkt :huvet men det kanske är lika bra :tungan
Annars kommer väl farbror blå och funderar vad man har intagit :D

Lugnet före stormen.. typ. Nu är allt städat, maten snart klar och släktingar droppar in innan Kalle Anka.
Men jag håller med, man har inte samma julkänsla nu som man hade för 5 år sedan.

OCH VART ÄR DEN FLUFFIGA SNÖN!!!!!!! :4skrika

God Jul på er!!

Maverick_ou812 skrev:

Eller,

-titta där kommer tomten på bakhjulet
-titta mamma tomten körde omkull
-Varför tar polisen tomten ?

:hihi

Långa farbron skrev:
Eller,

:hihi
Haha... den var bra. Lovar att jag inte skall göra så :gnissla :D
Som sagt så hade jag ingen tomtedräkt :D

Blir till att sitta och vänta tills några släktingar kommer. Sen kan man väl börja "fira" lite. Men förresten.. vart fan är snön? :gnissla
Men det där med tomtedräkten lät ju bra grymt iaf. Måste man tusan gör nån gång. :tomten

Idag är det första dagen i mitt liv som jag vaknar upp ensam på julafton, men det är en första gång för allt i livet.

Har inte heller nån högre julstämning, ingen snö och jag skall köra jul ihop med min mamma. Tror man ställer så höga förväntningar på just julafton, det är ju egentligen som vilken dag som helst, tänker man så känns det lättare (med undantag för all hysteri som håller på i veckor före). Köra själv hemma är inte ett alternativ då skulle jag få spel eller köra en redig glöggfylla.

Mitt tips till alla här inne är att gå till hojen och starta upp den som julklapp till er båda! Det blir man glad av stå och torr-gasa lite.

H3dlund skrev:
Blir till att sitta och vänta tills några släktingar kommer. Sen kan man väl börja "fira" lite. Men förresten.. vart fan är snön? :gnissla
Men det där med tomtedräkten lät ju bra grymt iaf. Måste man tusan gör nån gång. :tomten
Carpe Diem!

Gör det idag! Här regnar det så jag fegar men tänk er själv synen av en Tomte på en jättefin röd Ducce 900 SL, nästan så att man blir tårögd. :hihi

Långis.... det är bara du som kör så dåligt. :tungan

Julen suger..
Fast det är ju lite ok när man är ung som jag och får platta paket med lite ekonomi i :hihi

Har jobbat imorse, med (o)djuren, har kört fyrhjuling, ska ut och springa med farsan..
Men inte fan känns det som jul för det!
Det är ju fan inte ens någon hemma här..

Jag hatar julen.

Vaknade vid 11:30, spelade poker. Förlorade lite pengar. Skall vara hos min mormor 16:15 :trött ...så blev man förkyld igår med. Fyfan för julen.

:machinegu
:machinegu
:kulspruta :tomten
:kulspruta

Uppstår en dilemma löses den på detta sätt;
Dra skinnet bakåt, dra skinnet framåt...

Ring en hojbroder, ring Valmers! Han bjuder med glädje på lite Janssons. :tummenupp

MikkE skrev:
OCH VART ÄR DEN FLUFFIGA SNÖN!!!!!!! :4skrika

God Jul på er!!

Den är jefflat överallt!, kommit 2 dm hittils och snöstorm fortfarande!

Har precis fått mina julklappar och ska snart vidare till morsan. Ska sen vidare och äta släktmiddag osv...

Fick en Airoh Warrior 2 :tummenupp

Jag ska ta ut min fiddy och köra lite. Sen blir det "jul-fika" med mormor och gänget. Därefter julmiddag med släkten.

//God Jul

Själv är jag här på jobbet, inte speciellt spännande det heller kan jag lova. Va glada ni som är lediga...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg