Vad gör man i Sardinien?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Förknippa inte denna tråd med Kawakex tråd, detta är seriöst :mad:

Jag och en kompis ska till Sardinien den sista maj, vad vi ska göra där vet vi ej ännu.
Jag behöver tips om boende och dylikt, vi har funderat på att köra lite backpacking (låter inte det bögigt?) och bo på lite vandrarhotell.
Han är student och jag sparar pengar till annan resa så det blir lite av en budgetresa, 3000:- hade jag tänkt mig som fickpengar.
Så är det någon här som har erfarenhet av Italiens öar? Att det är massa sliskiga italienare där förstår jag men vad mer bör man tänka på?

För övrigt så kan jag tipsa om att biljetterna kostar 214:- tur och retur INKL flygskatt...

Så är det någon här som har erfarenhet av Italiens öar? Att det är massa sliskiga italienare där förstår jag men vad mer bör man tänka på?

:fatta!

Det kommer ju inte att vara så varmt i vattnet ännu men man måste ju inte bada. Sardinens vatten är det finaste i Medelhavet, trukost och rent så det ser ut som att båtarna svävar. det är ju en ganska så stor ö och vart ni ska och hinner med beror ju mycket på hur länge ni stannar förstås.

Porto Rotondo är den mest exklusiva platsen på Sardinien. Där är det riktigt fin. Ett annat MÅSTE är Spiaggia rosa. Ta en turistbåt dit. Det är i särklass den finast strand jag någonsin sett. På grund av en speciell sten som finns enbart där som är rosa, blir även stranden just rosa. Ett spektaketl av skönhet. Det tråkiga är att man inte får stiga iland p.g.a. att turismen höll på att totalförstöra hela denna strand.

I samma område (NÖ) ligger även Porto Cervo, La Maddalena. Mycket fina områden. Mycket mera kan jag inte säga om Sardinien som ö då jag bara utgått från denna ö när jag har seglat.

Dock har ni valt en bra period då ni slipper alla sliskiga Italienare då de kommer i juli.

edit: har ni tid och kapital så att ni kan ta er till övriga öar som ligger mellan fastlandet och sardinien kan jag gr många bra tips. Säg till i så fall

Vilket flygbolag?

Ryan Air skulle jag tippa på....

Santo, tack för infot! Hehe, inget illa menat mot ALLA italienare och i alla turiststäder så är de sliskiga människor, oavsett om det är Italien eller Grekland eller dylikt...
Som sagt så är budgeten satt till 3000:- men då vi kör en backpacking typ så borde det räcka. Vi tänkte leta efter nåt bed&breakfast eller vandrarhem, det får duga. Sen blir det väl supa och sola och sen två eller tre dagars på utflykt skulle jag tro. Den där stranden låter som ett måste, jag ska skriva upp den medan jag kommer ihåg!
Kommer du på nåt mer så in med det bara!

Förknippa inte denna tråd med Kawakex tråd, detta är seriöst :mad:

Jag och en kompis ska till Sardinien den sista maj, vad vi ska göra där vet vi ej ännu.
Jag behöver tips om boende och dylikt, vi har funderat på att köra lite backpacking (låter inte det bögigt?) och bo på lite vandrarhotell.
Han är student och jag sparar pengar till annan resa så det blir lite av en budgetresa, 3000:- hade jag tänkt mig som fickpengar.

För övrigt så kan jag tipsa om att biljetterna kostar 214:- tur och retur INKL flygskatt...

Du ska inte bråka med killar som kör hoj, har svartavisir å hjälm...:mad:

Skulle ni få problem, ge dem det de vill ha, eller du är buksprättad, i lindrigaste fall.

Du ska inte bråka med killar som kör hoj, har svartavisir å hjälm...:mad:

Skulle ni få problem, ge dem det de vill ha, eller du är buksprättad, i lindrigaste fall.

Fan att man inte får ta med sig 9mm:ern på planet :mad: Nåja, jag får väl bekosta mig en kniv åtminstone och hoppas på att det samt mina kunskaper i martial-arts kommer till användning :gnissla

Som fan faktiskt. :zpy

Jag skulle aldrig erkänna att något homosexuellt hade skett ändå så då är jag ju teoretiskt sett inte bög...

Last edited:
Fan att man inte får ta med sig 9mm:ern på planet :mad: Nåja, jag får väl bekosta mig en kniv åtminstone och hoppas på att det samt mina kunskaper i martial-arts kommer till användning :gnissla

...

Å eventuelt bli en ny Kalle Svensson, inte bra.:rolleyes:

050707sardin.jpg

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...