vad gör man åt popup

Det finns flera sätt.

Popupkiller eller Win XP service pack 2 ska tydligen lägga till det som option.

Annars finns det en jättebra program som ersätter explorer som heter Opera. det kryssar du bara för att du inte vill ha popups.

Kolla vad duktigt jag var bara "ON toppic" :D :tummenupp

Tengil skrev:
Det finns flera sätt.

Popupkiller eller Win XP service pack 2 ska tydligen lägga till det som option.

Annars finns det en jättebra program som ersätter explorer som heter Opera. det kryssar du bara för att du inte vill ha popups.

Kolla vad duktigt jag var bara "ON toppic" :D :tummenupp
ok vart får jag det ifrån då???

blom skrev:
ok vart får jag det ifrån då???

Tror Opera är gratis och Win XP SP2 är gratis på minimjuks hemsida.

Tror du kan laddaner Altavistas sertchbar (eller var det Google?) och få funktionen där med.

I min signatur hittar du länken till Firefox som är en kanonbra browser med popup blocker och flikar. Helt gratis och ingen reklam. :tummenupp

Google hämtar dock info om vad du söker på o s v, rena rama spyware. Går bort. I Firefox kan man söka Google direkt i alla fall.

Ninjaboy skrev:
I min signatur hittar du länken till Firefox som är en kanonbra browser med popup blocker och flikar. Helt gratis och ingen reklam. :tummenupp
så nu har jag laddat ner det.. får vi se om det funkar :)
får ju ca 70st popuppar i timmen nu.. inte roligt :näsblod

blom skrev:
så nu har jag laddat ner det.. får vi se om det funkar :)
får ju ca 70st popuppar i timmen nu.. inte roligt :näsblod

Tycker du ska köra Adawere... Det är ett program som kollar vad du har för skit på burken som förmodligen genererar dina popups.

70 i timmen är jävligt mycket om man inte surfar på Aftonbladet eller TV4 jämt.

Du tror inte att du fått spyware då? I så fall kan du testa AdAware för att hitta och ta bort det. Firefox borde skydda dig från web-baserad spyware då den inte kör ActiveX. Själv kör jag Firefox i Linux och slipper både virus och spyware. :)

Sluta larva er nu! Om alla körde IE skulle livet som webbutvecklare bli så mycket lättare :D

Har iofs testat FireFox (Innan de bytt namn till något nytt som de nu har bytt tillbaka från) och den är helt okej :tummenupp

Om IE följde standard så kunde vi använda vilken browser som helst då webutvecklarna är för lata för att testa för något annat. Förstår inte hur det är enklare att utveckla för IE då dess beteende inte är dokumenterat någonstans.

Du som har butik ska veta att om inte jag kan köra fri programvara så blir det ingen affär. Jag har bytt bank och inköp av DVD:er p g a det t ex. I dag fungerar det dock nästan alltid med Mozilla-baserade browsers, dock beror det nog inte på webutvecklarnas kvalitetsmedvetande. :rolleyes:

Ninjaboy skrev:
Om IE följde standard så kunde vi använda vilken browser som helst då webutvecklarna är för lata för att testa för något annat. Förstår inte hur det är enklare att utveckla för IE då dess beteende inte är dokumenterat någonstans.

Kan bara hålla med. Men eftersom firefox bara växer och växer är det något som webutvecklare tvingas ta hänsyn till mer och mer...

Kompatibilitet och datorer... Jag har ett program på jobbet som KRÄVER XP eller 2000 för att fungera, det var så mycket extrajobb att få det kompatibelt med 98 och då programmet är släppt under hösten så de tyckte att 98stödet var onödigt att ta med. Problemet uppstog när mitt andra system som samverkar med ovan nämnda INTE fungerar med XP eller 2000... Däremot vill den sistnämnde tillverkaren sälja en uppgradering till mig för mer pengar än vad det borde kosta.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT