Vad gör man åt matvägrande 4-åringar?

Tycker jag låter helt rätt. Svåra är bara när föräldrarna har lite olika åsikter ang detta!

Vi kör samma linje i vårat hus. Backar alltid varandra.
Vad som sker i hans fars hem kan inte jag/vi påverka. Det är hans bekymmer.

Tycker jag låter helt rätt. Svåra är bara när föräldrarna har lite olika åsikter ang detta!

Nyckelordet är föräldrarna.

När man som plastförälder klampar in ett barns liv finns det en rad saker att ödmjukt respektera. Barnet kan inte välja bort eller välja in.

Morsans tips!!:

Min morsa tröttnade på att vi syskon (3 ungar) konstant klagade på maten och bara ville ha glass.
Slutade med att vi fick glass..o BARA glass..tills vi tröttnade. Frukost..lunch..middag!
Det tog 2-3 dar om jag kommer ihåg rätt, tills vi la ner glasskosten o ville ha vanlig mat.
Kan dock tyvärr säga att morsan talade om att jag hade sagt att ifall vi hade fått välja fritt på glass smaker o tillbehör så hade jag fortsatt glasskosten ett tag till. Hmm..så det kanske inte finns hopp iallafall :va

Njae, tvångsmatning kommer jag nog inte förespråka. Jag blev en gång tvingad att sitta vid bordet tills jag hade ätit upp min Janssons frestelse. Än idag äter jag helst inte Janssons frestelse även om jag påstår att jag verkligen äter ALL mat (förutom kikärtor men det räknas som djurfoder).

Och Markus, jag lagar sällan mat som ungarna tycker är äcklig. Bara mentalt, som i det här fallet, i så fall.
Dagens kvällsmat var torsk med äggsås och kokt potatis och fisk funkar alltid här hemma, tyvärr är fiskpinnar favoriten men det funkar för min del...
Blodpudding äter de gärna 7 dagar i veckan så det tackar jag också för :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla