Vad gör era hojjar från 0-100 km/h ?

YamahaJojje skrev:
drevar ner nä men sätter in andra drev i hela lådan förbättrar accet märkbart... jag har oxå kört r1 och vet hur det går men lägg 65000-70000 på trimm till den och se vad den gör 0-100 på...

och hur mycke kan du få ut på en 250 då? max 70hk men jävligt högvarvig motor som blir svag i botten......och än en gång, problemet är att hålla framhjulet i backen och det klarar du inte om du ska ner på 3,5-4sek :kocko
 
YamahaJojje skrev:
jo det gör man... men ska snacka med killen på hyllingems om jag kan få ett intyg... pallar inte att käfta mer...

...eller för att du inte kommer på nåt mer att ljuga om? :tungan
 
Nu är jag inte riktigt med i diskussionen men att en preppad 250 cross skulle kunna köra lika med en 1000cc sporthoj 0-100 Km/h är inte omöjligt :huvet
För man kan inte ösa fullt direkt med en sådan sporthoj utan att den reser sig.

Jag och polaren brukade rejsa vid rödljusen i sommras, jag på min föredetta XR650 med arow avgassystem och han med sin CBR 929:a
0-50 Km/h var jag lätt snabbast, alltid :fakta
0-100 Km/h var jag nästan alltid före......sedan flög han ju om he he :tummenupp
En 250 cross med trimsystem, preppad motor på flera punker och annan utväxlig skulle ju hänga av en XR650 !
Så därför tror jag nog att den skulle kunna klå en 1000cc sporthoj till 100 med rätt däck osv.... :Bugar
 
Last edited:
Har föresten sett en KX500 dra emot en R1:a och där fick rettan pisk.....nu har jag aldrig kört en 500 cross så jag vet inte hur mycket bättre den går än en 250 men så jävla mycket bättre går den ju inte i orginalutförande..... :banana
 
500 e inte lika hög varvig som en 250 men mycket snabbare slitter nästan armarna av dig! Du kan lätt hämta ut en 80hk ur motorn.. hehe kanske får bli nästa projekt! 500cc i 250 ram sm hjul och e reggad det hade varit nån!
 
Joker skrev:
Jag tror på 3,5-4 sek utan tvekan!
Vafan, det är sjukt drag i crossmaskiner speciellt när det är 65 pollar på bakan!
Min 600a med big bore kit till 650, mikuni 40, högkomp kolv, portad topp, bytt kamaxel och white brothers helsystem ligger precis runt 4,5-4,7!

Ska du under det måste du ha en racermaskin.
 
"Yamaha YZ250 är en av de mest framgångsrika motocrossmaskiner med tvåtaktsmotor som någonsin konstruerats."

Och det stämmer till 100% och om han då har Rinaldi...120.000:- på trim + speciall byggd växellåda .... :yoparty
 
YamahaJojje skrev:
bromspapper blir nog tungt då hojen är utan växllådan och toppen som användes men papper på 0-100 ska nog gå att fixa...

inga bromspapper? du har sagt att den har 65 hästar på slangen.. hur vet du det? morosostickan?
 
Joker skrev:
"Yamaha YZ250 är en av de mest framgångsrika motocrossmaskiner med tvåtaktsmotor som någonsin konstruerats."

Och det stämmer till 100% och om han då har Rinaldi...120.000:- på trim + speciall byggd växellåda .... :yoparty

ja har han 120k på trim är han antingen jävligt dum eller jävligt rik.....
och hur mycket hk bromsar du ur den då? för en 600 4-takt som gör på 4,5-4,7 ligger nog runt 60hk? på slangen med dom grejjorna och har ett mycket bredare register än din 250 :hihi
 
Hammet skrev:
ja har han 120k på trim är han antingen jävligt dum eller jävligt rik.....
och hur mycket hk bromsar du ur den då? för en 600 4-takt som gör på 4,5-4,7 ligger nog runt 60hk? på slangen med dom grejjorna och har ett mycket bredare register än din 250 :hihi
Från fabrik har jag 46hk och gör 0-100 på 4,7 [Hondas egna uppgifter]

Vad den ligger på nu vet jag faktiskt inte,inget jag brytt mig om. Är bara nöjd med att den går som en raket ;)
 
Hammet skrev:
ja har han 120k på trim är han antingen jävligt dum eller jävligt rik.....
och hur mycket hk bromsar du ur den då? för en 600 4-takt som gör på 4,5-4,7 ligger nog runt 60hk? på slangen med dom grejjorna och har ett mycket bredare register än din 250 :hihi
har inte lagt 120 000 + trimm utan 120 000 med trimm!!!
 
Hammet skrev:
ja har han 120k på trim är han antingen jävligt dum eller jävligt rik.....
och hur mycket hk bromsar du ur den då? för en 600 4-takt som gör på 4,5-4,7 ligger nog runt 60hk? på slangen med dom grejjorna och har ett mycket bredare register än din 250 :hihi

Vad kacklar du om?
Din?
Ja, eftersom jag inte har någon 250 :hihi
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top