Vad gör dig lycklig?

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Min ungerska vän frågade mig vad som gör mig allra lyckligast.
Själv berättade han att han är som lyckligast när han får stå längst fram vid en spelning av ett schyst bluesrockband, med en öl i näven och ha sina polare runt omkring sig.

Jag har funderat nu i 2 år på frågan och kommit fram till:
1. Jag önskar helst av allt att han kunde bättra på sin engelska så jag kunde förstå honom något snabbare.
2. Jag är absolut lyckligast när jag kan köra ut ensam en tidig lördagsmorgon, vara långt hemifrån och få ett sms på eftermiddagen att det är seriös öldrickning på gång hemma och köra som en galning hem för att hinna dit i tid.

VAD GÖR DIG LYCKLIG:va

Många olika saker.

En runda på hojen på hösten när det är 8-10 grader varmt.

En rom & cola på en medelhavsstrand.

o.s.v o.s.v

När jag är på väg någonstans på någon resa oavsett om det sker med flyg, tåg, bil eller mc. Att bara packa lite kläder o det nödvändigaste, inte ha bokat övernattning/ar eller hur länge du ska vara borta utan bara dra iväg helt spontant och oplanerat. Låta ödet styra vad som händer helt enkelt. :)

De få gånger man saknar medtrafikanter på vägen, helt cleant på vägen och spårvalet är valfritt :)

Torr varm asfalt och nytankad hoj som går som den ska!

Vad gör mig olycklig: snö och kyla.

Vad gör mig olycklig: snö och kyla.

Bara för att du saknar fyrhjulsdriven dieselpickis, jag längtar redan till nästa vinter:banana Kommer bli helt perfekt detta, fixa bilen under sommaren och sen ut och ta sig fram överallt i halvmeterdjup snö till vintern:banana Kommer nog göra mig lite smålycklig när alla andra sitter insnöade och jag är ute och truckar rundor bara för att:D

Då hjärnan släpper till lite serotonin/dopamin blir jag lycklig. Sedan är ju frågan hur man ska trigga den till det.

Ute på havet med horisont åt alla håll i dyningarna med bajamajan i höstas gav en liten skur.
Runkade en skvätt i förrgår och fick även då ett serotonintillskott. Det är ganska svårt att se sambanden mellan dessa så man får helt enkelt prova sig fram.

Ett glas vin och en cig på terrassen efter en hård arbetsvecka.
Nu har jag iofs slutat röka, men funderar på att börja igen.

De få gånger man saknar medtrafikanter på vägen, helt cleant på vägen och spårvalet är valfritt :)

Gillar nog faktiskt ännu mera när det är tvåfiligt och det finns trafikanter att köra om/zick-zacka :)

Nästan valfritt transportmedel för mig lyckligt;
MC, Snowboard, Wakeboard, Longboard, Sportbil, lite Båt kanske också.
Ju bättre, nära eller flera polare man delar glädjen med, desto bättre mestadels.

SEX och mysa med en hona :yoparty Finns oftast inget som slår det, samtidigt som man sekunder efter utlösning kan känna sig rastlös och nästan äcklad av sex :hihi
(här funkar det också bra att dela det hela med polare, singular eller plural är upp till var och en hehe)

Bara för att du saknar fyrhjulsdriven dieselpickis, jag längtar redan till nästa vinter:banana Kommer bli helt perfekt detta, fixa bilen under sommaren och sen ut och ta sig fram överallt i halvmeterdjup snö till vintern:banana Kommer nog göra mig lite smålycklig när alla andra sitter insnöade och jag är ute och truckar rundor bara för att:D

Näe, inte ens därför, jag brukar köra just en sån ibland, men det hjälper inte, är det vinter så är jag genuint olycklig.

Jag har ju dessutom fyrhjulsdriven traktor, men den kör jag helst inte alls.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D