Vad fick ni tillbaka/betala på skatten?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Vad fick ni tillbaka? :Bugar

Eller är det så jävligt att ni fick pynta in.. :huvet

Samt, vad ska ni göra med pengarna?

Själv fick jag tebax nästan 7 lax. Vad jag ska göra: Inget tyvärr. Har investerat en massa kosing i möbler på sista tiden så dessa pengar får hjälpa till att sanera ekonomin.

Fick drygt 9 lakan. Lite av det går till nya bakdäck på bilen, resten sparas nog till en liten del av en kontantinsats på lägenhet i centrala gbg..

Blir så förb.. sitter och väntar på pengar och ringde dem igår för att få beskedet-Din är inte klar än!

Vissa får visst inte sin förrän i sepember, och i värsta fall-december:mad: Trodde att man fick till midsommar ELLER nu i augusti , men ICKE säkert!

Fick knappa 12 lakan innan midsommar. Men då har jag haft över 4 mil till jobbet. Då undrar ju ni säkert, vad gjorde jag med dom? Det mesta har gått åt till bensin, övernattning och mat när man vart ute på hojsemester. Vettiga saker med andra ord... :tummenupp

Kongo skrev:
2364739 Blir så förb.. sitter och väntar på pengar och ringde dem igår för att få beskedet-Din är inte klar än!

Vissa får visst inte sin förrän i sepember, och i värsta fall-december:mad: Trodde att man fick till midsommar ELLER nu i augusti , men ICKE säkert!
Du kanske gjort en massa avdrag? Det brukar ta längre tid om de ska granska. Sen tror jag det går lite snabbare om man lämnar kontonummer. :tummenupp

Dark_Messenger skrev:
2364795 Du kanske gjort en massa avdrag? Det brukar ta längre tid om de ska granska. Sen tror jag det går lite snabbare om man lämnar kontonummer. :tummenupp
Kontonr inlämnat, men har en hel del avdrag... jaja, den som väntar på något gott, väntar ALLTID för länge...

Detta är märkligt.
Jag har inga avdrag, kontonummer inlämnat sen tidigt på året, deklarerat via SMS (då skulle stålarna ha kommit vid midsommar!) men ingeting! :argpådato
Ska få tebax 1200......

JKay skrev:
2364938 Detta är märkligt.
Jag har inga avdrag, kontonummer inlämnat sen tidigt på året, deklarerat via SMS (då skulle stålarna ha kommit vid midsommar!) men ingeting! :argpådato
Ska få tebax 1200......
Ring o härja med dom! Klart du ska ha dina stålar. :tummenupp

0! Väntar fortfarande på runt 500-1000 spänn som Skatteverket är skyldig mig efter att de fuckade upp det med lönen från mitt sommarjobb förra året :mad: Eftersom jag tjänade under 16.000 kr borde jag inte behövt betala skatt, men av någon anledning började detta gälla först vid andra utbetalningen...

mini-knutten skrev:
2365082 0! Väntar fortfarande på runt 500-1000 spänn som Skatteverket är skyldig mig efter att de fuckade upp det med lönen från mitt sommarjobb förra året :mad: Eftersom jag tjänade under 16.000 kr borde jag inte behövt betala skatt, men av någon anledning började detta gälla först vid andra utbetalningen...
Skatten får du väl betala ändå...men du får tillbaka alltihop sen. Eller är jag helt ute o reser?

JKay skrev:
2365088 Skatten får du väl betala ändå...men du får tillbaka alltihop sen. Eller är jag helt ute o reser?

som jag förstått det:

Innan jag börjar jobba ansöker jag om att få slippa betala skatt då jag kommer att tjäna under 16.000:- under inkomståret. Ger denna blankett till min arbetsgivare som struntar i att dra av inkomstskatten. Fick min lön i 3 omgångar (månadsvis) och den första fick jag betala skatt på. Oavsett om det var skatteverket eller min arbetsgivare som fuckade upp det (förmodligen den sistnämda vid närmare åtanke) tycker jag att Skatteverket borde ha lagt märke till att mini-knuten betalat in skatt som han inte hade behövt...

Pennan är mäktigare än svärdet kanske skulle kunna passa in lite på mig, efter att ha sommarjobbat typ 2 månader förra sommaren var det bara att skriva in alla möjliga bidrag så jag får tillbaka runt 10 lax. Nästan nolltaxerare :)

Kvarskatt 1800, har betalat in 500 samt gjort avdrag för resor så det borde bli +- noll men har inte hört något ännu.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT