Vad fan hände med höstpriset?

Nä men då är det bara gratulera alla som har en mille R från -01 med 2600 mil på mätaren... Hojen är värd 60K För det har SH kollektivet bestämt..

Och ni som åker Suzuki Gsxr 1000 K7 Har fått det svart på vitt att det är en skithoj i jämförelse med en Mille från 2001..

Det är inget kollektiv som har bestämt varken det ena eller andra av det du beskriver.

Däremot tycker de flesta (liksom jag) att det bara är att lägga ner hatet mot blocketpriserna. Det är som det är och det finns inget du kan göra åt det.
 
Jag fick 63k för min Superduke 07, men det är väl en häck jämfört med nå't så ultramodernt som en japs-inlajn-fååår.
 
Jag fick 63k för min Superduke 07, men det är väl en häck jämfört med nå't så ultramodernt som en japs-inline-fååår.

Inte ens en modern superduke står sig mot en mille -01 :D

Hade ju inte ens tvekat på att köpa ktm om det stod mellan dom 2
 
Nä men då är det bara gratulera alla som har en mille R från -01 med 2600 mil på mätaren... Hojen är värd 60K För det har SH kollektivet bestämt..

Och ni som åker Suzuki Gsxr 1000 K7 Har fått det svart på vitt att det är en skithoj i jämförelse med en Mille från 2001..

Hoppas nu ingen av er som hållit på och spammat ner tråden med en assa dynga någonsin försöker pruta el liknande på någon hoj ni vill köpa.. Betala gärna mer än vad som står i annonsen :tummenupp

Vad fan hände med höstpriset?

Sitter och kollar efter hoj så dyker en gammal mille upp för 60 lappar.. Jag menar vafan, det går ju att få en k7a för 65 som är fan så mycket mer hoj... Vad tror folk om sitt gamla skit egentligen


Det var ju DU som ställe frågan till SH-kollektivet - inte tvärtom.
Låt nu säljare och köpare avgöra vad som är rätt pris...

DÖ trådj___l,
DÖ!
 
:D
Vad fan hände med höstpriset?

Sitter och kollar efter hoj så dyker en gammal mille upp för 60 lappar.. Jag menar vafan, det går ju att få en k7a för 65 som är fan så mycket mer hoj... Vad tror folk om sitt gamla skit egentligen


Det var ju DU som ställe frågan till SH-kollektivet - inte tvärtom.
Låt nu säljare och köpare avgöra vad som är rätt pris...

DÖ trådj___l,
DÖ!

Frågan är nu ... Vilket är värst??

Blocketpriser?

SH Priser?

SH priserna kan ju efter en dag trissas upp rejält. Jag skulle förädla min mille (om jag hadde en) efter detta...5 sidor på 1 dygn på SH :D
 
DÖ trådj___l,
DÖ!
:D
die.jpg
 
Om vi jämför med nå't liknande från samma era, säg en Honda SP1, så ligger också de kring 60k på blocket. En Mille R och en Honda SP1 håller helt enkelt värdet uppe mer, eftersom de tillverkades i mindre serier, för en smalare målgrupp som tittar mer på komponenter och känsla, än effekt och siffror. Se'n kanske inte säljarna får sålt sina hojar för dessa priser, men då kanske de säljer dem billigare efter förhandling eller helt enkelt behåller dem.

Det är svårt att spekulera kring detta, då vi förmodligen aldrig får reda på vad hojarna såldes för om de såldes.

Jag kan tillägga att jag köpte min K100RS 91a för 15000 hos en handlare som bara ville bli av med den. Jag köpte den för att jag ville ha en vettig hoj med lite motor och komfort, som samtidigt är väldigt billig i drift. Se'n är jag svag för BMWs äldre bilar, har fyra stycken just nu, och tänkte kolla hur det är med hojarna.
Att hojen se'n har en 1000 kubiks radfyra med fyra ventiler per cylinder och motronicstyrning för både tändning och soppa, samt ABS-bromsar som faktiskt biter rätt bra, tycker jag är lite udda och roligt!
 
Last edited:
Åsikter, känslor och marknadsekonomi rimmar ungefär lika bra som meskalin o dragspel.

Ibland lirar det ibland lirar det inte.
 
Varför bråka? Ring säljaren och fråga bara?

Köpte själv min hoj på hösten till ett pris som var lite för högt enl. sunt förnuft. Men det var en TL i precis det skicket jag ville ha och beslutade då att betala ett antal lappar för mycket för att få just det jag önskade. Finns säkert nån som kommer att betala ett överpris för att få just den där Millen.

Hur dyr man tycker en pryl är är ju väldigt individuellt. Det finns ju folk som samlar på t.ex. fågelägg och har betalat 10 tusentals kronor för ett sånt.. (Hur fan nu man är funtad då enl. min mening). Passar inte priset dig så släpp och gå vidare.

Förövrigt så har min TL själ.. Tycker jag iaf.:)
 
Last edited:
flera själar!

Om alla japshojar är själlösa, varför hittar jag då inte en sån här på blocket för under 60 tusen? :D
Honda%20RC30%20%205.jpg

Just denna har flera själar, präglad i Superbike-vm. Präglad på Isle of Man. Kultförklarad! Varit instängda i låda, återuppstått som årsmodell 2011..... eller? En makalös maskin.
 
Just denna har flera själar, präglad i Superbike-vm. Präglad på Isle of Man. Kultförklarad! Varit instängda i låda, återuppstått som årsmodell 2011..... eller? En makalös maskin.

var det inte något som var så speciellt med denna som ovala kolvar och 32ventiler eller är det nån annan honda jag tänker på?
 
Om alla japshojar är själlösa, varför hittar jag då inte en sån här på blocket för under 60 tusen? :D
Honda%20RC30%20%205.jpg

För 10 år sedan var jag spekulant på en sådan RC30 som säljaren ville ha 25kkr för. Men jag tyckte den var själlös jämfört med riktiga hojar så jag avstod.....
 
Om vi jämför med nå't liknande från samma era, säg en Honda SP1, så ligger också de kring 60k på blocket. En Mille R och en Honda SP1 håller helt enkelt värdet uppe mer, eftersom de tillverkades i mindre serier, för en smalare målgrupp som tittar mer på komponenter och känsla, än effekt och siffror. Se'n kanske inte säljarna får sålt sina hojar för dessa priser, men då kanske de säljer dem billigare efter förhandling eller helt enkelt behåller dem.

Det är svårt att spekulera kring detta, då vi förmodligen aldrig får reda på vad hojarna såldes för om de såldes.

Jag kan tillägga att jag köpte min K100RS 91a för 15000 hos en handlare som bara ville bli av med den. Jag köpte den för att jag ville ha en vettig hoj med lite motor och komfort, som samtidigt är väldigt billig i drift. Se'n är jag svag för BMWs äldre bilar, har fyra stycken just nu, och tänkte kolla hur det är med hojarna.
Att hojen se'n har en 1000 kubiks radfyra med fyra ventiler per cylinder och motronicstyrning för både tändning och soppa, samt ABS-bromsar som faktiskt biter rätt bra, tycker jag är lite udda och roligt!

Jorå det är lite udda med en K100RS med rad4:a :D
 
Sen kan man ju tänka på att blocketpriserna är ju oftast satta till vad säljaren vill ha för sin hoj. Sen när hojen är såld så tas annonsen bort eller så står det SÅLD i annonsen.
Men vi vet ju inte vad hojen verkligen såldes för:tungan

Jag själv brukar sätta ut mina hojar billigast på blocket och sen säga ja till första bästa som prutar en tusing eller två. Funkar skitbra, jag får hojen såld snabbt o slipper böka i 3 månader för kanske någon tusenlapp extra.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top