Vad fan hände med höstpriset?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
ledsen.jpg

Det absolut BÄSTA inlägget jag någonsin läst/sett under mina 4 år på SH :tummenupp
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Och nu var du bara tvungen att in å trasha en annan tråd med iaf en seriös TS som faktisk letar efter råd och inte bitchar om blocket... :huvet

Tack vare alla er som svarat ang Millen i den här tråden och berättat hur bra den är har jag nu kunnat rekomendera den till en vilsen själ i en annan tråd här på SH. Hoppas nu killen blir en stolt ägare till en så unik och värdefull hoj som millen egentligen är.



http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=247871
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Och nu var du bara tvungen att in å trasha en annan tråd med iaf en seriös TS som faktisk letar efter råd och inte bitchar om blocket... :huvet

Jag var seriös, med en enkel ställd fråga.. vafan hände med höstpriset.. Men tråden blev genast nerspydd av share som tyckte dom var fyndiga med sina inlägg... Så läs om från början så ser du

Du känner inte att du börjar bli "lite" tjatig?...

:sissy

Nej, en sån här sak ska lyftas.. Det visar ju vilket bra ställe SH är.. Man får hjälp och svar på allt
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Höstpris på sporthojar kommer med snön. Var inte orolig. Men varför sälja en sporthoj till höstpris nu. Bara ett par veckor sedan var det +25C i Hudiksvall. 25C är sommar för många.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Höstpris menas med desperata försäljare som till varje pris måste få in pengar efter avverkad mc-säsong!! :krama

Normalpris menas med personer som vet värdet på sin motorcykel och som inte vill skänka bort sin mc bara för att en ev "köpare" tror sig sitta och kunna bestämma vilket pris som borde vara det rätta: lägg på luren & besvara ej email!! :D

Överpris menas med att säljaren inte insett vilken värdelös & förbrukad mc han har, en säljare som tror att han äger en "nästannysuperdupermc" och därför tror sig kunna lura en ev köpare om att han gör världens bästa affär!! :D:D:D

Vem är du!! :rolleyes:

Det mest intressanta är ändå de olika köparna.. Framförallt de som vill förklara för en vilket pris som gäller om man vill få den såld (har vi nån sån här på SH? :D).

Jag hade ut förra hojen 3 av 5 år, nu i somras gick den för att jag köpte nytt innan.. Höll den 3-4 veckor utan annat än skambud, sen gick den med 500 spänn princip-prut. För ca 8000 mindre än jag hade den ute för när den gått hälften så långt för ett par år sen. Mao ord var mitt hojägande i stort sett gratis det sista året, vilket är skäl nog så bra för att behålla hojen om det är så.

Jag drar öronen åt mig om nån är villig att sälja till vilket pris som helst, antingen är de fogden, vilket inte sällan betyder att ägaren inte har ordning & reda på varken ekonomi eller sina saker. Eller så är det nåt fel på hojen som de hoppas man inte ska märka och som gör att de "MÅSTE" bli av med den.

Rätt köpare på rätt hoj ger rätt pris. Lycksökare som tror sig besitta sanningen om andras skäl till annonsering ger irriterande trådar på stora internetforum.
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Höstpris menas med desperata försäljare som till varje pris måste få in pengar efter avverkad mc-säsong!! :krama

Normalpris menas med personer som vet värdet på sin motorcykel och som inte vill skänka bort sin mc bara för att en ev "köpare" tror sig sitta och kunna bestämma vilket pris som borde vara det rätta: lägg på luren & besvara ej email!! :D

Överpris menas med att säljaren inte insett vilken värdelös & förbrukad mc han har, en säljare som tror att han äger en "nästannysuperdupermc" och därför tror sig kunna lura en ev köpare om att han gör världens bästa affär!! :D:D:D

Vem är du!! :rolleyes:

Håller med dig här...

Millen är fortfarande inte såld, och jag tror mig ha rätt att det är ett överpris på den trots allt beggat skit som sitter på den.. Eller har jag forfarande fel? Ni som har manat för att den är värd så jävla mkt, varför är den inte såld? :va
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Håller med dig här...

Millen är fortfarande inte såld, och jag tror mig ha rätt att det är ett överpris på den trots allt beggat skit som sitter på den.. Eller har jag forfarande fel? Ni som har manat för att den är värd så jävla mkt, varför är den inte såld? :va

Alltså, vad är det du inte förstår egentligen? Om någon vill begära överpris, låt dem göra det. Det kostar så pass lite att ha annons ute så tror man det finns chans att få ett bra bud så är det väl bara att annonsera. Dessutom är det knappast en majoritet av säljarna över huvud taget som inte prutar på utropspriset, oavsett vad de skriver i annonserna.
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Alltså, vad är det du inte förstår egentligen? Om någon vill begära överpris, låt dem göra det. Det kostar så pass lite att ha annons ute så tror man det finns chans att få ett bra bud så är det väl bara att annonsera. Dessutom är det knappast en majoritet av säljarna över huvud taget som inte prutar på utropspriset, oavsett vad de skriver i annonserna.

Är det så enkelt.. Att begmarkanden översvämmas av överpriser pga att det är så billigt att annonsera..

Men allvarligt, tror du själv att han går ner 30k i sitt utpris? Den är inte värd mer, finns en nyare som kostar 32. Swedie begär mindre för sin 06a..
 

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
Suzuki GSF 1200
Är det så enkelt.. Att begmarkanden översvämmas av överpriser pga att det är så billigt att annonsera..

Men allvarligt, tror du själv att han går ner 30k i sitt utpris? Den är inte värd mer, finns en nyare som kostar 32. Swedie begär mindre för sin 06a..

Jag är inte intresserad av hans pris eller hans prutmån, och jag har inte lust att diskutera mer med dig heller då du redan med all önskvärd tydlighet visat att du inte kan eller vill förstå vad andra människor skriver.
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Jag är inte intresserad av hans pris eller hans prutmån, och jag har inte lust att diskutera mer med dig heller då du redan med all önskvärd tydlighet visat att du inte kan eller vill förstå vad andra människor skriver.

Så om du inte har ngn lust, varför skriver du ens här då :dummer
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Det här tycker jag är ett bra höstpris :tummenupp
 

Bifogat

  • 750.JPG
    750.JPG
    146.3 KB · Visningar: 285

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Säljaren fyller 30 år idag o väljer att sälja hojen till lågt pris, märkligt sammanträffande.
Slumpen säkert.
Priset kommer säkert inte stiga mer heller...

:rofl

TS går från klarhet till klarhet.

Nästa bra pris som han hittar kommer säkert från någon där säljaren bor i england, hojen står i tyskland och som ger ett jättebra pris om du betalar frakten i förskott... :D
 

jetson

Guest
Höstpris menas med desperata försäljare som till varje pris måste få in pengar efter avverkad mc-säsong!! :krama

Normalpris menas med personer som vet värdet på sin motorcykel och som inte vill skänka bort sin mc bara för att en ev "köpare" tror sig sitta och kunna bestämma vilket pris som borde vara det rätta: lägg på luren & besvara ej email!! :D

Överpris menas med att säljaren inte insett vilken värdelös & förbrukad mc han har, en säljare som tror att han äger en "nästannysuperdupermc" och därför tror sig kunna lura en ev köpare om att han gör världens bästa affär!! :D:D:D

Vem är du!! :rolleyes:

Normalpris på blocket är dock överpris, kollar man lite så ser det ut som att alla "normalpris" säljare som chansade och la ut hojen för 2009 års sommarpris har börjat ta bort annonserna i och med vinterförvaring.

Vi får se dom i vår igen +10 lax i snitt :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top