Vad fan gör ni på fritiden nu när det är vinter och man inte kan köra hoj?

Jag sitter mest på nätet och skriver skit och kollar på videor. Utöver det så bygger man lite på någon hoj, är ute och springer, och ibland står man i källaren och glor på allt skräp och funderar på om man skulle städa. :)

Är inte isarna ovanligt svaga i år även norrut på grund av den milda hösten och vintern som varit? Jag tyckte mig läsa om ett par incidenter där uppe, bland annat en plogbil gått genom isen på en testbana i Arvidsjaur.

Fritid :va

När man har tid så slänger man på isdäck på crosshojen och ger sig ut i skogen eller på isen. Eller slalombacken, det måste jag testa i år. Fast uppåt då.

Är inte isarna ovanligt svaga i år även norrut på grund av den milda hösten och vintern som varit? Jag tyckte mig läsa om ett par incidenter där uppe, bland annat en plogbil gått genom isen på en testbana i Arvidsjaur.

Jo, isarna är i princip obefintliga.

Jag har ett stråk med öppet vatten ute på sjön utanför mig, jag provade att stampa lite i kanten och foten gick igenom.

Jo, isarna är i princip obefintliga.

Jag har ett stråk med öppet vatten ute på sjön utanför mig, jag provade att stampa lite i kanten och foten gick igenom.

Hur brukar det se ut så här års under senare år? Som barn vill jag minnas att vi kunde springa över träsken (insjö på rikssvenska) runt jul men det var ca 20 år sedan. Vi har som sagt ett sommarställe norrut, men jag har inte varit där uppe vid den här tiden på året på minst 15 år. Älven utanför är reglerad med kraftstationer så där finns ju ytterligare en riskfaktor om magasinen töms på vatten under isen. Sedan kan det ju vara strömmar på sina håll vilket gör att isen är bräckligare.

Man sysslar med något som verkligen upptar ens tid och ekonomi, köra Polaris snöskoter... :tungan

Tränar, kör trampcykel, bokar bandagar, e butter, kollar när våren kommer och vilka medeltemperaturer man kan vänta sig under veckan. Det är väl allt.

Hur brukar det se ut så här års under senare år?

Så här års brukar isbanorna vara fulla av buckliga bakhjulsdrivna bilar, men inte i fjol, det var ingen som orkade hålla en isbana öppen med dom snömängderna.

Igår var gräsmattan grön, det har snöat sedan dess men inte mer än att man kan gå omkring i lågskor.

Fjällen (Tärna/Hemavan) har dock fått bra med snö.

Jag gör nog desamma som på sommaren fast med mindre proportioner på just sommarrelaterade sysslor/nöjen. Dvs att prioriteringen ändras men inte direkt den totala summan av dessa. Även om jag ogillar vintern så vet jag att indirekt så ger det mig ett bättre perspektiv på sommaren som jag då uppskattar mera.

Untitled3.jpg

Programmerar. :D
Iofs har jag plockat lite med hojen med. Bytt olja, kedja och vaxat upp den o så med.

Så här års brukar isbanorna vara fulla av buckliga bakhjulsdrivna bilar, men inte i fjol, det var ingen som orkade hålla en isbana öppen med dom snömängderna.

När jag var ung (mellan 12 och 25årsåldern, ungefär) så var det plöjda banor på varenda sjö i närheten.
Förra året plöjde jag en rejäl bana på närmsta sjön.
Kopierade Scandinavian raceway ur minnet.
Väl synlig från både byn och riksvägen, med lätt åtkomst över badplatsen.
Jag såg inte en enda bil eller hoj där på hela vintern.
Jag misströstar angående ungdommen.

När jag var ung (mellan 12 och 25årsåldern, ungefär) så var det plöjda banor på varenda sjö i närheten.
Förra året plöjde jag en rejäl bana på närmsta sjön.
Kopierade Scandinavian raceway ur minnet.
Väl synlig från både byn och riksvägen, med lätt åtkomst över badplatsen.
Jag såg inte en enda bil eller hoj där på hela vintern.
Jag misströstar angående ungdommen.

Hade jag haft en vinterhoj förra vintern hade jag fan varit ute och kört på sköarna oavsett om där var skottat eller ej. :D Fast, det är klart... Jag räknas nog inte som ungdom längre.
Däremot håller jag på och lockar brorsans dotter i fördärvet. Bara 2 år gammal så har hon en djup fascination för motorer, och speciellt hojar. Och hon fick en radiostyrd bil i julklapp av mig. Hah!
Ska bli en elmotorcykel i födelsedagspresent i sommar var planen.

Jag höll i flera år uppe en isbana här där jag bor nu (då bodde föräldrarna här).

Mina ungar och några till blev riktigt duktiga på att köra isbana, men resten av byns äldre ungdomar hade svårt för att respektera iden med isbanan, dom körde sönder den kors och tvärs, körde den nattetid med biar utan ljuddämpare trots att den gick nära hus osv...

Jag plogade i flera år, ett par motorcyklister kom och snackade med mig, någon ville betala en plogpeng osv.
Mest var det jävligt dyrt, jobbigt och otacksamt så jag har lagt ner.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti