Vad fan bråkar med mig??

Livet suger ibland.............

I höstas rasade bilen....
Min lilla SAAB skar ihop .....
Råkade visst ut för något så fint som "OIL SLUDGE" :mad:
Så mitt lilla vevstakslager skarihop.

Efter en liten nätt kostnad på 39.500:- balubas så var bilen igång igen
i slutet på November.

I början på dec klappar lillsyrran ihopp och läggs in på sjukhus.
Hon kommer hem till jul med diagnosen alvarligt hjärtfel och beslut om
en närstående hjärtoperation.

Detta innebär i sin tur att vår utlandsresa den 4-18 februari måste ställas in
för syrran oppereades den 14 februari.

Det är nu idag 2 veckor sedan hon oppereades och efter div strul
så fick hon äntligen lämna intensiven igår :banana

Jag och min sambo har också äntligen lyckats bli gravida efter 3 års kämpande precis innan vi skulle genomgå IVF så lyckades vi på naturlig väg så
i Augusti blir man FARSA :banana

Så nu känns allt lite ljusare igen.

Hoppas bara på ett positivt besked från SAAB att de tar sitt ansvar
och ersätter mig för mina utlägg på motorbyte.

Så vore livet great .........

ft skrev:
"De sade till mig, 'le och var glad ty det kunde vara värre'. Och jag log och var glad, och det blev värre..."

Och ......... Det blev värre :huvet
Nu har kylaren börja läcka på bilen och handbromsen har gett upp helt :4skrika
Vill bara skrika högt nu :(

Du...det där kallas Tillfälligt Oflyt, & det drabbar de flesta nån gång.
Lustigt (eller snarare olustigt nog) så kommer ett problem sällan ensamt... :(

Efter regn kommer solsken! det kan jag lova dig....en bil är trots allt bara ett dött ting, var sitället glad att du lever & har hälsan i behåll, det andra är egentligen oviktigt, även om det för stunden kan kännas segt!

När jag går in i väggen, och måste tackla massa problem, så försöker jag bara ta det lugnt, lägga problemen på hyllan & beta av dom ett i taget, men kan inte lösa allt på en gång! :7peta

Ta en kall öl, analysera & prioritera,

Allt löser sig vettu! :tummenupp

HönaPower skrev:

Efter regn kommer solsken! det kan jag lova dig....en bil är trots allt bara ett dött ting, var sitället glad att du lever & har hälsan i behåll, det andra är egentligen oviktigt, även om det för stunden kan kännas segt!

När jag går in i väggen, och måste tackla massa problem, så försöker jag bara ta det lugnt, lägga problemen på hyllan & beta av dom ett i taget, men kan inte lösa allt på en gång! :7peta

:tummenupp

HönaPower skrev:

Det som är problemen är bara pengarna , kunskap har jag för att fixa detta med ögonbindel men som sagt pengar och åter pengar :(

Varför är vintermånadena överrepresenterade gällande jävlig saker?

Kan man inte som lösning folkomrösta om vinterns vara eller icke vara? (gärna med ett alternativ med en veckas riktig vinter run jul o nyår.

Cyberdog skrev:
Det som är problemen är bara pengarna , kunskap har jag för att fixa detta med ögonbindel men som sagt pengar och åter pengar :(

Vet hur det är :huvet men men frågan är om man skulle vara lyckligare om man var rik? :va

Ibland tror jag att det är meningen att man skall ha det tufft, av något skäl.
Kanske för att bli en bättre människa........

Willmar skrev:
Vet hur det är :huvet men men frågan är om man skulle vara lyckligare om man var rik? :va

Ibland tror jag att det är meningen att man skall ha det tufft, av något skäl.
Kanske för att bli en bättre människa........

Man skulle DEFINITIVT vara oehört mycket lyckligare med en massa stålar i fickan.
Det är dokumenterat att man blir lyckligare av att dra ut på en shoppingrunda på stan om man mådde lite sämre innan. Inköp gör dig glad - utan pengar=olycklig.

Bättre människa är jag redan, det är ju bara att kolla på alla andra som man kan inse hur faktisk bra man egentligen är.

Mavve skrev:
Man skulle DEFINITIVT vara oehört mycket lyckligare med en massa stålar i fickan.
Det är dokumenterat att man blir lyckligare av att dra ut på en shoppingrunda på stan om man mådde lite sämre innan. Inköp gör dig glad - utan pengar=olycklig.

Bättre människa är jag redan, det är ju bara att kolla på alla andra som man kan inse hur faktisk bra man egentligen är.
Jo det är faktiskt lite sanning i det hela... att shoppingen gör dig glad.

I allafall för ett tag.. tills räkningen kommer :huvet :rofl

Cyberdog skrev:
Snart ger jag upp totalt.
I måndags krockade jag med bilen, igår åkte jag i diket och en timme efter det så backar jag på polarens bil så hans stötfångare sprack(missförstånd mellan honom och mig, trots allt mitt fel). :huvet
Dessutom gick tv´n sönder förra veckan och DVD´n har snart gett upp helt, plus att vattenpumpen krånglar i kåken tydligen en dosa som kostar en 1000:- :(
Man jobbar 6 dagar i veckan ibland 7 men ändå så e stålarna slut innan dom kom in på kontot.
Först självrisk på första skadan sen ska man betala polarens bakstötfångare på en rs2 billigt, nee :huvet
Om jag anmäler en skada till så kommer jag ju ha försäkring som en 18 åring utan körkort :huvet :tummenner

OKEJ jag ger upp nu, kastar in handuken ,sätter mig på bänken,eller vad det nu heter .
Bara undrar vad fan det e som jävlas med mig :(

Bra fråga vem fan bråkar?--

Rånad två gånger på mindre en vecka.
Bla på mobilen, och på kreditkortet.

Mer otur kan man nog inte önska sig, Bara hojarna håller sig till sin rätta ägare så är det ingen större fara. Burat in bägge två bakom galler :D

Willmar skrev:
Jo det är faktiskt lite sanning i det hela... att shoppingen gör dig glad.

I allafall för ett tag.. tills räkningen kommer :huvet :rofl

Shoppar du på det sättet har du nog andra problem(som INTE läker med mer shopping) :D :tummenupp

Mavve skrev:
Shoppar du på det sättet har du nog andra problem(som INTE läker med mer shopping) :D :tummenupp
Oh fan skall tänka på det nästa gång jag har pengar :rofl

Eller ja... svårt att lära gamla hundar sitta :D :rofl

Pengar gör ingen lycklig, men det är mindre skamligt att gråta i baksätet på en limo, än i en fullsatt tunnelbanevagn!

Bit ihop, lös dom viktigaste problemen, och var glad för dom små sakerna som fortfarande fungerar...

Tricket är att uppskatta dom BRA sakerna i livet, saker man äger, som fungerar, nära & kära, att man har jobb, bostad, flickvän etc...

Och INTE lägga sin energi på att sura över motgångarna.

Handen på hjärtat, dom flesta av hos har fler saker att vara glada över, än vi har saker att vara ledsna över! :tummenupp

/Dr Phill

Kleiv skrev:
Jag lider med dig, finns inget som är surare än onödiga utgifter, ta mig som exempel har precis betalt 3384kr till Trafikförsäkringsföreningen som en liten bonus så har jag tappat min bil nyckel oxå, den kostar 1600kr + att programera den till bilen kostar 1000kr.

Ibland blir man så jävla trött bara men snart kommer solen och våren och en tur med hojen kan göra underverk för humöret.

har du kollat efter nyckeln på dom mest konstigaste ställerna? Polarn hade tappat sin bilnyckel, hade letat överallt och insåg att hon inte kommer hitta den. Hon ska precis ringa och beställa en ny, då hon tittar ut genom fönstret och ser något som är mycket likt hennes nyckelband. Hon går ut och tar tag i en kratta och börjar slå på grenen. Nyckelbandet ramlar ner och vad satt på nyckelbandet. jo hennes bilnyckel :D

Så kolla på dom mest konstigaste ställena innan du beställer en ny :D

/Annicka

lider med dig hade nästan en sån dag i igår på jobbet. iofs en som kunde kostat mig livet.säger bara detta lita inte på saker som du tror sitter fast.hade jag ramlat åt fel håll så hade jag gått med nacken före 2,5meter rakt ner i ett kaffe bord.
har aldrig sett jobbar kompisen så rädd förut :D

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...