Vad fan bråkar med mig??

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Snart ger jag upp totalt.
I måndags krockade jag med bilen, igår åkte jag i diket och en timme efter det så backar jag på polarens bil så hans stötfångare sprack(missförstånd mellan honom och mig, trots allt mitt fel). :huvet
Dessutom gick tv´n sönder förra veckan och DVD´n har snart gett upp helt, plus att vattenpumpen krånglar i kåken tydligen en dosa som kostar en 1000:- :(
Man jobbar 6 dagar i veckan ibland 7 men ändå så e stålarna slut innan dom kom in på kontot.
Först självrisk på första skadan sen ska man betala polarens bakstötfångare på en rs2 billigt, nee :huvet
Om jag anmäler en skada till så kommer jag ju ha försäkring som en 18 åring utan körkort :huvet :tummenner

OKEJ jag ger upp nu, kastar in handuken ,sätter mig på bänken,eller vad det nu heter .
Bara undrar vad fan det e som jävlas med mig :(

Last edited:
Cyberdog skrev:
Snart ger jag upp totalt.
I måndags krockade jag med bilen, igår åkte jag i diket och en timme efter det så backar jag på polarens bil så hans stötfångare sprack(missförstånd mellan honom och mig, trots allt mitt fel). :huvet
Dessutom gick tv´n sönder förra veckan och DVD´n har snart gett upp helt, plus att vattenpumpen krånglar i kåken tydligen en dosa som kostar en 1000:- :(
Man jobbar 6 dagar i veckan ibland 7 men ändå så e stålarna slut innan dom kom in på kontot.
Först självrisk på första skadan sen ska man betala polarens bakstötfångare på en rs2 billigt, nee :huvet
Om jag anmäler en skada till så kommer jag ju ha försäkring som en 18 åring utan körkort :huvet :tummenner

OKEJ jag ger upp nu, kastar in handuken ,sätter mig på bänken,eller vad det nu heter .
Bara undrar vad fan det e som jävlas med mig :(

Alla har det kasst ibland! :(

Fight back!

Ibland vill man sätta sig själv i karantän. Gå till Arbetsförmedlingen och ansök om blanketten : Åt helvete med hela skiten...

Taskigt läge, en positiv grej är att det kan inte bli sämre iaf, det blir bara bättre... :pannkyss

Josafan skrev:
Ibland vill man sätta sig själv i karantän. Gå till Arbetsförmedlingen och ansök om blanketten : Åt helvete med hela skiten...

Taskigt läge, en positiv grej är att det kan inte bli sämre iaf, det blir bara bättre... :pannkyss

E du säker det är inte jag, man kommer väl hem nån dag så kåken brunnit ner :(

Jorå man kan ge sig fan på att när allt gått åt helvete så händer det likförbannat nåt skit i samma sekund som man tänker tanken "det kan iaf inte bli värre" jag log och det blev värre typ.....hoppas dock att det ordnar sig för dig så du slipper leva på nudlar. :yoparty

Så är det inte...

AluminiumHead skrev:

Murphy ? Inte alls !!

Bara dålig planering...
Det är vad jag brukar få höra av vänliga och omtänksamma "vänner"

Jag lider med dig, finns inget som är surare än onödiga utgifter, ta mig som exempel har precis betalt 3384kr till Trafikförsäkringsföreningen som en liten bonus så har jag tappat min bil nyckel oxå, den kostar 1600kr + att programera den till bilen kostar 1000kr.

Ibland blir man så jävla trött bara men snart kommer solen och våren och en tur med hojen kan göra underverk för humöret.

Kleiv skrev:
Jag lider med dig, finns inget som är surare än onödiga utgifter, ta mig som exempel har precis betalt 3384kr till Trafikförsäkringsföreningen som en liten bonus så har jag tappat min bil nyckel oxå, den kostar 1600kr + att programera den till bilen kostar 1000kr.

Ibland blir man så jävla trött bara men snart kommer solen och våren och en tur med hojen kan göra underverk för humöret.
Det värsta är att jag kommer inte ha råd med hoj till sommaren nu :(

An3Azz skrev:
Jorå man kan ge sig fan på att när allt gått åt helvete så händer det likförbannat nåt skit i samma sekund som man tänker tanken "det kan iaf inte bli värre" jag log och det blev värre typ.....hoppas dock att det ordnar sig för dig så du slipper leva på nudlar. :yoparty

"De sade till mig, 'le och var glad ty det kunde vara värre'. Och jag log och var glad, och det blev värre..."

Kleiv skrev:
som en liten bonus så har jag tappat min bil nyckel oxå, den kostar 1600kr + att programera den till bilen kostar 1000kr.
:va För en prog av nyckel.... på mitt jobb så ingår det i samma veva som de köper nyckeln. mao: gratis (förutom nyckelns kostnad)

floodi skrev:
du behöver ju inte köpa en ny stöt åt honom , det finns sånna som mig som lagar stötfångare varje dag ... pust.... åk till närmsta lackfirma och fråga om nån kan fixa det svart... eller vitt lite billigt...

Jag jobbar med bilar så jag vet att den måste bytas men en stötfångare till en RS2 fram kostar 12000 vill inte veta vad bak kostar :gnissla men tack för tipset iaf :(

Josafan skrev:

Du kan välja mellan 2, 6, och 12 månader. Hehe. VaranTV är guld. :D

Jag förstår hur du känner dig, det går inte bra för mig heller. Förra helgen körde jag av vägen två gånger på tre dagar, rev också nyligen ner bilen och bytte urtrampningslager, ett tufft jobb. Nu visade det sig att det var hela växellådan som lämnat in. Var och köpte en ny, 3000 spänn. Jag har inte längre råd att ha kvar min kära Ninja :(

Trist.. om det är nån tröst så hade jag också en riktig skit vecka nyss.

Kom hem efter 3 veckor i Thailand, första dagen på jobbet så lyckas jag på något sätt backa på en bil på våran personalparkering, det var mörkt, snö överallt och på nått jävla sätt så prickar jag ett baklyse på en Saab 95 av årets modell :rolleyes: Det finns en första gång för allt...

Eftersom jag är en hyvens kille så fixar jag ägaruppgifterna snabbt med nallen, ringer vår företagsvxl och fixar nr till den stackars ägaren som sen kom ner hyfsat missnöjd. Vi fixar allt via bolaget sa jag och redan 2 dagar senare satt ett nytt lyse på hans bil men jag lyckades pricka det största puckot i världen och han är helt knäpp i skallen :kocko skickar massa konstiga mail och kallar mig saker "eftersom jag inte kunde köra bil" och att jag var en "ryggradslös huggorm" haha :tungan

Nåja, inte nog med att jag gjorde honom besviken, det var ju inte min bil jag körde heller utan svärfars :rolleyes: så det var ju inget vidare.

Väl hemma har jag fått en hög med påminnelser, under semestern skulle tjejens bror betala våra räkningar vilket han lyckades med - men bara hälften av dom :huvet Så nu haglar det in påminnelser, hot om inkasso osv (vi var borta i 3veckor) och hyresvärden meddelade skriftligen att vi skylle avhysas från lägenheten och att ärendet gått till inkasso för indrivning :3freak

Sen kom inbetalningen på årets mc-försäkring som gjorde mig ytterligare fattig.

MEN...

Sen vände det. Har fått ett erbjudande om ett nytt jobb jag har till 95% som verkar mycket intressant.

Jag vann ett semesterstipendium på jobbet värt 7500kr var som helst i världen.

Vind i seglen igen! :banana

955i skrev:

Kom hem efter 3 veckor i Thailand, första dagen på jobbet så lyckas jag på något sätt backa på en bil på våran personalparkering, det var mörkt, snö överallt och på nått jävla sätt så prickar jag ett baklyse på en Saab 95 av årets modell :rolleyes: Det finns en första gång för allt...

Eftersom jag är en hyvens kille så fixar jag ägaruppgifterna snabbt med nallen, ringer vår företagsvxl och fixar nr till den stackars ägaren som sen kom ner hyfsat missnöjd. Vi fixar allt via bolaget sa jag och redan 2 dagar senare satt ett nytt lyse på hans bil men jag lyckades pricka det största puckot i världen och han är helt knäpp i skallen :kocko skickar massa konstiga mail och kallar mig saker "eftersom jag inte kunde köra bil" och att jag var en "ryggradslös huggorm" haha :tungan
Elaka mail kan man alltid av ''misstag'' skicka vidare till div chefer.

955i skrev:

Nåja, inte nog med att jag gjorde honom besviken, det var ju inte min bil jag körde heller utan svärfars :rolleyes: så det var ju inget vidare.

Väl hemma har jag fått en hög med påminnelser, under semestern skulle tjejens bror betala våra räkningar vilket han lyckades med - men bara hälften av dom :huvet Så nu haglar det in påminnelser, hot om inkasso osv (vi var borta i 3veckor) och hyresvärden meddelade skriftligen att vi skylle avhysas från lägenheten och att ärendet gått till inkasso för indrivning :3freak

Sen kom inbetalningen på årets mc-försäkring som gjorde mig ytterligare fattig.

MEN...

Sen vände det. Har fått ett erbjudande om ett nytt jobb jag har till 95% som verkar mycket intressant.

Jag vann ett semesterstipendium på jobbet värt 7500kr var som helst i världen.

Vind i seglen igen! :banana

Det e livsfarligt att låta andra ta tag i ekonomin när man reser...

Jag råkade få en anmärkning efter samma grej vilket resulterade i att man blir totalt omyndigförklarad o kan inte köpa ett skit på 3 år.... :huvet

Jag var i thailand i 3 månader...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...