Vad fan är det som händer?!!

busz skrev:
2087886 SÖDERTÄLJE... Det säger allt. Kör du saktare än 30 blir du av med fälgarna. Jag jobbar i S-tälje men skulle aldrig nånsin vilja flytta dit. Bor 3mil utanför, billigare försäkring dessutom.
Flytta ut är mitt råd :tummenupp

Tråkigt att du och din hoj behöver bli utsatta för sådan vandalism
-lider med dig-
Flytta..????? Ska alla svenskar flytta p.g.a nåt som vi vill inte ha här ????? :confused: :argpådato :argpådato

När polaren bodde i södertälje så försökte dom sno orginalhjulen på hans Peugot 206'a... men när dom drog av plastbultarna på navkapslarna så drog dom i tron att dom dragit av hjulbultarna ;)

Hade inte södertälje mest bilinbrott per capita... Tydligen crime-capital-of-sweden numera oxo...

Ja det e ju fan märkligt.
Lutar åt att vi får flytta då, har börjat kolla på lägenheter med garage nu.
Tills dess kan det vara så att föreningen ett par kvarter bort kan hyra ut en liten mc-plats i garage, kan ju vara värt att kolla iaf.

Sorgligt att det är som det är, verkar ha blivit värre senaste året. De första 2 åren jag körde var det ingen som pillade på hojarna.

Jaja, trösten är att det inte är en helt ny 100k-hoj som sabbats, då hade man ju fått börja äta valium eller nåt. :) En annan bra grej är att om vi flyttar till ställe med garage så kan man börja kika på sådana hojar!

Tack för tipset om skrotarna, hmm, någon som vet vilka årsmodeller som passar, kanske passar från zx9 också?

Känns iofs som att det är svårt att byta själv? Ingen ubermeck i tälje som vill tjäna ett par öl? ;)

mertzi skrev:
2089284 ...Känns iofs som att det är svårt att byta själv? Ingen ubermeck i tälje som vill tjäna ett par öl? ;)
Jag vet inte hur det sitter på en zx6:a men att döma av den här microfichen så ser det inte ut att vara mer än två skruvar, precis som på min GSX... sen får man väl kanske plocka av lite kåpor oxå för att komma åt.

ec2bme skrev:
2087249Prova med ett sånt där grått mc-kapell.
När jag bodde i Södertälje hade jag hojen utomhus då & då. För att kunna sova om nätterna använde jag MC-kapell, klass 3 kätting och Spyball-larm. Ingen petade på hojen!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D