Vad fan är det med folk..?

Deimos skrev:
Finns så mycket konstiga människor som gör sjuka saker.

I Lördagkväll när jag var på väg hem genom Malmö centrum (i min gamla saab 900 5-dörrars) flög en av bakdörrarna upp och en berusad idiot hoppade in i baksätet och skrek:
-Ha ha ha fan vad rostig bil du har.

:rofl
Jag gråter!!! Fy fan va sjukt. Roligaste jag läst på länge!

Deimos skrev:

I Lördagkväll när jag var på väg hem genom Malmö centrum (i min gamla saab 900 5-dörrars) flög en av bakdörrarna upp och en berusad idiot hoppade in i baksätet och skrek:
Det roliga i det hela var att jag hade min jycke i backluckan och det var inget galler mellan baskätet och bagageutrymmet.
Först hörde man min hund morra som f-n och sen killen skrika. (lät ungefär som tjejerna som skriker i gamla 70-tals skräckfilmer med båda händerna på kinderna).
Killen var halvägs ute från bilen när han drogs in en bit för min hund hade avancerat fram till baksätet och hade huggit tag i killens ryggsäck. Han krånglar sig ur ryggsäcken och smäller igen dörren med min hund på insidan med väskan hängandes i munnen.
Jag tar väskan från min hund som ser mäkta stolt ut och går ur bilen.
-du glömde denna sa jag med ett leende, och kastade väskan till honom.
Fick inget svar, han bara tog väskan och gick därifrån snabbt under skrattet från 2 killar som satt i en busskur och hade sett det hela.

Som sagt, finns konstiga figurer överallt.

:rofl :rofl :rofl Helt jävla underbart :rofl

Deimos skrev:
Rhodesian Ridgeback. Egentligen snäll som attans men kan vara lite beskyddande.

Jag har två :fakta

Riktigt gosiga hundar..
Vi har en valp som är vild som ett lejon och en 9åring som sover dygnet runt.
Båda har självklart soffan som parkeringsplatser :hihi

Ingen av våra har varit speciellt beskyddande, inte mot människor iallafall, mot andra hundar kan det däremot rytas lite.

Edit: Precis som någon annan skrev så jagade dom lejon en gång i tiden, ofta 5 hundar som skällde in ett lejon i något hörn varvid jägaren sköt.
Dom bet alltså inte ihjäl lejon, utan drev dom.

Last edited:
Deimos skrev:
Stämmer att dom används vid lejonjakt. Men dom gav sig så klart inte på lejonen fysikt, utan dom sprang runt det och skällde, allt för att irritera så mycket som möjligt så jägaren hinner ta sig dit för att panga lejonet.
Därför kallas dom också för "Afrikansk lejonhund". Väldigt modig ras.
Används som polishundar i b.la sydafrika. Franska främlinglegionen har också använt sig av dom när dom hade baser i afrika pga dom är väldigt tåliga mot hög värme. Dom hatar kyla. Min sover alltid under ett täcke.

hah är väl inget. Min tibetanska terrier kan lätt skrämma den största tjuv med sitt rosa hårband och sin enormt viftande svans... passa sig så man inte kommer för nära då lägger hon av ett hugg mot ansiktet (översatt: då får du en kyss som heter duga) :)

Det här kan vara lösningen på stöldproblemen; galen vakthund får bo under kapellet!

..kanske lite jobbigt att få ner den i cutsen när man ska köra bara?

/J.

Deimos skrev:

Det roliga i det hela var att jag hade min jycke i backluckan och det var inget galler mellan baskätet och bagageutrymmet.
Först hörde man min hund morra som f-n och sen killen skrika. (lät ungefär som tjejerna som skriker i gamla 70-tals skräckfilmer med båda händerna på kinderna).
Killen var halvägs ute från bilen när han drogs in en bit för min hund hade avancerat fram till baksätet och hade huggit tag i killens ryggsäck. Han krånglar sig ur ryggsäcken och smäller igen dörren med min hund på insidan med väskan hängandes i munnen.
Jag tar väskan från min hund som ser mäkta stolt ut och går ur bilen.
-du glömde denna sa jag med ett leende, och kastade väskan till honom.
Fick inget svar, han bara tog väskan och gick därifrån snabbt under skrattet från 2 killar som satt i en busskur och hade sett det hela.

Som sagt, finns konstiga figurer överallt.

Hahahaha, jag skrattade sa jag fick hela rummet att vanda sig om och kolla vaffan som pagick. Hade BETALAT for att se det handa. Hahaha. Tur att du hade jycken dar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT