Vad f#n e detta???

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
dom här förbenade ikonerna dyker upp på mitt skrivbord med jämna mellanrum.... ngn som vet vikket prog jag install för att dom ska "poppa" upp??? Det går inte att ta bort dom, högerklicka eller ngt??? så j#vla irriterande :mad:

hjälp :tummenupp

Bifogat

• akjhsd.jpg
    akjhsd.jpg
    65.5 KB · Visningar: 286
Kör adaware och spybot, så skall du se att du får ordning på skiten!

Här tar du hem dem. Se till uppdatera båda (finns knappar för det) och kör sen så blir du säkert av med junket.

Ad-Aware

Spy-Bot

ok,, körde norton & adaware & fick fram detta... men hur fan deletar jag skiten??? e en riktig noob på norton :-)

Bifogat

• 1111.jpg
    1111.jpg
    66.1 KB · Visningar: 163
nu har jag provat allt,,, går inte att flytta ikonerna eller ta bort dom??

jag kör Mozilla Firefox, norton antivirus & har kört AdAware & SpyBot.... skiten e kvar...

HILFE TACK

toca1 skrev:
nu har jag provat allt,,, går inte att flytta ikonerna eller ta bort dom??

jag kör Mozilla Firefox, norton antivirus & har kört AdAware & SpyBot.... skiten e kvar...

HILFE TACK

Om norton säger vart filerna ligger så testa att deleta dem i windows manuellt.

Prova att starta i "Felsäkert läge". Vete fasen om det är olika men att hålla ner F8 under uppstart funkar för mig som kör Win XP Professional. Kör sedan Norton + SpyBot + AdAware. Finns något kvar sen så plocka bort dem manuellt. Kolla "Egenskaper" på länkarna och sen "Sök mål" för att se var skräpet ligger.

Starta datorn i "Felsäkert läge utan nätverk" (tror det är F8 under uppstarten?) och försök ta bort dem sen.

Risken är nog stor att de poppar upp igen om du inte angriper roten till det onda!Kolla i Kontrollpanelen/Lägg till,Ta bort program efter nyinstallerade okända program och prova "Ta bort".

*edit* Slö som vanligt...(så går det när man inte är inloggad medan man läser..)

Last edited:
Hultan skrev:
Kör adaware och spybot, så skall du se att du får ordning på skiten!

Etter installasjon av Adaware kan det hende du får problemer med oppdat. av antivirusproggrammet ditt. Om det blir tilfelle er det bare å avinstallere Adaware igjen så er problemet løst :)

Back