Vad föredrar ni för cykel??

Bubben-kx

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2014
Hoj
Kawasaki kx250F -06
Halloj!

Vet inte om jag är i rätt tråd (säg till så byter jag)

Jag och polarna har en fråga vad folket här föredrar för cross samt årsmodell samt cc samt 2-T /4-T

(vet att alla föredrar olika) Därför det hade vart kul och bara se vad folket här föredrar.

Själv kör jag Kawasaki kxf 250 -08 samt ktm sx 125 -09 och gillar ktm'en mer ( alltid vart 2-T fan)

Last edited:
Jag tycker allt beror på var å vad man vill köra någonstans...

Första motfråga blir.... Var vill ni köra??

Monark m300 med tjeckisk cz 150cc 2-t is the shit. Får skäll av surkärringen på gatan varje gång jag tar ut den.:banana

Mitt fel glömde skriva med det..,

Vi kör bana samt enduro,

Vi ville få svaret exempel "bana kawaski kx -08" eller "enduro Kawasaki kxf 250" eller vart folket kör, vissa kör ju bara anmält bara i skogen/grustag/gatan i crossväg så samma fråga där. Så sorry för missen där...

Last edited:
2T alla dagar i veckan. Kanske inte alltid bäst till ändamålet, men alltid mest spännande.

En Suter 500 ligger överst på min önskelista.

Jag tycker allt beror på var å vad man vill köra någonstans...

Första motfråga blir.... Var vill ni köra??

Vi kör bana samt enduro,

Vi ville få svaret exempel "bana kawaski kx -08" eller "enduro Kawasaki kxf 250" eller vart folket kör, vissa kör ju bara anmält bara i skogen/grustag/gatan så samma fråga där. Så sorry för missen där...

Vi kör bana samt enduro,

Vi ville få svaret exempel "bana kawaski kx -08" eller "enduro Kawasaki kxf 250" eller vart folket kör, vissa kör ju bara anmält bara i skogen/grustag/gatan så samma fråga där. Så sorry för missen där...

Misstänkte att de va åt de hållet genom valet av hojar... Kunde även varit motard oxå...
En cross å enduro skiljer sig en del på fjädring å karaktär på motorn... Finns ingen hoj som funkar till allt då...
2-takten är lättare å ätrigare än 4-takten, som i sin tur har för delen av kraften från låga varv... Sen är även cubiken avgörade va å hur man vill köra..
De är skiljde på en 125 eller typ 300... Samma sak gäller mellan typ 250 å 500 4-takt...
Jag å många andra har börja me en hoj å sen vart efter byt å prova andra modeller av hojar...
Hade jag haft en 2-takter eller en 4-takter att välja mellan så är det mer på vilket humör man känner sig just för tillfället som avgör valet... Gillar båda sorterna. ...:D

Jag har en Suzuki RM250 2T och en KTM 520 EXC. Nästan så olikt det kan bli, och båda går så att man blir lite lagom rädd. :brinnerup Varvtiderna runt nån godtycklig crossbana skiljer förbluffande lite med mig på, typ 2-4 sekunder på ett 2-minutersvarv. Vilken som är snabbast beror på hur knixigt det är.

Last edited:
Misstänkte att de va åt de hållet genom valet av hojar... Kunde även varit motard oxå...
En cross å enduro skiljer sig en del på fjädring å karaktär på motorn... Finns ingen hoj som funkar till allt då...
2-takten är lättare å ätrigare än 4-takten, som i sin tur har för delen av kraften från låga varv... Sen är även cubiken avgörade va å hur man vill köra..
De är skiljde på en 125 eller typ 300... Samma sak gäller mellan typ 250 å 500 4-takt...
Jag å många andra har börja me en hoj å sen vart efter byt å prova andra modeller av hojar...
Hade jag haft en 2-takter eller en 4-takter att välja mellan så är det mer på vilket humör man känner sig just för tillfället som avgör valet... Gillar båda sorterna. ...:D

Ja självklart är det skillnad, inget att argumentera om på den saken^^ Men tycker det är väldigt roligt och variera på enduro spåren mellan 2-T och 4-T, innan jag åker ut så tänker jag vill jag kämpa mer idag eller vill jag bara ta det lugnt idag så väldigt skönt och få välja :D Vad kör du själv?

Ja självklart är det skillnad, inget att argumentera om på den saken^^ Men tycker det är väldigt roligt och variera på enduro spåren mellan 2-T och 4-T, innan jag åker ut så tänker jag vill jag kämpa mer idag eller vill jag bara ta det lugnt idag så väldigt skönt och få välja :D Vad kör du själv?

Kör exc 500..

Bra att vi reder ut detta, nästa utgåva av nationalencyklopedin har en tom sida som bara väntar på svaret "vilken cross är bäst".

Eftersom 4t får ha dubbelt så mycket kubik i handikapp så är man ju som tävlingsförare nästan tvingad till att välja 4t. Men jag har inte några tävlingsambitioner kvar så efter att ha kört 4t sedan 2005 så måste det snart bli en 2t i stallet. 4t har också sin tjusning att köra men omväxling förnöjer och 2t 500 är den enda hojen jag aldrig egentligen ägt och kört så det ligger närmast på önskelistan nu. Egentligen har jag redan en motor som behöver ses över, saknar bara ett chassi sen.
Eg vill jag nog nästa ha en hoj av varje klass. :D

2t 125 är nog ändå det hojar jag haft roligast på men dessa kräver ju även att man tränar väldigt regelbundet för att ha uppe drivet i åkningen.

Jag har en Suzuki RM250 2T och en KTM 520 EXC. Nästan så olikt det kan bli, och båda går så att man blir lite lagom rädd. :brinnerup Varvtiderna runt nån godtycklig crossbana skiljer förbluffande lite med mig på, typ 2-4 sekunder på ett 2-minutersvarv. Vilken som är snabbast beror på hur knixigt det är.

Ktm 520 exc vilken go och underbar hojj:kär:kär det står näst på min lista, man har bara hört positiva saker om dom :D skiljer det bara några sekunder mellan dom bara alltså??

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...