Vad föredrar folk att köra i ?

Rukka allväder/goretex när vädret är osäkert och det jobbpendlas osv. Smidigare att byta om osv. Löst ryggskydd.

Alpinestars tvådelat skinnställ (jag behöver tvådelat pga osymmetrisk kropp :)) som är kittat med integrerat rygg- bröst- och höftskydd.

Kör samma hjälm och stövlar (Daytona GTX) och handskar till båda varianterna.

Skinnstället känns trevligare att köra i, sitter tightare och känns säkrare och mycket snyggare såklart :) Men allvädret har definitivt sin funktion.

Hade jag varit tvungen att välja hade jag nog behållt skinnstället och skaffat regnställ till...

Alla mina problem med körning sitter i huvudet. Detta påverkar mina utrustningsval.
Och jag känner mig tryggast i mitt Alpinestars 1PC helställ i skinn.
Med stövlar, handskar och Shoei XR1100 hjälm.
Med den utrustningen slappnar jag av och kör bättre.
Men det är ohyggligt meckigt. Så när jag kör längre, som senaste resan till MotoGP i Aragon körde jag i mitt AP tvådelade skinnställ (som dessutom är en storlek större).
Väl nere i Spanien körde jag i jeans och t-shirt (korta sträckor, typ handla eller till och från stranden).
Annars kör jag oftast till och från jobbet i kostym med ett AP ryggskydd under kavajen och Shoei JO hjälm (jet).
Är givetvis korkat, men jag är 54 och har reproducerat mig klart.

Tror att jag skulle tycka att ett allvädersställ vore perfekt, men att det inte skulle ge mig den nödvändiga tryggheten. Vilket givetvis inte har något med verkligheten att göra, bara mög i huvudet.

stövlar allvädersbrallor / crossbrallor , skyddsjacka med crosströja utanpå, när de blir kallare så byts tröjan ut mot vind/vinterjacka.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman