Vad för typ av motor i denna?

Låter som en boxer tycker jag...

När vi ändå är inne på bilar med mcmotorer:
[YOUTUBE-ID]jE4kqBT8dWo[/YOUTUBE-ID]

Du råkar inte ha en inloggning till den sidan? Har inte det själv och av vad jag kan förstå så kostar det att bli medlem där? Du har inte möjlighet att klistra in bilderna på bilen i tråden här så man kan se lite från motorutrymmet?

MVH/Jon

Har tyvärr ingen inloggning och kunde inte hitta bilderna någon annanstans heller.

Ja en Yamaha fj 1200 motor är ju en rak fyra... låter ju verkligen som en v-twin tycker jag.. jäkla härligt ljud i en fiat från -78 hur som helst!:)

Ja en Yamaha fj 1200 motor är ju en rak fyra... låter ju verkligen som en v-twin tycker jag.. jäkla härligt ljud i en fiat från -78 hur som helst!:)

Ja radfyror kan låta sådär, det beror ju lite på bla avgassystem. 4-2-1 låter ofta lite annorlunda än 4-1 osv.

Har man dåligt synkade förgasare kan det låta på alla upptänkliga vis! :D

Har man dåligt synkade förgasare kan det låta på alla upptänkliga vis! :D

Eller konstiga cylindervinklar på en V-twin...

Du Jörgen borde ju ha läst Hojmagasinet/MCM där det var en kille som skulle bygga en "Indian-lookalike" med radfyra.
Han köpte in en Opel Kadett 1200 att plocka motorn ur, ett ambitiöst projekt helt klart, och han planerade att bli klar rekordsnabbt, problemet var bara att kompisarna tog över bilen utan motor och lyfte in en harleymotor i bilen och fick den besiktad och godkänd innan han var klar med MC'n. :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra