Vad för slang?

• Thread starter Thread starter PD
  • Start date Start date

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
var hos en hydraulfirma och ville ha tryckslang till turbo, in/ut ur dräneringspumpen och till oljefilterflyttaren men det verkade bökigt, kom därifrån tomhänt :4skrika

Killen i affären sa att dom flesta slangar han hade bara tålde 80grader :3freak han hade stålomspunnenteflonslang men den kunde man istället inte böja speciellt mycket utan riskera att den sprack.

Så vad använer ni för slang :va

Köpte några svarta halvhårda slangar hos ortens hydralfirma. Förresten, vilken pump blev det?

På jobbet kör vi just stålomspunnen nylon, grövre än stålomspunna bromsslangar men ganska lika i övrigt. Klämmer man kopplingarna rätt från början behöver det inte bli så bökigt att få dit dem.

Vet inte hur skarpa böjar man kan göra, men säg en radie på 6-7 cm borde inte vara ngt problem.

/J

Jag kör med stålomspunnen teflonslang till turbon och någon värme- och oljebeständig gummislang till returen. Hittade den på en flygmaskin på farsans jobb. Hoppas de inte behövde den... :hihi

Teflonslangen funkar bra. Jag har 90-graders böjar på anslutningarna till motor och turbo. Då kunde jag ha stora radier på restern av böjarna.

heliac skrev:
Köpte några svarta halvhårda slangar hos ortens hydralfirma. Förresten, vilken pump blev det?

blev en mocal, beställde från Roadster.se enda anledningen till det var att det skulle gå fort att få hem den, nu har det gått 3veckor :6surkart hade antagligen gått fortare på nätet iaf + att jag sparat en tusenlapp :4skrika

Tänkte bocka till kopparrör istället men ska nog kolla in utbudet igen hos nån annan firma

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage